Piloţii europeni denunţă concurenţa neloială din aviaţie

Piloţii europeni au avertizat miniştrii transporturilor din ţările Uniunii Europene (UE), care s-au întâlnit miercuri la Bruxelles, cu privire la pericolele care ameninţă industria aviatică de pe continent şi care denaturează concurenţa sănătoasă între companii, redefinind piaţa europeană. Concret, anumite practici de afaceri şi avantajele pe care le au companiile aeriene din Golf. 

Piloţii europeni denunţă concurenţa neloială din aviaţie

Practici, cum ar fi încurajarea liberilor profesionişti falşi în rândul echipelor, dumpingul social sau a profita de legi care se extind cu rapiditate în UE, cu companii care caută să beneficieze de legile sau sistemele fiscale mai relaxate pe care le utilizează ca şi “steaguri de convenienţă”, sunt unii dintre factorii care distorsionează cel mai mult, potrivit Asociaţiei Piloţilor Europeni (ECA).

Este ingrijorator să vedem cum unele companii aeriene redefinesc piaţa europeană. Poate fi tentant să reducem costuri prin stabilirea bazei echipajului pe un alt continent, înregistrându-ţi aeronavele în paradisuri fiscale sau cerând piloţilor tineri să plătească pentru a zbura cu compania ta”, s-a plâns preşedintele nou ales al European Cockpit Association (ECA), Dirk Polloczek.

Piloţii denunţă că “aceste practici distrug locuri de muncă în Europa, reduc veniturile fiscale şi asigurările sociale în ţările din Uniunea Europeană şi forţează alte companii aeriene să urmeze acest exemplu, dacă nu doresc să rămână în afara pieţei”.

 

Avantajele din Golful Persic

Ei adaugă că denaturarea concurenţei este la fel de dăunătoare în ceea ce priveşte companiile din afara Europei. Concret, el a menţionat câteva cazuri ale companiilor asiatice şi din Golful Persic, care au câteva avantaje faţă de concurenţii săi, cum ar fi finanţarea publică a statului sau accesul la infrastructuri, capital şi combustibil la preţuri accesibile.

“În mare parte, acestea sunt utilizate de către guvernele lor pentru a lansa strategia lor economică globală. În acelaşi timp, acestea folosesc standarde de contabilitate care nu sunt în totalitate transparente şi reglementări mai puţin stricte decât cele ale membrilor europeni”, a spus ECA. “Companiile noastre aeriene nu pot egala resursele companiilor aeriene din Golf şi nici nu pot să se bazeze pe subvenţii de la stat“, a declarat secretarul general al ECA, Philip von Schöppenthau.

În opinia lui, companiile aeriene pot fi rentabile dacă mediul lor concurenţial nu este distorsionat. “Acesta este motivul pentru care piloţii din întreaga Europa facem apel la miniştrii, la noua Comisie şi la deputaţii europeni ca să facă din concurenţa dreaptă şi loială centrul politicii europene privind aviaţia”, a argumentat el.

Pentru a opri această tendinţă catre o concurenţă neloială, piloţii europeni spun că este nevoie de măsuri concrete: îmbunătăţirea coordonării şi consolidarea legislaţiei sociale din fiecare ţară, eradicarea modelelor de afaceri abuzive şi dumpingul social şi asigurarea nivelului competitiv cu companiile străine finanţate din fonduri publice de către guvernele lor.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply