OTA manipulează preţurile cu segmentarea clienţilor

Agenţiile online oferă preţuri diferite clientilor în funcţie de diverşi parametri, oferindu-le opţiuni chiar mai scumpe, aşa cum a demonstrat un studiu elaborat de către experţii de la Northeastern University.

Raportul analizează comportamentul a 16 site-uri de e-commerce, explorând comportamentul acestora în discriminarea preţurilor, atunci când preţul este personalizat pentru utilizator şi cum sunt sortate rezultatele căutării.

Astfel, studiul a constatat că pe patru site-uri generaliste şi pe cinci site-uri de călătorii s-a produs o personalizare a preţurilor, inclusiv trimiterea la preţuri mai mari. În general, site-urile de călătorii au arătat o inconsecvenţă a tarifelor.

În cazul Cheaptickets şi Orbitz are loc o discriminare, acestea oferind preţuri mai iefitne membrilor programele lor de loialitate. În timp ce, Expedia şi Hotels.com au direcţionat un subgrup de utilizatori spre hoteluri mai scumpe.

Aceste variaţii pot fi un obstacol pentru transparenţă, potrivit stdiului.  #shu#.

Aceste variaţii pot fi un obstacol pentru transparenţă, potrivit stdiului. Imagine Shutterstock.

La rândul lor, Home Depot şi Travelocity au tendinţa de a personaliza mai mult rezultatele căutării în cazul utilizatorilor de telefonie mobilă.

Între timp, Priceline, compania mamă a agenţiei Booking.com, personalizează rezultatele căutării bazate pe istoricul clicurilor şi al achizitiilor făcute de utilizatori. Adică, utilizatorii care au selecţionat sau rezervat cele mai ieftine hoteluri în căutările anterioare primesc rezultate uşor diferite şi într-o ordine diferită decât cei care au optat pentru hotelurile mai scumpe. Cu toate acestea, având în vedere că ordinea diferită care apare nu are o corelaţie cu preţurile, aceasta nu poate fi considerată o direcţionare în funcţie de pret.

Pentru cercetători, este esenţial să se stabilească dacă aceste practici sunt într-adevar transparente, ceva uşor de verificat în comerţul offline, dar greu de dovedit în e-commerce.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply