Se îndreaptă piaţa tranzacţiilor hoteliere spre o nouă criză?

Pentru piaţa hotelieră se pare că recesiunea aparţine deja trecutului, constată Peter Ducker, directorul executiv al Institute of Hospitality. În primul semestru al anului, primele opt oraşe ale ţării au înregistrat un RevPar (venitul pe cameră disponibilă) peste nivelul pre-criză, iar alte patru (Belfast, Liverpool, Birmingham şi Newcastle) se apropie rapid de acest nivel. Raportul publicat de către AM:PM, HVS şi Zolfo Cooper, afirmă că “după ani cu o panoramă de stagnare/scădere a rezultatelor în Marea Britanie, revenirea la nivelurile din 2008 ar putea oferi un impuls de încredere pentru hotelierii şi investitorii britanici”.

Investiţia în piaţa hotelieră europeană sunt, de asemenea, pe drumul spre recuperare după ce au crescut cu 39% anul trecut, afirmă Ducker. Marea Britanie s-a dovedit a fi cea mai lichidă piaţă din Europa cu 1.750 de milioane de lire sterline (2.250 de milioane de euro) din vânzarea de active individuale anul trecut, şi cu alte 1.900 de milioane de lire sterline (2.442 milioane de euro) în acest an, la care se adaugă un număr de acorduri de portofoliu pe punctul de a fi finalizate.

Nu este surprinzător că, interesul fondurilor de investiţii pentru activele hoteliere este în creştere. Dar cine cumpără? Potrivit lui Drucker, investitorii din Orientul Mijlociu, atât cei individuali cât şi fondurile suverane, caută să-şi diversifice interesele şi să investească în pieţele mai stabile decât cele pe care le au în apropiere. Fondurile din Abu Dhabi şi Qatar continuă să domine scena.

Investitorii imobiliari investesc în capitalele europene cheie, cum ar fi Londra, Paris, Berlin şi Amsterdam; în timp ce companiile de private equity arată, de asemenea, un interes susţinut în hoteluri cu unii dintre cei mai mari şi mai activi jucători din Europa, printre care Starwood Capital, Blackstone şi Axa Real Estate Investment Managers.

Încă este curând pentru a vorbi de o nouă criză, potrivit experţilor, deoarece suntem în al şaselea an al unui ciclu de creştere între şapte şi 15 ani.  #shu#

Încă este curând pentru a vorbi de o nouă criză, potrivit experţilor, deoarece suntem în al şaselea an al unui ciclu de creştere între şapte şi 15 ani. Imagine Shutterstock.

Fără a uita operatorii hotelieri, aminteşte directorul Institute of Hospitality. Deşi majoritatea dintre cele mai importante grupuri au ales să uşurze portofoliul lor în propietate, deşi sunt încă dispuşi să facă achiziţii strategice. Astfel, de exemplu, Mandarin Oriental a cumpărat hotelul sau din Paris cu 209 milioane de euro şi The Dorchester Collection a făcut acelaşi lucru cu Hotelul Eden din Roma cu 105 milioane de euro.

Astfel, panorama tranzacţiilor hoteliere arată o performanţă puternică şi sănătoasă, deşi trebuie încă să ne gândim atunci când menţionăm ‘revenirea la nivelurile de dinainte de 2008’ la ce s-a întâmplat după.

 

Cicluri economice

Există deja discursuri de conferinţe cu titluri precum ‘se va produce curând o altă criză de credit în industria hotelieră?’ Istoric, revenirile în cilcurile economice durează între şapte şi 15 ani de la sfârşitul recesiunii. Acum suntem în al şaselea an al ciclului actual, în opinia lui Ducker, poate fi un pic prematur să vorbim de altă criză de moment.

Într-adevăr, recuperarea RevPar-ului în America de Nord începe să stimuleze unele practici de împrumuturi cu pierderi care au pornit alarma. Cu toate acestea, în Europa, principalele economii operează încă la nivelurile apropiate de recesiune, şi deşi creşterile faţă de anul precedent sunt desigur o veste bună este, de asemenea, adevărat ca acestea se bazează pe baze foarte mici.

De fapt, anul trecut, volumul total pe piaţă tranzacţiilor hoteliere în Europa a fost de 7.700 milioane de euro, cu mult sub cele 20.300 şi 18.800 de milioane înregistraţi în anii boom-ului din 2006 şi 2007, potrivit datelor furnizate de Ducker pe blogul de la WTM.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply