Royal Caribbean a anulat croazierele sale în Turcia

Aşa cum au făcut şi alte companii de croazieră, Royal Caribbean a decis să anuleze toate escalele pe care navele sale le aveau programate în Turcia pentru sezonul 2017. Aşa a comunicat compania agenţilor de turism, explicând decizia bazată pe “lipsa de predictibilitate” din ţară.

În acest comunicat adresat canalului de distribuţie, Royal Caribbean a spus că din cauza imprevizibilităţii din Turcia, şi având în vedere siguranţa membrilor echipajului şi a pasagerilor, a decis să înlocuiască escalele din această destinaţie cu alte alternative din Europa pentru acest sezon 2017.

“Regretăm cu adevărat că trebuie să luăm această măsură şi vă multumim pentru înţelegere şi cooperare. Orice decizie pe care o luăm este făcută cu precauţie şi cu siguranţa în minte, deoarece experienţa clienţilor în porturile noastre de escală este întotdeauna prioritatea noastră”.

Acest lucru va afecta următoarele nave: Brillance of the Seas, care se mută în Mykonos, Grecia. Jewel of the Seas, acum în Rhodes. Rapsody of the Seas, acum în Kotor, Muntenegru. Clienţilor care au cumpărat o excursie la ţărm, Royal Caribbean le va rambursa suma.

Această măsură a Royal Caribbean vine să adâncească şi mai mult situaţia critică prin care trece destinaţia turcă, în care afacerea de croaziere a fost afectată mai mult decât celelalte, cu o scădere de 40-50% în 2016. “Iar în 2017 va fi cu 80% mai puţin. Noi ştim acest lucru pentru că rutele sunt planificate cu mult timp înainte, nu pot fi anulate în ultimul moment, ca şi alte călătorii”, afirmă surse din industria turcă.

Scăderea turismului în Istanbul a fost de 35% sau 40%, afirmă Müberra Eresin, vicepreşedinta federaţiei de hotelieri din Turcia (Türob), iar fenomenul se extinde în toată ţara. Numerele Ministerului de Cultură confirmă acest lucru: între ianuarie şi noiembrie, 24 de milioane de vizitatori străini au intrat în Turcia, ceea determină o estimare de 25 de milioane pentru întregul an, cu o treime mai puţin decât în 2015 şi 2014, ambele cu 36 de milioane de călători.

Veniturile au scăzut în conformitate: dacă străinii au contribuit cu venituri de între 19.000 şi 21.000 de milioane de dolari în primele luni ale anului între 2013 şi 2015, această cifră a scăzut la 12.000 de milioane în 2016.

Cauza este frica clienţilor, sunt cu toţi de acord. Atentatele din ce în ce mai frecvente ale jihadiştilor şi ale fracţiunilor de kurzi şi lovitura de stat ratată din iulie au dat Turciei o imagine de “ţară periculoasă”, ceea ce alungă turiştii.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply