Platformele digitale stimulează economia globală

Fluxurile de informaţii digitale sunt în creştere exponenţială la nivel mondial, transmiţând inovare şi încurajând participarea companiilor în economia globală.

În acest scenariu devin importante marile platformele digitale, care au capacitatea de a transforma economia şi afacerile internaţionale, facilitând interacţiunile transfrontaliere şi crearea de pieţe comunitare la nivel global.

 Creşterea fluxului de date digitale între ţări. Sursă: Mckinsey Global Institute.

Creşterea fluxului de date digitale între ţări. Sursă: Mckinsey Global Institute.

Afaceri locale ajung pe pieţe globale

Raportul “Digital globalization: the new era of global flows“, întocmit de McKinsey Global Institute, subliniază faptul că micile afaceri devin “micro-multinaţionale”, datorită platformelor digitale, cum ar fi eBay, Amazon, Facebook sau Alibaba, care le permit să se conecteze cu consumatorii şi furnizorii din întreaga lume.

Datorită marilor platforme de e-commerce şi posibilităţii de a intra în contact cu  consumatori internaţionali prin intermediul reţelelor sociale (Facebook estimează că mai mult de cincizeci de milioane de IMM-uri sunt prezente pe platforma sa), inteprinderile mici şi mijlocii contribuie la creşterea fluxului de informaţii la nivel transfrontalier, favorizând creşterea economiei globale în toate regiunile.

Intreprinderile mici şi mijlocii din întreaga lume utilizează infrastructura “plug-and-play” a platformelor de Internet pentru a ajunge la o cantitate enormă de date de clienţi globali. Amazon, de exemplu, găzduieste aproximativ două milioane de vânzători externi, PayPal permite tranzacţiile transfrontaliere, şi micro inteprinderile şi proiectele care au nevoie de capital pot căuta platforme precum Kickstarter.

Pentru intreprinderile mici şi mijlocii, canalele digitale reprezintă o oportunitate de a extinde graniţele şi a avea acces la pieţele internaţionale, dar în acelaşi timp, ei se confruntă cu un război al preţurilor, competitori mai agresivi şi modele de afaceri perturbatoare.

 

Platformele turistice 

În sectorul turismului, platformele digitale au condus la crearea de noi modele de afaceri şi apariţia de noi intermediari. Platforme precum Expedia, Yelp şi Agoda au exploatat cu succes pe pieţele internaţionale. Airbnb a construit rapid o comunitate de utilizatori în 34.000 de oraşe din peste 190 de ţări. Couchsourfing.com conectează mai mult de 10 milioane de membri în întreaga lume. Şi TripAdvisor, la rândul său, are mai mult de 250 milioane de recenzii şi opinii de călători cu privire la peste 5,2 milioane de companii şi propietăţi la nivel mondial.

Având în vedere faptul că, potrivit unui studiu recent al OMT, între 70% şi 92% dintre călători în mai multe economii avansate consideră că recenziile online sunt importante sau foarte importante atunci când iau decizii privind rezervările hoteliere, recenziile de pe site-uri precum TripAdvisor influenţează în miliarde de dolari în cheltuielile acumulate.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply