Mobilul a dus la creşterea rezervărilor last minute

Utilizarea pe scară largă a aplicaţiilor mobile favorizează un puternic impuls al rezervărilor last minute. Operatorii ştiu acest lucru şi iau poziţii în această nişă suculentă, în care din 2010 opera HotelTonight. Intrarea lui Booking.com cu Booking Now schimbă mediul dramatic.

Omniprezentul mobil schimbă obiceiurile noastre în toate aspectele vieţii, iar rezervările hoteliere nu puteau fi excepţia. Conform datelor colectate de Booking.com, aproape jumătate din rezervările făcute în întreaga lume cu 48 de ore în avans au fost realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil; un procent, care în unele pieţe este chiar mai mare.  Rezervarea spontană se consolidează astfel ca o tendinţă în călătoriile de agrement şi de business, în special în rândul turiştilor millennials. Atât de mult încât experţii prezic că acesta va fi anul aplicaţiilor pentru rezervările last minute, mai ales după intrarea pe scenă a gigantului Booking.

Nu degeaba ieşirile last minute sunt călătoriile preferate pentru 2015, aşa cum constata un studiu realizat de Priceline pe piaţa din SUA, o tendinţă care este exarcebată în cazul turiştilor millennials, din care 73% afirmă că vor alege această opţiune în următoarele luni, comparativ cu media studiului de 58%. În plus, tinerii asigură că nu se vor uita mult la bani pentru a face o astfel de călătorie, aşa cum am informat în ştirea Millennials impulsionează rezervările last minute.

În cazul clientului european, aşa cum dezvăluie raportul făcut de HotelTonight cu privire la comportamentul a mai mult de 10,5 milioane de utilizatori ai aplicaţiei sale, caută hoteluri confortabile şi de încredere pe care le rezervă cu 15 ore în avans, deşi cu variaţii în funcţie de naţionalitate. Preţul mediu variază între 66 de euro pe noapte în timpul săptămânii în Germania şi 105 în Franţa. (A se vedea articolul, Cum este călătorul care rezervează last minute).

În cinci ani mobilul  va provoca noi obiceiuri pe care acum nici măcar nu ni le imaginăm, potrivit lui Darren Huston, preşedinte şi CEO al Priceline Group. #shu#

În cinci ani mobilul va provoca noi obiceiuri pe care acum nici măcar nu ni le imaginăm, potrivit lui Darren Huston, preşedinte şi CEO al Priceline Group. Imagine Shutterstock.

Această noua tendinţă în obiceiurile turistului au beneficiat oraşe precum, Madrid, Berlin şi Barcelona, care au observat o creştere a popularităţii lor ca şi destinatii last minute; în timp ce Zürich, Dublin şi Geneva sunt cele care se află la coada clasamentului printre destinaţiile preferate pentru a face o călătorie spontană.

 

Piaţa extrem de competitivă

Pe măsură ce segmentul de cumpărare last minute a descoperit potenţialul său au fost ceate mai multe aplicaţii până la ghiftuirea pieţei. Prin urmare, experţii semnalează diferenţierea între aplicaţii ca şi cheia pentru supravieţuire.

O diferenţiere care se face prin adoptarea de noi tehnologii de plată, cum ar fi Apple Pay şi logarea cu Touch ID, în scopul de a facilita procesul de rezervare pe mobil, astfel că experţii cred că ambele sunt esenţiale, deoarece fără îndoială favorizează cumpărăturile impulsive. Pe al doilea loc, dar nu mai puţin important în plina epocă a tehnologiilor wearable, vor trebui să fie compatibile cu Andoid Wear şi Apple Watch. (A se vedea articolul: ‘Apple vrea să revoluţioneze din nou turismul‘).

Companiile care s-au poziţionat ca ‘mobile-first’ se bucură de un mare avantaj atrăgând cu modelul lor millennials, mai inclinaţi să folosească dispozitivul lor mobil pentru a face rezervări. Pentru a-l încuraja, ele trebuie să îmbunătăţească la maxim experienţa mobilă, facilitându-le căutarea şi permiţând finalizarea tranzacţiei cu o singură atingere.

În plus faţă de îmbunătăţirea procesului de plată pentru a-l ace mai fluid, aplicaţiile trebuie să-şi concentreze toate eforturile pe loialitatea publicului ţintă pentru a se putea diferenţia de concurenţă. Millennials vor deveni în viitorul apropiat segmentul demografic esenţial, a cărui loialitate va fi însă greu de obţinut. Deci, companiile din toate sectoarele investesc pentru a-i câştiga, hotelurile creând branduri care răspund la profilul lor şi companiile aeriene cu săli eminamente tehnologice în aeroporturi. Toate acestea pentru a îmbunătăţi experienţa sa şi a-i obţine astfel loialitatea.

 

Booking Now vs. HotelTonight

Booking.com a intrat pe piaţa rezervărilor last minute susţinut de cele 600.000 de unităţi de cazare din inventariul său răspândite în 200 de ţări, milioanele sale de clienţi, are mai mult de 42 de milioane de recenzii de la utilizatori-, şi disponibilitatea sa în 42 de limbi. Booking Now intră astfel să concureze cu start-up-uri ca HotelTonight, care a fost unul dintre primii lideri în acest segment şi care a colectat 80 de milioane de dolari (75 de milioane de euro) de la începutul operaiunilor sale în 2010, aşa cum dezvăluie Wired.com.

Gigantul a adoptat astfel o idee care a fost aprobată de un concurent mai mic şi acum va transfera această funcţionalitate la scară mare, astfel încât este posibil ca aceste start-up-uri nu pot să ţină pasul cu el. Desigur, există motive pentru care consumatorii au încă incredere în cei mici, care le pot oferi o experienţă de customer service mai personalizată. Cu toate acestea, în cererea de piaţă cel care are cea mai mare ofertă este cel care câştigă de obicei.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply