Ryanair şi TUIfly trebuie să restituie ajutoarele ilegale date de un aeroport

Autorităţile de reglementare a ajutoarelor de stat ale Uniunii Europene (UE) au cerut companiei aeriene irlandeze low cost Ryanair şi compania aeriană TUIfly a TUI să ramburseze împreună 12,7 milioane de euro acordate de un aeroport austriac pentru a le considera ilegale. Decizia include aplicarea aceleaşi măsuri companiei dispărute HLX care a fuzionat cu Hapagfly în 2007 pentru a crea compania grupului german.

Acordurile de comercializare şi ale unor servicii aeroportuare între administratorul  Aeroportului Klagenfurt, o instalaţie mică cu operaţiuni internaţionale în statul Carintia, în sudul Australiei, şi Ryanair, TUIfly şi HLX au dat acestor companii aeriene un avantaj necuvenit, a declarat Comisia Europeană (CE).

Comisia a calculat că ajutoarele ilegale date companiei Ryanair se ridică la aproximativ 2 milioane de euro, companiei TUIfly de 1,1 milioane şi companiei HLX aproximativ 9,6 milioane de euro. Companiile vor trebui să dea banii înapoi Austriei, potrivit agenţiei de ştiri britanice Reuters.

Ryanair şi TUIfly trebuie să restituie ajutoarele ilegale date de un aeroport

Ryanair şi TUIfly trebuie să restituie ajutoarele ilegale date de un aeroport

Niciun gestor de aeroport, în scopul de a obţine benefii ar fi ajuns la astfel de acorduri deficitare, care constituie una ajutor de stat pentru companiile aeriene. În plus, acordurile reduc pur şi simplu costurile de exploatare ale companiilor aeriene, fără a contribui la obiectivele comune de transport”, au spus autorităţile UE, fără a da detalii cu privire la contracte.

Ryanair a declarat că va lupta împotriva hotărârii UE. “Luăm în considerare decizia aeroportului Klagenfurt, unde nu mai zburăm din 2013. Nu suntem de acord cu rezultatele şi avocaţii noştri vor apela”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ryanair.

Operatorul german al TUI a spus că va examina raţionamientul UE, odată ce acestea au fost primite şi apoi va decide următorii paşi. Un purtător de cuvânt a semnalat că decizia Comisiei se referă la tranzacţii care au avut loc acum aproape 10 ani şi, de fapt, compania aeriană HLX nu mai există.

De asemenea, Comisia a considerat că ajutorul acordat aeroportului de către acţionarii publici între 2000 şi 2011, a fost dat în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Aeroportul Klagenfurt, în sudul Austriei.

Aeroportul Klagenfurt, în sudul Austriei.

Executivul UE a stabilit că acordurile operatorului cu Austrian Airlines şi Air Berlin sunt legale şi nu reprezintă ajutoare de stat ilegale.

Concret, cercetările au stabilit că aeroportul din Klagenfurt este un “factor important” pentru dezvoltare şi accesabilitatea regiunii, în timp ce a subliniat faptul că este situat într-o zonă montană cu “durate lungi de călătorie” spre alte aeroporturi, în special în timpul iernii.

“Acest lucru reduce efectele negative potenţiale ale sprijinului asupra concurenţei şi comerţului, care sunt depăşite de beneficiile pentru conectivitate în regiune, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat “, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. Bruxelles a validat, de asemenea, strategia KFBG din 2005 pentru a încuraja companiile aeriene să crească traficul în aeroport.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply