Cum se prezinta România la Târgul Internațional de Turism de la Londra?

România participă si anul acesta la Târgul Internațional de Turism World Travel Market de la Londra, al doilea cel mai important din lume după cel de la Berlin. Costurile participării (chiria, producerea standului, etc.) au fost suportate de Autoritatea Națională pentru Turism, iar la stand au fost invitate 57 de companii expozante din România, companii care activează în diverse domenii în legătură cu turismul: două companii aeriene (Blue Air si TAROM), agenții de turism, companii producătoare de software pentru industria turismului, dar si asociații de promovare turistică, Consiliul Județean Cluj si două primării (Cluj si Bucuresti).

Fiecare dintre companiile prezente la stand si-a realizat propriile materiale de promovare turistică, unele dintre acestea lansând cataloage speciale de prezentare a circuitelor prin România, altele venind cu filme de promovare, dar si cu prezentări multimedia, în format electronic, iar altele realizând circuite tematice prin România, dar si prin alte țări din apropiere, precum Ungaria sau Bulgaria, circuite adresate în special potențialilor turisti din destinații îndepărtate (Asia, America de Sud).

,,Ca si impresie generală, standul arată bine si majoritatea participanților erau mulțumiți, desi am mai auzit discuții cum că ar fi fost util să existe mai multe mese pentru discuții la stand si spațiul de 300 de mp să fie folosit mai bine. Din păcate însă, nu s-a investit si în animarea standului, si cred că e mare păcat pentru că am fi avut cu ce să ne lăudăm, asa cum am văzut că o făceau multe alte țări. As fi adus mestesugari la stand, as fi adus copii în costume populare cu care vizitatorii să îsi facă fotografii, l-as fi adus pe Dracula ca să beneficiem mai mult din urma povestii lui Bram Stocker, si pentru că ne aflăm în Marea Britanie, as fi folosit peste tot fotografii cu prințul Charles care vorbeste atât de frumos despre România si Transilvania. M-as fi folosit inclusiv de gastronomie pentru promovarea turistică. ” a declarat Rǎzvan Pascu, consultant în marketing turistic, prezent la Londra la târg.

Cele mai multe agenții de turism specializate pe incoming (aducerea de turiști străini în România) prezente la târg au venit cu oferte de excursii pentru o zi cu plecare din București, prețurile fiind de 70 euro/persoană pentru o zi petrecută la Sinaia, 95 de euro pentru o zi pe Transfăgărășan sau 104 euro pentru o zi la Vulcanii Noroioși cu agenția Mr Tripp. Excursii de o zi din București oferă și agenția TravelMaker, prețurile fiind de 69 euro/persoană pentru vizitarea castelelor Bran și Peleș sau 79 de euro/persoană pentru un tur la Constanța de o zi.

,,Pe lângă circuitele standard, am văzut la Târgul de la Londra agenții care oferă și pachete de ecoturism în Transilvania cu cazare în casele sǎseṣti din Criṭ, Mǎlâncrav, Alma Vii, Biertan sau Viscri, sau vizite la sanctuarul urșilor de la Zǎrneṣti și excursie de 2 zile în Piatra Craiului, ori circuite de 7-10 zile pe bicicletă în Transilvania, din ce în ce mai apreciate de turiștii străini. Trebuie să înțelegem șansa uriașă pe care o avem din punct de vedere turistic și că turistul străin al anului 2015-2016 s-a schimbat, își dorește să descopere locuri neexplorate și oamenii locurilor, meșteșugari, să petreacă o zi la stânǎ, să încerce produse gastronomice tradiționale și să descopere România reală.” a declarat Rǎzvan Pascu.

Untravelled Path este o altă agenție de turism prezentă la Londra, cu sediul în Marea Britanie și reprezentată în România, aceasta oferind tururi cu plecare la date fixe și lăudându-se cu 1500 de turiști străini aduși în România anual, majoritatea britanici veniți la Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac. Un circuit de 7 nopți (8 zile) pe traseul București-Tulcea-Crișan-Letea-Sf. Gheorghe-Mahmudia-București costă 425 lire de persoană, iar un traseu de 4 nopți București-castelul Peleș-Brașov-Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac-castelul Bran-București costă de la 249 lire de persoană. Agenția Carpatia Tour oferă străinilor pachete pe trasee legate de Constantin Brâncuși, 2 zile prin Râmnicu Vâlcea-Horezu-Polovragi-Târgu Jiu-Hobita-Drăgășani-Scornicești costând de la 200 de euro de persoană.

,,Este nevoie de un efort susținut din partea autorităților pentru promovarea României, pentru ca toți străinii care ajung în România pleacă încântați, însă încă sunt extrem de puțini cei care adaugă România pe lista lor de destinații de vacanță. Este nevoie urgentă de promovare în mediile sociale, pe Facebook, Google, TripAdvisor, pe bloguri din străinătate, în reviste de turism din toată lumea, adică acolo unde sunt potențialii clienți. Atât mediul public, cât și mediul privat trebuie să înțeleagă că vremea pliantelor a cam dispărut și că este nevoie de imaginație și viziune în conturarea unei strategii corecte și utile de promovare a destinației turistice România” a declarat consultantul în marketing turistic Rǎzvan Pascu.

Leave a Reply