OTA europene rezistă concurenţei globale

Marile agenţii online sunt din ce în ce mai puternice la nivel mondial şi din ce în ce mai multe afacerii locale care cedează în faţa concurenţei. Vice-Preşedinta de Cercetare a PhoCusWrightLorraine Sileo, se întreabă într-un articol: Vor supravieţui OTA europene presiunii puternice?

Sileo explică faptul că cele patru mari agenţii online la nivel mondial reprezintă o cotă de piaţă de 70% şi presiunea lor face aproape imposibil ca afacerile mai mici să supravieţuiască, dar în cazul OTA europene are loc o excepţie.

Pieţele din Statele Unite şi Europa sunt foarte dierite. Ca urmare a finalizării achiziţionării Orbitz de către Expedia, va acapara trei sferturi din rezervările brute ale sectorului de agenţii online de pe piaţa din SUA, deşi Priceline rămâne un rival puternic. Cu toate acestea, piaţa europeană este încă foarte fragmentată. Un total de douăsprezece branduri îşi menţin poziţiile în Germania, în timp ce nouă sunt în Franţa şi altele în ţările nordice. Chiar pe o piaţă atât de matură ca Marea Britanie rezistă opt OTA regionale.

În Europa, piaţa este încă foarte fragmentată. #shu#.

În Europa, piaţa este încă foarte fragmentată. Imagine Shutterstock.

Există încă mult spaţiu pentru brandurile centrate pe o nişă, o audienţă specifică într-o piaţă europeană de agenţii online care mişcă 44.000 de milioane de euro. Agenţiile centrate pe biletele de avion eDreamsOdigeo şi Bravofly Rumbo au fost foarte optimiste cu privire la IPO-urile lor de anul trecut, dar preţurile acţiunilor lor au avut de suferit din cauza concurenţei intense. Alte OTA regionale cu o prezenţă puternică în Europa sunt Unister, Hotel.de (HRS) şi Travel Public.

Brandurile locale puternice includ, de asemenea, Atrápalo (în Spania),  Karavel/Promovacance (în Franţa) şi On the Beach (în Marea Britanie). Chiar şi o agenţie specializată în produsul feroviar cum este Loco2 şi-a găsit nişa şi atinge un mare success. Şi cu o creştere rapidă, pe o piaţă atât de specială ca Rusia, OTA locale, cum ar fi Oktogo şi OneTwoTrip şi vor continua să-şi crească afacerea.

Nu există dubii cu privire la consolidarea brandurilor europene. Puterea este dispersată între câţiva şi cei mari devin tot mai mari. Brandul Booking.com al Priceline va continua să crească în Europa, deşi la un ritm mai mic decât în anii trecuţi. Expedia are jumătate din dimensiune în regiune, dar creşte şi în curând va avea brandul ebookers al Orbitz în portofoliul său. Aceste două branduri globale reprezintă 60% din toate rezervările brute ale agenţiei online în Europa. Acestea sunt urmate de eDreams Odigea şi Bravofly, după ce cel din urmă a achiziţionat Lastminute la sfârşitul anului 2014.

Creşterea metasearch-urilor influenţează, de asemenea, evoluţia peisajului. Aşa cum explică Sileo, este mai uşor să concurezi în cheltuielile de marketing atunci când ai unul dintre cele mai mari metasearch-uri din Europa, cum ar fi cazul Expediei cu Trivago. La rândul său, Booking.com se sprijină pe Swodoo în Germania şi pe Kayak în întreaga Europa. La un nivel mai mic, eDreams Odigeo se bazează pe liligo.com, iar Bravofly pe Jetcost.

În urmă cu doar cinci ani, cele patru mari OTA europene reprezentau 45% din piaţă. In 2014, acaparau 70%. Numărul de branduri regionale şi locale, sau cel puţin cota lor de piaţă – vor continua să scadă datorită concurenţei noi, creşterea costurilor de marketing şi preţul ridicat al inovaţiei. Acest lucru poate însemna un efort uriaş pentru agenţiile online mici, dar nu înseamnă că nu vor supravieţui, şi nu vor creşte. În Europa, dimensiunea nu este totul.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply