Posibilităţi de Marketing Automatizat pentru hoteluri

Automatizarea diferitelor acţiuni ale proceselor de marketing pentru comercializare urmăreşte să îmbunătăţească satisfacţia clientului în timpul diferitelor etape ale călătoriei. O tehnologie accesibilă, uşor de utilizat şi cu preţuri foarte competitive, fac ca hotelurile să nu aibă scuze ca să nu opteze pentru automatizare ca parte din strategia lor online.

Compania MarketsandMarkets estimează că vânzările de sotware de automatizare a marketingului la nivel mondial vor creşte la 5,50 miliarde de dolari in 2019, comparativ cu 3,65 miliarde de dolari cheltuiţi în 2014. Pe de altă parte, compania Gartner în studiul său Gartner Client 360 Summit, estimează că în 2020, 85% dintre relaţiile pe care le au clienţii cu companiile vor fi gestionate fără intervenţia umană.

Importanţa adaptării conţinutului la segmentul de client.

Importanţa adaptării conţinutului la segmentul de client.

Marketingul Automatizat sau Marketing Automation este utilizarea tehnologiei pentru gestionarea şi automatizarea proceselor de conversie, înregistrare şi exploatare a utilizatorilor, definiţi într-un customer journey sau traseu al clientului. Acest proces cuprinde de la captarea clientului potenţial până la achiziţia finală a produsului/serviciu. Pentru automatizarea acestor procese sunt utilizate mai multe platforme tehnologice bazate toate pe modelele Saas (Software ca şi serviciu), care vizează atragerea clienţilor, gestionarea registrelor şi generarea de comunicări personalizate pe mai multe canale, cum ar fi e-mailul, reţelelor sociale, site-urile, dispozitivele mobile, etc. Optimizarea acestei automatizări permite rezultate, cum ar fi scurtarea ciclurilor de vânzări, creşterea veniturilor şi a asigura o mai mare rentabilitate a investiţiilor a fiecărei acţiuni de marketing.

 

Atragerea clientului

Conceptul de Marketing Automatizat poate semăna într-un anumit mod cu Revenue Management, având în vedere că posibilităţile de atragere se multiplică atunci când i se oferă informaţii şi conţinutul adecvat. Dacă acest concept îl extrapolăm la managementul unui hotel, în ceea ce priveşte bazele de date pe care le au unităţile de cazare în CRM-ul (Customer Relationship Manager) lor, interacţiunea constantă cu clientul şi conţinutul potenţial pe care îl poate genera, face ca lucrul la automatizare în diferite aspecte ale strategiei de marketing ar trebui să fie coordonată cu o serie de factori asociaţi diferitelor departamente ale hotelului. Într-un sondaj realizat în rândul a 300 de directori de marketing din Statele Unite de către compania Forbes Insights şi Turn, un furnizor de servicii de analize de date în timp real, au stabilit că cei mai proactivi vânzători în exploatarea datelor pentru a stimula comercializarea aveau de trei ori mai multe posibilităţi de a genera încredere şi loialitate în client.

Procesul de automatizare este direct legat de Inbound Marketing. Acestea funcţionează de obicei în paralel, deoarece automatizarea este un factor cheie pentru atingerea obiectivelor ale strategiei globale a hotelului. Pe piaţa există instrumente foarte complete, care au un număr mare de opţiuni de utilizare. Cele mai multe posibilităţi pe care le oferă aceste instrumente gravitează în jurul acestor caracteristici:

  • Landing Pages (Pagini de aterizare)
  • Formulare
  • Blog
  • Email marketing
  • Optimizarea SEO în motoarele de căutare
  • Content Management System (CMS)
  • Măsurarea rezultatelor – Analiză
  • Urmărirea şi monitorizarea reţelelor sociale
  • Lead nurturing (Procesul de maturizare al Lead-ului)
  • Lead Scoring (Sistemul de evaluare al Lead-ului)
  • Fluxuri de lucru
  • Segmentarea bazelor de date

Termenul englez Lead este folosit pentru a defini o persoană care şi-a furnizat datele de contact printr-un formular într-un mod voluntar.

Cu siguranţă multe dintre aceste procese vă sunt cunoscute, pentru că este din ce în ce mai comun lucrul cu acest tip de instrumente şi a le completa cu ceea ce hotelul foloseşte de obicei, cum ar fi PMS-ul, motorul de rezervări şi Channel Manager-ul. A şti cum să integrezi instrumentele într-o planificare strategică este una dintre cheile pentru ca comercializarea hotelului să funcţioneze.

Pentru a determina contribuţia Marketingului Automatizat, ar trebui să se facă o listă de posibilităti pe care le poate oferi această tehnologie în strategia de marketing a oricărui hotel şi a analiza ce valoare adăugată le oferă. Iată câteva avantaje pe care Marketingului Automatizat le face posibile:

  • A economisi timp şi flexibilitate în lansarea de campanii. Puterea programării de campanii şi a nu depinde de o gestiune permanentă permite adaptarea timpului şi planificarea activităţii cu resurse limitate.
  • Adaptarea strategiei de la utilizator la utilizator. În ceea ce priveşte informaţiile pe care le avem în baza de date, are capacitatea de a segmenta utilizatorii ajungând chiar să se adapteze la campaniile cu caracteristici specifice ale unui singur utilizator.
  • Economisirea resurselor umane. Un singur administrator are capacitatea de a efectua acţiuni complexe cu un număr mare de clienţi potenţiali.
  • Unificarea canalelor ajută la menţinerea coerenţei. Centralizarea activităţii prin intermediul unor instrumente specifice permite automatizarea şi derivarea acţiunilor unice care sunt replicate în diferite medii şi platforme.
  • Rapoarte detaliate ale rezultatelor. Aceste instrumente efectuează un curs detaliat şi în timp real al acţiunilor pe care le facem.
  • Sincronizarea la cererea reală. Cunoaşterea clientului pe care îl achizitionăm cu aceste instrumente ne permite să determinăm momentul în care utilizatorul are nevoie şi când trebuie să realizăm acţiunea comercială pentru a avea cât mai mult succes cu putinţă.
  • Accesibilitatea lansării campaniilor multicanal. Permite hotelurilor cu bugete limitate să aibă o strategie pentru un număr mare de canale şi actualizate în timp real.
  • Instrumente foarte simple. Platormele de Marketing Automatizat sunt făcute pentru ca toată lumea să le poată utiliza. Ele au curba de învăţare foarte puţin abruptă, care face ca orice director de marketing a oricărui hotel să le poată învăţa cu usurinţă.
  • Informaţii utile şi detaliate pentru clienţi. Putem obţine mai multe informaţii decât cele oferite de client intr-un moment iniţial. Analizând deciziile pe care le ia vizitatorul cu privire la consumul de conţinut şi de produse. În acest fel avem informaţii interesante pentru campaniile noastre şi chiar produsul în sine.

Prin urmare, dacă facem legătura între utilizarea acestei tehnologii, cât de accesibil încep să fie instrumentele şi usurinţa de utilizare, suntem în faţa unei îmbunătăţiri substanţiale a activităţilor de marketing şi a comercializării hoteliere. Pe de altă parte, şi deşi poate părea altfel, nu se pleacă de la o perspectivă de dezumanizare a managementului, se urmăreşte optimizarea a ceea ce oferă şi facilitează distribuţia în cel mai bun moment posibil, atât pentru hotel cât şi pentru vizitator, în căutarea unei formule în care să câştige amândoi.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply