Metasearch-urile, adversari puternici ai agenţiilor online

Comparatoarele au evoluat foarte mult de la apariţia lor. În cazul TripAdvisor, care a luat naştere ca o reţea sociala axată pe recenziile şi evaluările clienţilor hotelurilor, schimbarea a fost mai evidentă. Pasul spre participarea în afacerea de rezervări a avut loc în vara anului 2013 atunci când a fost lansat metasearch-ul de hoteluri la nivel mondial.

Prin introducerea metacautării, TripAdvisor s-a prezentat ca un adversar puternic pentru Trivago şi Kayak şi continuă să conducă schimbarea. Comparatorul s-a separat de  Expedia n decembrie 2011, moment în care a început să cotizeze ca o companie independentă, iar în primele luni ale anului 2015 a atins o cifră de afaceri de 1.100 milioane de euro, cu o creştere de 23,5% faţă de anul anterior şi profituri de 182 milioane de euro, cu 2,6% mai mult. Cu toate acestea, în 2013 Expedia a achiziţionat metasearch-ul Trivago pentru a concura pe un nou teren, după ce în 2012 Priceline a cumpărat Kayak.

În ultimul an, s-a observat o strategie similară în cazul celei mai mari OTA chineze, Ctrip, care a achiziţionat 45% din metasearch-ul Qunar, deţinut de cel mai mare motor de căutare din ţară, Baidu, care la rândul său a cumpărat 25% din agenţie.

Recent, rivalitatea între cele două mari grupuri, Expedia şi Priceline, în acest domeniu s-a materializat prin crearea a Direct Hotel Booking de către Trivago, în timp ce Priceline a aderat la Instant Booking, creat de TripAdvisor.

Metabuscadores, fuertes rivales de las OTA

Aşa cum explică Alberto Peris, CEO-ul şi fondatorul CESAE (Şcoala de Turism şi Management Hotelier din Madrid, Spania), “lansarea Instant Booking de către TripAdvisor presupune că toate etapele procesului de rezervare sunt completate pe aceeaşi plataformă. Instant Booking are avantajul metasearch-ului TripAdvisor care elimină marja pentru OTA în atragerea clienţilor pe propiul site”.

În timp ce, Priceline, care iniţial nu a vrut să participe pe Instant Booking al TripAdvisor, a decis în cele din urmă să intre. Ca răspuns Expedia a lansat sistemul Trivago Direct Connect. Şi gigantul Google s-a alăturat cu propiul său instrument pentru a încerca exploatarea pieţei de rezervări hoteliere direct, cu noul său program Hotel Ads. Cu acesta rate de comisioane în loc să factureze pentru clic cu Adwords. Această nouă dinamica implică, potrivit directorului CESAE, un nou conflict de interese pentru ca rezultatele de căutare ale Google ar putea favoriza propiile sale rezervări.

 

Prudenţa marilor actori

Pentru directorul studiilor universitare în Turism al Universitat Oberta de Catalunya (UOC)Joan Miquel Gomis, “această piaţă suculentă, în special cea hotelieră şi aeriană, a fost identificată rapid de către alţi noi jucători, cazul lui Google şi al lui Amazon. În timp ce Amazon a suferit un regres în strategia de expansiune în rezervarea de cazare, Google continuă angajamentul său încet dar sigur pentru această piaţă pe care o consideră strategică”. Şi, el adaugă că, “Google progresează încet dar cu siguranţă încercând să nu apară cu noile sale produse, ca şi concurentul care este în realitate a doi dintre cei mai mari clienţi ai săi de publicitate: grupurile Expedia şi Priceline.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply