Reţelele sociale, în serviciul hotelurilor

În 2013 timpul petrecut de oameni pe Internet îl depăşise deja pe cel petrecut în faţa televizorului. Îi, deşi popularitatea site-urilor de recenzii ca TripAdvisor creşte, publicul încă preferă să asculte recomandări de la persoanele pe care le cunosc, astfel că reţelele sociale oferă călătorilor ce este mai bun din ambele lumi.

Un studiu recent comandat de Facebook la Deloitte a concluzionat că:

– 83% din utilizatori folosesc internetul în timp ce sunt în vacanţă.

– 33% accesează profilul lor de Facebook din locul în care se află în vacanţă.

– 48% încarcă fotografii din vacanţa lor pe Facebook atunci când se întorc acasă.

– 50% au dat “îmi place” pe un brand turistic pe Facebook.

Cele mai populare branduri turistice ca număr de “îmi place” sunt hotelurile şi companiile aeriene.

 

¿Ce înseamnă reţelele sociale pentru hoteluri?

Având în vedere că a doua sursă de idei de călătorie sunt canelele digitale, depăşite doar de prieteni şi familie, hotelurile pot utiliza acest trafic şi să aibă încredere în ceea ce oferă aceste reţele. Aşa cum călătoresc folosesc reţele sociale în toate etapele de călătorie (de la procesul de inspiraţie a căutării şi planificare, în timp ce sunt în vacanţă şi la întoarcerea la locul la reşedinţă), hotelurile au acum au oportunitate de a capta atenţia publicului sau ţintă în mai multe etape ale procesului de cumpărare a consumatorului.

  Hotelierii ar trebui să utilizeze metrici pentru a evalua valoarea un “imi place”, o distribuire sau un fan. #shu#

Hotelierii ar trebui să utilizeze metrici pentru a evalua valoarea un “imi place”, o distribuire sau un fan. Imagine Shutterstock.

 

¿Cum să verifici că marketingul hotelier pe reţelele sociale este un succes?

Pe măsură ce consumatorii utilizează tot mai mult reţelele sociale şi puterea marketingului creşte, hotelurile au nevoie să-şi deschidă percepţia despre aceste reţele ca şi canele sociale şi să înceapă să le trateze ca şi căi sofisticate de afaceri. Pentru aceasta ar trebui:

– Utilizarea de metrici de afacere vs. social pentru a evalua valoarea unui “îmi place”, sau a unei distribuiri sau al unui fan, deşi a măsura fiecare dintre aceşti indicatori sociali este lipsit de sens dacă nu le poţi conecta la un obiectiv de afacere mai mare.

– A-ţi cunoaste publicul ţintă şi a ajusta strategia de social media a hotelului pentru a atrage calitatea şi nu cantitatea. A avea un milion de fani neloiali care nu intenţionează să viziteze destinaţia ta nu are nicio valoare comparativ cu 100 de fani extrem de angajaţi, care cel mai probabil vor rezerva un sejur în hotelul tău.

– Profita de datele pe care le obţii de pe reţelele sociale pentru a te adresa în mod eficient nişei tale de piaţă bazându-te pe preferinţele sale. Acest lucru permite hotelurilor minimizarea costurilor şi maximizarea eficacităţii strategiei sale de marketing.

– Identificarea şi atribuirea partenerilor sociali hotelului, care pot oferi o expunere solidă prin intermediul tuturor canalelor de marketing.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Milestone.

 

Leave a Reply