Profitul Skyscanner creşte cu 47% în produsele non-aeriene

Interviu/ Metasearch-ul Skyscanner a realizat un rezultat bun cu diversificarea produselor sale. Aşa cum explică CEO-ul al companiei, Gareth Williams, a înregistrat o creştere a profitului de 47% în 2014 în domeniul serviciilor care nu sunt legate de zboruri.

Ce poziţie ocupă Sckyscanner ca metasearch de călătorii în Europa şi în lume?

Skyscanner este cel mai mare motor de căutare de călătorii independente din lume. În Europa ne poziţionăm că metasearch-ul numărul unu, în timp ce la nivel global ne alfăm în topul 3.

 

Care este bilanţul rezultatelor făcut de compania Skyscanner?

2014 a fost un an foarte pozitiv marcat de diversificarea companiei, pentru că am trecut de la a fi “Skyscanner, motorul de căutare de zboruri“, la a fi un site de călătorii, care incorporează căutarea de hoteluri şi închirierea de maşini. Mentţnerea creşterii noastre a fost principalul nostru obiectiv, de aceea am decis să investim privind spre viitor, fapt că ne-a permis să vedem rezultatele mai devreme decât este preconizat. În plus, am ajuns la un record al numărului de călătorii care utilizează site-ul şi aplicaţiile noastre, depăşind acum cele 35 de milioane de utilizatori unici. Am înregistrat, de asemenea, o creştere de 77% în vizite prin intermediul dispozitivelor mobile, care subliniază importanţa deosebită pe care o au aceste terminale în dezvoltarea Skyscanner. De asemenea, veniturile noastre au crescut cu 42%, ajungând la 115 milioane de euro, cu un EBITDA de 25 de milioane de euro. Noii vizitatori ai Skyscanner sunt rezultatul unei creşteri în cota noastră de piaţă în ţările în care suntem prezenţi, precum şi dezvoltarea noastră tehnologică.

Gareth Williams.

Gareth Williams.

 

Ce fel de produs este cel mai profitabil pentru Skyscanner?

Până în prezent, zborurile au fost produsul nostru stea. Cu toate acestea, de când din 2014 diversificăm afacerea noastră lansând primele aplicaţii mobile ale hotelurilor şi închirieri de maşini; precum şi Skyscanner B2B, a existat o creştere de 47% în ultimul an a profitului din produse non-conexe cu zborurile.

 

Ce alte noutăţi aţi introdus în ultimii ani?

Printre alte noutăţi se numără Travel Insight şi Travel Rankings, instrumente de colectare şi analiza de date a actorilor din industria turismului, plus API şi produse private label care sunt utilizate de sute de companii internaţionale, cum ar fi Lonely Planet, DealScoopr.

 

Care sunt obiectivele de creştere şi extindere a companiei în 2015?

În 2015, ne aşteptăm să evoluăm pe pieţele în care suntem deja prezenţi, şi vom continua cu dezvoltarea produselor de hotel şi închirierea de maşini. Pe de o parte, vom promova creşterea prin intermediul dispozitivelor mobile, deoarece ramane elementul cheie in strategia noastra. Unul dintre motivele achizitiei Distinction, compania lider in dezvoltarea aplicatiilor mobile cu sediul in Budapesta, a fost accelerarea extinderii a propiul nostru departament intern de dezvoltare mobila. Pe de alta parte, China este prezentata ca un domeniu-cheie in care ne vom concentra in 2015. In 2014, am achizitionat metasearch-ul de calatorii chineze Youbibi pentru a stabili o echipa de inginerie in China, si astfel sa dezvoltam produsul Skyscanner in functie de nevoile calatorilor din tara. In acest an ne asteptam sa lansam versiuni noi ale produselor noastre, si functionalitati noi care vor ajuta calatorii chinezi sa organizeze calatorii cu o usurinta mai mare.

 

Care sunt provocarile pe piata asiatica?

Regiunea Asia-Pacific este esentiala in strategia noastra de extindere. De aceea am investit resurse numeroase resurse in regiune, ca tehnologie si personal, pentru ca astfel sa putem spune ca suntem metasearch-ul global cel mai bine stabilit pe continet. Cu toate acestea, Asia este formata din multe culturi si limbi, asa ca trebuie sa ne asiguram ca trebuie sa dezvoltam produsele noastre luând în considerare diferitele nevoi ale călătorilor în fiecare din aceste ţări. De exemplu, în India ştiam că autobuzele sunt una dintre principalele nevoi ale consumatorilor şi din acest motiv, am decis să includem căutarea de autobuze pe site-ul nostru pentru această ţară de anul trecut, în acest fel adaptăm produsul nostru la nevoile călătorilor indieni. În ceea ce priveşte China, fiind vorba de o piaţă cu o creştere enormă, de la Skyscanner concentrăm propunerea noastră pe a ne adapta la această piaţă, atât pentru călători, cât şi pentru partenerii noştri, pentru a le oferi o căutare de călătorii globală şi independentă. Doar în această ţară am înregistrat o creştere de 61% a vizitatorilor unici şi o creştere de 162% a vizitatorilor de pe dispozitivele mobile, ne vom consolida semnificativ pe această piaţă în ultimul an. Cu toate acestea, mai avem mult de oferit călătorilor chinezi şi vom continua să lucrăm pentru a reuşi acest lucru.

 

Ce strategii adoptă compania prin achiziţii?

Achiziţiile pe care le-am făcut în acest an au făcut parte din planurile noastre strategice şi ne-au ajutat să accelerăm obiectivele noastre. În cazul Youbibi era vorba de a ne ajuta să stabilim propia noastră echipa de ingineri în China, pentru a dezvolta produsul Skyscanner în funcţie de nevoile călătorilor chinezi. În timp ce, achiziţia Distinction avea ca obiectiv extinderea propiului nostru departament intern de dezvoltare mobilă. Ambele acţiuni au adăugat la compania Skyscanner nişte echipe de prima categorie, care iasă deja în evidenţă şi fac o diferenţă semnificativă în afacerea noastră. În consecinţă, în ceea ce priveşte achiziţiile viitoare, dacă apar oportunităţi care credem că se pot potrivi cu Skyscanner su cu planurile noastre strategice, desigur le vom analiza.

 

Ce caracteristici diferenţiază Skyscanner de alte metasearch-uri?

Primul factor care ne diferenţiază este acoperirea globală a zborurilor pe care le oferă Skyscanner cu deplină imparţialitate. Acest lucru permite utilizatorilor să aibă încredere în noi, ştiind că vor găsi zborurile pe care le doresc fără niciun interes în spate, precum şi o comparativă amplă de hoteluri şi închirieri de maşini. În plus, 80% din utilizatori sunt din afara pieţei noastre naţionale (Marea Britanie), ceea ce ne face o companie cu adevărat internaţională. Alta dintre caracteristicile internaţionale distinctive este ca noi oferim călătorilor noştri instrumente inteligente pentru a planifica călătoriiile lor cât mai cofortabil şi mai rapid posibil. În acest sens, instrumentul “everywhere” caută prin miliarde de zboruri în câteva secunde şi oferă călătorilor o listă de oraşe sortate după preţ şi ţară, pentru a alege destinaţia în funcţie de bugetul şi preferinţele sale.

 

Care sunt principalele provocări cu care se confruntă compania în viitor?

Facem primii noştri paşi în planificarea călătoriilor online, această piaţă este cu adevărat mare şi cu multe oportunităţi de creştere, dar încă nu suntem capabili să satisfacem toate nevoile călătorilor. Atât pentru Skyscanner cât şi pentru toate companiile de turism, aceasta este principala provocare în faţa noastră şi la care lucrăm pentru a o depăşi. O altă provocare mare pentru Skyscanner şi pentru companiile de călătorii în general este adaptarea la revoluţia mobilă. Trebuie să oferim aceeaşi experienţă a călătoriilor în oricare dintre modurile în care accesează site-ul nostru, fie prin intermediul calculatorului, a unei aplicaţii mobile sau prin intermediul site-ului mobil al companiei în sine. Prin urmare, să ia funcţiile unei aplicaţii dezvoltate pentru desktop la un mediu mobil nu va genera cele mai bune rezultate. Este esenţial ca fiecare suport să fie conceput ca unic, şi experienţa untilizatorului să nu se schimbe, atunci când schimbă dispozitivul. Din acest motiv, Skyscanner am adoptat strategia “Mobile-First”, în care utilizatorul mobil este centrul şi dezvoltarea mobilă pe care le facem pentru fiecare din produsele noastre se bazează pe echilibrarea informaţiilor de care fiecare consumator are nevoie în funcţie de capacităţile şi limitările fiecărui dispozitiv.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply