Republica Dominicană trece prin cel mai bun moment pentru turism din ultimii 40 de ani

Interviu/ Ministrul Turismului din Republica Dominicană, Francisco Javier García a participat la cea mai recentă ediţie a Fitur. În ultimii ani au fost făcute îmbunătăţiri semnificative în destinaţii, atât în comunicaţii cât şi în infrastructura hotelieră. Această iniţiativă a dat un impuls puternic turismului şi i-a permis să finalizeze anul 2014 cu o creştere de 10%.

În ultimii ani au fost făcute importante investiţii în infrastructură care au îmbunătăţit semnificativ legăturile rutiere, reducând astfel timpii de călătorie între diferitele destinaţii de vacanţă din ţară. O iniţiativă esenţială pentru turism, un sector strategic pentru economia ţării. Dar reformele sunt în continuare în curs de desfăşurare. În aceste momente se remodelează centrele istorice ale Puerto Plata şi Santo Domingo, în timp ce se construiesc şi proiectează noi terminale de croazieră. O strategie care permite atingerea a 10 milioane de turişti străini înainte de 2022, la data stabilită de Guvern pentru atingerea acestui obiectiv.

Cum a evoluat sectorul turismului în 2014?

Putem spune că suntem în cel mai bun moment al industriei turismului din Republica Dominicană din ultimii 40 de ani. Nivelurile de creştere au fost extraordinare. Comparativ cu 2013, am crescut cu 10%, peste toate Americile şi tot Caraibele. În total, America a crescut cu 7,8%, Statele Unite, cu 8,7%, şi Caraibe, care avea o prognoză de 3%, a crescut cu 6,3%.

În plus, ne-am consolidat în toate pieţele emitente. De exemplu, suntem principala destinaţie din Caraibe pentru turiştii rusi. Am avut o revenire extraordinară în rândul germanilor, una dintre ţările cu cea mai mare stabilitate din Europa. În 2014, piaţa germană a crescut cu 18%; Anglia a înregistrat o revenire puternică, iar Spania, care înregistrase o creştere negativă în ultimii patru ani, a îmbunătăţit cu 5,3%.

 

Care sunt principalele pieţe emitente?

Primele zece pieţe emitente, în această ordine, sunt: Statele Unite, Canada, Germania, Franţa, Rusia, Spania, Anglia, Puerto Rico, Brazilia şi Argentina.

Am recuperat complet piaţa europeană, cu o creştere de 6%. În cazul Americii de Sud, se poate spune că Republica Dominicană este la modă, cu niveluri extraordinare de creştere în Brazilia, Columbia, Argentina şi, în ciuda crizei, Venezuela, cu o creştere de 53%. În cazul pieţei noastre principale, care este Statele Unite, am rupt toate recordurile cu o creştere de 13%.

Francisco Javier García, ministrul Turismului din Republica Dominicană.

Francisco Javier García, ministrul Turismului din Republica Dominicană.

Cum explicaţi această creştere ridicată a turismului?

Cresterea se datorează investiţiilor hoteliere făcute şi investiţiilor uriaşe în infrastructura pe care le face Guvernul în turism. În regiunea de Est, unde se află Punta Cana, Bavaro, Bayahibe sau La Romana, care primesc 65% din turişti, au fost construite noi drumuri care au îmbunătăţit în mod semnificativ comunicaţiile. Înainte dura patru ore să ajungi din Punta Cana în capitală, acum este doar o oră şi 45 de minute.

În afară de faptul că, în Puerto Plata este în curs de finalizare terminalul Carnival, una dintre cele mai importante companii de croazieră din Caraibe. Până în prezent, numărul record de pasageri de croazieră în portul Puerto Plata era de 174.000, în timp ce noua infrastructură va primi 350.000 de pasageri de croazieră în primul său an şi 600.000, în al treilea.

În plus, în următoarele săptămâni două nouă linii vor anunţa o nouă terminală de croazieră în Puerto Plata, unde se fac, de asemenea, alte lucrări, cum ar fi intervenţia centrului istoric sau construirea unui amfiteatru în zona numită Puntilla. De asemenea, se intervine centrul istoric, aşa-numitul oraşul colonial, Santo Domingo.

 

Este prevăzuta, de asemenea, construirea de noi hoteluri?

Republica Dominicană este o ţară cu o mare stabilitate politică şi economică şi cu o maturitate a sectoarelor sale productive. Țara se află într-un moment special, cum am văzut într-o întâlnire pe care am avut-o la Fitur cu toţi preşedinţii de lanţuri hoteliere cu investiţii în Republica Dominicană. De aceea, în următoarele luni va fi anunţată construirea a mai mult de 4.000 de camere noi, doar în regiunea de Est.

 

Un alt proiect important este construirea unui centru de convenţii în capitală, deoarece sectorul MICE creşte mult în ţară. Când va începe construcţia sa?

A fost făcut un studiu de fezabilitate de către Messe Berlin, acum am cerut actualizarea acestui studiu şi suntem în aşteptarea rezultatelor. Santo Domingo a devenit un oraş atractiv pentru cumpărături, au fost construite multe “moll-uri”, în special cu capitala venezuelană. Este, de asemenea, unul dintre oraşele din America Latină cu cea mai mare atracţie gastronomică. În plus, au fost construite opt hoteluri noi în capitală şi în curând va fi anunţat construirea a alte două.

 

În ce măsura a contribuit programul de stimulare promovat de Guvern?

Preşedintele, Danilo Medina, a trimis un proiect de modificare a legii de stimulare a investiţiilor în turism. Astfel ca, stimulentele trec de la 10 la 15 ani, şi nu sunt doar pentru că hotelurile să facă remodelări după un anumit număr de ani, ci in orice moment. Nu beneficiază doar zonele turistice, ci tot teritoriul Republicii Dominicane.

Acestea sunt stimulente fiscale care produc o economisire de între 30 îşi 40% şi sunt destinate atât companiilor naţionale cât şi a celor străine, fie pentru construirea de infrastructuri turistice sau pentru a fi considerate ca ofertă complementară.

  Republica Dominicană a participat la ultima ediţie a târgului de turism de la Madrid, Fitur.

Republica Dominicană a participat la ultima ediţie a târgului de turism de la Madrid, Fitur.

Guvernul a proiectat un plan cu scopul de a trece de la nivelul actual de cinci milioane de turişti străini la 10 milioane în 2022. Având în vedere nivelul ridicat de creştere, credeţi că acest numar va fi atins înainte?

Anticipăm că vom ajunge la zece milioane înainte de 2022. În acest an au ajuns în Republica Dominicană 451.000 de turişti suplimentari, pentru o ţară care nu are o companie aeriană, acest lucru este aproape o ispravă.

 

Ce aşteptări aveţi pentru 2015?

Succesul nu este discutat. Dacă faci bine ceva, atunci nu schimbă acel lucru. Vom creşte promovarea internaţională şi vom lucra noi nişe de piaţă.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply