Schimb de forţe peste marile OTA

Ultimele mutări strategice ale Expedia i-au permis să-şi menţină poziţia de lider la nivel mondial în 2015, şi aşa a rămas şi în 2016. Cu toate acestea, alţi actori continuă să câştige importanţă, în special OTA chineză Ctrip, care urcă pe locul al treilea, cu o creştere spectaculoasă.

2015 a fost un nou an pozitiv pentru agenţiile online de mari dimensiuni, care au înregistrat o creştere semnificativă. Cei doi mari lideri ai sectorului, Expedia Inc. şi Priceline Group, au înregistrat un rezultat solid, dar câştigătoarea reală a fost agenţia chineză Ctrip, care a obtţnut cea mai mare creştere a afacerii, cu o creştere a cifrei de afaceri pentru rezervările brute de 58%, potrivit unei analize realizată de Euromonitor International. Foarte intensă a fost, de asemenea, creşterea în cazul Airbnb, de 49,5%. În următorii ani se estimează creşterea de noi actori-cheie în domeniul rezervărilor de călătorii online, cum ar fi  Google  şi TripAdvisor, care în prezent reprezintă o provocare pentru OTA în termeni de loialitate de brand şi menţin ameninţarea de dezintermediere în sector.

Agenţiile online încearcă să răspundă la acestă provocare prin schimbarea modelului lor de afacere, deplasând accentul lor de la simpli furnizori de rezervări online să ofere servicii care acoperă întreaga experienţă de călătorie. Analiştii Euromonitor International indică faptul că Expedia şi-a consolidat poziţia de lider în sectorul OTA în 2015 în ceea ce priveşte rezervările brute datorită creşterii puternice de aproape 21%, cu care a ajuns la 60.830 de milioane de dolari (circa 53.700 milioane de euro).

Top agentii online 2015

Acest comportament a fost condus de creşterea organică provenită, de exemplu, din achiziţionarea agenţiei Orbitz în septembrie 2015. Excluzând rezevările generate de brandurile acestei agenţii de la cumpărarea companiei, creşterea diviiziilor care făceau parte din Expedia erau deja puternice, de 14%. Această crestere a fost mai mare decât a “vechiului duşman” Priceline Group, care a fost d 10,4%, dar şi datorită faptului că două treimi din rezervări au fost generate în Statele Unite, unde menţine pozitia de lider al pieţei în sectorul OTA, şi prin urmare nu a fost afectată negativ de aprecierea dolarului american.

Poziţia de lider mundial a Expedia în domeniul agenţiilor online va fi consolidată în 2016, atunci când rezervările Orbitz vor fi incluse în venitul brut, astfel încât este de aşteptat să depăşească 70.000 de milioane de dolari (62.000 de milioane de euro). În plus, cifrele nu au inclus contribuţia unei alte achiziţii majore în 2015, HomeAway, care se estimează că ar putea depăşi 10.000 de milioane de dolari (8.800 de milioane de euro), deşi numai o parte din aceste venituri sunt generate prin modelul de intermediere online, în timp ce o altă parte vine din abonament.

Strategia Expedia este axată pe menţinerea poziţiei de lider bazată pe o prezenţă puternică în fiecare categorie majoră, inclusiv metacăutarea prin Trivago, călătoriile corporate prin  Egencia şi închirierile de vacanţă cu HomeAway. În luna mai 2015, Expedia a vândut pachetul său majoritar deţinut în eLong agenţiei Ctrip şi unui consorţiu de companii financiere, din cauza problemelor existente în domeniul concurenţei pe piaţa internă din China. Strategia sa în economiile cu creştere rapidă din Asia se bazează acum pe acordurile încheiate cu Ctrip şi eLong şi pe creşterea organică a brandurilor sale în regiune.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply