Mobile marketing pentru hoteluri: cum să conectezi cu clienţii şi să fi relevant

Cheie în marketingul mobil pentru hoteluri este de a şti să creezi momente ‘mobile’ eficiente pentru a conecta cu clienţii şi a reuşi să fi relevant în spaţiul mobil din ce în ce mai competitiv. Astfel, se constată în studiul prezentat de Forrester Research la Summit-ul de Inovaţie al Mobile Marketing Association SM2.

Forrester Research subliniază în studiul citat importanţa de a întelege ceea ce compania numeşte  “schimbarea de mentalitate mobilă”: aşteptările consumatorilor care pot obţine ceea ce îşi doresc în contextul lor imediat şi atunci când au nevoie.

În acest sens, este, de asemenea, important să ştii cum trebuie să fie designul intuitiv al site-ului mobil, aşa cum am publicat în altă ştire.

Analistul companiei, Jennifer Wise, a afirmat că “brandurile şi specialiştii de marketing trebuie să înţeleagă că clienţii sunt în căutarea unei experienţe de înaltă calitate, şi ca toate interacţiunile pe care le au cu brandul fac parte din aceasta”. De aceea, adaugă el, “este mai mult decât o schimbare în timpul pe care petrecem pe telefonul mobil; această conexiune constată a dus la o schimbare în mentalitatea clienţilor“.

 

Aşteptările clienţilor

Datele Forrester arată că atunci când interacţionează cu un brand, 62% din consumatori doresc un site mobil, 42% o aplicaţie şi 23% o experienţă geolocalizată. Pentru a răspunde acestor aşteptări brandurile trebuie să creeze momente de mobile marketing.

Cel mai important aspect care trebuie luat în considerare în această creaţie de momente mobile este prezentarea unei experienţe de mare valoare. Şi, aşa cum a recunoscut Wise, “nu toate brandurile oferă servicii personalizate, dar toate trebuie să se straduiască să facă acest lucru, pentru că dacă nu eşti unul dintre ele va fi mai greu de creat aceste momente mobile pentru consumatori”.

Atunci când interacţionează cu un brand, 62% dintre consumatori aşteaptă un site mobil, 42% o aplicaţie şi 23% o experienţă geolocalizată. #shu#

Atunci când interacţionează cu un brand, 62% dintre consumatori aşteaptă un site mobil, 42% o aplicaţie şi 23% o experienţă geolocalizată. Imagine Shutterstock.

Wise a făcut distincţia între momentele împrumutate, momente de loialitate şi momente fabricate. Specialiştii de marketing trebuie să se concentreze pe ultimele două tipuri.

Astfel, în timp ce momentele împrumutate sunt optime pentru direcţionarea descoperirii, cele de loialitate apar atunci când clienţii utilizează telefonul mobil pentru a interacţiona cu brandul şi a aprofunda această relaţia stabilită. Cele fabricate crează oportunităţi pentru loialitatea utilizatorului.

 

Învănţând de la alte branduri

Brandurile ar trebui să se straduiască pentru a fi printre cele care oferă mai multe experienţe frecvente şi de calitate. Pentru a măsura succesul lanţurilor pot stabili puncte de referinţă aprpiate, a consulta evaluările Net Promoter  sau a analiza chestionarele de satisfacţie ale clienţilor.

Forrester a dat mai multe exemple de branduri care oferă acest tip de experienţe de la care alte branduri pot învăţa atunci când vor sa ofere momente relevante pentru clienţii lor.

De exemplu, Disney, un brand de high-end, a prezentat în acest an MagicBand, care fuzionează web. mobil şi wearables. Astfel, MagicBand le poate sincroniza cu sistemele parcului, facilitând posibilitatea de face rezervări pentru cina, a controla cererile de Fast Pas şi chiar de a fi utilizată ca şi cheie a camerei de hotel. Aceste aplicaţii beneficiază utilizatorul, dar permit, de asemenea, brandului să aibă date importante, cum ar fi ce hoteluri frecventează hotelul sau în ce atracţii preferă să urce.

Un alt exemplu de strategie top de creare de momente mobile provine de la Nike şi a sa aplicaţie de running. Deşi Nike este un brand cu o loialitate ridicată, interacţiunile pot sa nu fie foarte frecvente, deoarece clientul nu cumpăra o pereche de adidaşi în fiecare săptămâna. Aplicaţia sa, care a fost creată pentru a conecta cu viaţa de zi cu zi a consumatorilor, are 17 milioane de descărcări.

Brandurile care sunt identificate ca fiind de calitate inferioară şi cu mai puţine interacţiuni ar trebui să-şi definească serviciile şi partenerii, şi să încerce să se asocieze cu perturbatori digitali sau chiar concurenţi. De exemplu, specialiştii de marketing din sectoare precum turismul sau restaurantele s-ar putea asocia cu aplicaţia de concierge a Mercedes-Benz pentru a fi mai expuse şi a creşte astfel calitatea experienţe şi a obţine mai multe interacţiuni.

Nu este surprinzător că, conchide Wise, “oamenii apelează la telefon pentru a obţine să li se facă ceva. Trebuie să fii util, iar modul de a determina cum pot să fii util este de a alege o strategie în funcţie de calitatea companiei tale şi frecvenţa experienţei”.

Informaţa de referinţă este disponibilă pe Mobile Commerce Daily.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply