Provocările turismului în Uniunea Europeană

Creşterea cererii pentru noi servicii de turism şi mai adaptate la nevoile fiecărui profil de client şi creşterea concurenţilor din afara Uniunii Europene sunt unele dintre principalele provocări cu care se va confrunta industria turismului în următorii cinci sau zece ani în Vechiul Continent, potrivit unui raport al Comisiei Europene. Un studiu pe care au avut ocazia să îl evalueze reprezentanţii industriei care au participat la sfârşitul lunii octombrie la European Tourism Forum 2014, care a avut loc la Napoli.

European Tourism Forum, care are loc în fiecare an organizat de Preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, în acest caz Italia, şi Comisia Europeană (CE), a avut ca temă “Turismul şi cultura în Europa-acţiuni inovatoare în locuri de muncă şi creştere economică”.

Comisarul european pentru Industrie şi Antreprenoriat, Fernando Nelli Feroci, care a dechis evenimentul, a scubliniat că “promovarea culturii şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice susţine coeziunea socială şi integrarea, regenerarea zonelor devaforizate, crează locuri de muncă locale şi creşte calitatea vieţii în comunităţile locale”.

Reprezentanţii industriei turismului care au participat la forumul din acest an au avut ocazia să facă schimb de experienţe şi să discute despre provocărilile viitoare. Un raport al Comisiei Europene (CE) semnalează care sunt punctele principale: creşterea cererii pentru noi servicii turistice şi adapatate fiecărui tip de client, a face faţă creşterii concurenţei din afara Uniunii Europenesezonalitatea şi dificultăţile pentru a menţine personalul bine instruit.

Acestea sunt concluziile a celei de-a doua consultări publice realizate de CE între decembrie 2013 şi martie 2014 în scopul de a cunoaşte, printre alte aspecte, viziunea despret urismul european în viitor.

Europa a primit mai mult de 560 de milioane de turişti internaţionali în 2013.  #shu#

Europa a primit mai mult de 560 de milioane de turişti internaţionali în 2013. Imagine Shutterstock.

În ceea ce priveste oportunităţile de a îmbunătăţi poziţia lor, respondenţii au subliniat o utilizare sporită a tehnologiei şi o repoziţionare pe piaţa de senioriturismul intern şi piaţa de familie.

 

Destinaţie turistică

O altă provocare majoră pentru industria europeană este axată pe promovarea “Europei ca o destinaţie turistică” ca urmare a creşterii regiunilor în curs de dezvoltare. Responsabilii pentru reuniune consideră că este necesar să fie sporite eforturile pentru a încuraja turiştii să viziteze Vechiul Continent şi să o promoveze ca o destinaţie unică, în special în afara UE.

Deşi Europa concentrează mai mult de jumătate din turiştii globali -în 2013 ne-au vizitat 564 de milioane, 52% din total-, autorităţile europene sunt îngrijorate de scăderea procentuală din ultimii ani.

În 1980 procentul turiştilor internaţionali care a trecut graniţele UE a fost de 63%, în 2010 acesta a scăzut la 51%, iar estimările arată că ar putea rămâne la 30% în 2030.

 

Vize

Paralel cu forumul a avut loc o întâlnire informală a miniştrilor europeni ai turismului. Unii participanţi la această întâlnire au cerut flexibilizarea vizelor şi creşterea rutelor şi a conectivităţii transportului aerian pentru a facilitata activitatea turistică între cele 28 de state membre. În schimb, aţtii au insistat mai mult asupra promovării în comun a destinaţiei Europa.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply