Principalele tendinţe ale turismului emitent german – studiul Reiseanalyse

Asociaţia germană de utilizatori de turism FUR a prezentat la târgul de turism de ITB Berlin raportul său anual Reiseanalyze, în care evidenţiază unele tendinţe şi principalii indicatori de turism emitent din Germania. În acest sens, iasă în evidenţă creşterea segmentului high-end (călătorii cu mai mult de 3.000 de euro pe persoană), care s-a dublat în ultimul deceniu.

Unele date cu privire la piaţa emitentă germană care pot fi găsite în acest document sunt:

  • Cheltuielile turistice ale pieţei emitente germane pentru călătoriile de cinci nopţi şi mai mult au crescut cu 5% anul trecut, ajungând la un volum total de 67.000 de milioane de euro, un nou record.
  • Cheltuielile pentru vacanţele de scurtă durată (de între două şi patru zile s-a ridicat la 20.000 de milioane de euro.
  • Aproape 55 de milioane de turişti au făcut un total de 70 de milioane de călătorii de vacanţă în 2014.
 Turiştii high-end, un segment în creştere în Germania.  Imagine: ITB 2015

Turiştii high-end, un segment în creştere în Germania.

 

Perspective 2015 şi tendinţe 

În ceea ce priveşte previziunile şi tendinţele pentru 2015, raportul prezintă câteva elemente cheie:

Prognoză pentru 2015 este pozitivă. La începutul anului, 55% din populaţia germană avea planuri de călătorii concrete şi doar 11% erau siguri că nu vor pleca în vacanţă în acest an.

Majoritatea îşi planifică vacanţele cu acelaşi buget de anul trecut. Doar 12% estimează că vor cheltui mai mult, în timp ce 9% îşi vor reduce cheltuielile.

Spania continuă să fie destinaţia preferată din străinătate pentru turiştii germani, cu o cotă de piaţă de 13%, urmată de Italia, Turcia şi AustriaFranţa este a cincea, dar ar putea fi depăşită de Croaţia şi Grecia. A se vedea, de asemenea, articolul Video: Turcia la ITB Berlin.

Rezervările online câştigă în continuare teren în Germania. Dacă în anul 2015 acestea reprezentau 11% din piaţa călătoriilor de leisure, în 2014 acestea au ajuns la 34%. “Este de aşteptat ca în 2020 călătoriile de leisure vor fi rezervate online”.

Turişti high-end

Pe de altă parte, raportul Reiseanalyse menţionează că “numărul de călători care ar cheltui mult pe vacanţele lor este în continuă creştere”.

Astfel, volumul de călătorii al segementului “high-end” cu cheltuieli mai mari de 3.000 de euro pe persoană s-a dublat în ultimul deceniu, ajungând la un volum de 2,4 milioane de călătorii în 2014, reprezentând un 3% din totalul călătoriilor de leisure din Germania.

Comparativ cu totalul cheltuielilor, ponderea segmentului “high-end” este mult mai mare, deoarece cheltuielile anuale de 9.500 de euro făcute de aceşti călatori cu o mare putere de cumpărare este echivalentă cu 14% din totalul cheltuielilor de vacanţă din Germania.

pdf_imageStudiul Reiseanalyse 2015

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply