Marriott cumpără Starwood Hotels şi crează cel mai mare grup hotelier din lume

Marriott International a cumpărat Starwood Hotels & Resorts Worldwide cu 12.200 milioane de dolari (11.369,5 milioane de euro) pentru a crea cea mai mare companie hotelieră din lume, cu peste 5.500 de hoteluri şi o ofertă globală de 1,1 milioane de camere repartizate în mai mult de 100 de ţări prin 30 de branduri (11 ale Starwood şi 19 ale Marriott). Cele mai recente zvonuri despre vânzarea lanţului Starwood indicau lanţul Hyatt, cu sediul în Chicago şi 615 hoteluri în 51 de ţări.

Consiliile de administraţie ale ambelor lanţuri hoteliere au aprobat în unanimitate acordul definitiv pentru aceeastă tranzacţie, care trebuie să mai treacă de aprobarea consiliilor respective de acţionari şi autorităţile precise şi pe care speră să o finalizeze la mijlocul 2016.

Conform acordului, acţionarii Starwood vor primi doi dolari în numerar pentru fiecare acţiune şi 0,92 acţiuni comune ale Marriott. Astfel, acesta va deţine 37% din acţiunile noii companii rezultată după tranzacţie.

Marriott va plăti astfel 12.200 milioane de dolari, din care 11.900 milioane (11.092 milioane de euro) vor fi acţiuni oferite pe baza preţului mediu ponderat pe acţiune şi 340 de milioane de dolari (316,7 milioane de euro) în numerar.

Într-o declaraţie comună Marriott şi Starwood au apărat că noua companie rezultată din fuziunea şi combinaţia celor două afaceri va extinde opţiunile pentru clienţii săi, va oferi mai multe oportunităţi partenerilor săi şi o valoare suplimentară acţionarilor săi.

Noua companie va extinde opţiunile pentru clienţii săi, va oferi mai multe oportunităti partenerilor săi si o valoare suplimentară pentru acţionarii săi.

Noua companie va extinde opţiunile pentru clienţii săi, va oferi mai multe oportunităti partenerilor săi si o valoare suplimentară pentru acţionarii săi.

“Am concurat cu Starwood decenii întregi şi i-am şi admirat. Sunt încântat să adaug mari hoteluri la portofoliul nostru şi pentru oportunităţile incredibile pe care Starwood şi Marriott le au asociate. Sunt încântat să vă urez bun venit lanţului Starwood în familia Marriott”, a subliniat preşedintele său executiv , J.W. Marriott.

Costurile de tranzacţie pentru ambele afaceri ar putea ajunge la între 100 şi 150 de milioane de dolari (între 93,2 şi 139,8 milioane de euro), conform estimărilor iniţiale, deşi impactul asociat fuziunii, care va fi semnificativ şi nu poate fi calculat în acest moment, ar putea fi extinse în următorii doi ani.

Cele două afaceri combinate reprezintă nişte venituri pro forma de 2.700 de milioane de dolari (2.516 milioane de euro) la sfărşitul lui 30 septembrie, se indică în declaraţia comună.

Cele două companii vor unii două dintre cele mai mari programe de loialitate hotelieră,  Marriott Rewards, cu 54 de milioane de membri, şi Starwood Preferred Guest (SPG), cu 21 de milioane de membri.

 

Economii anuale de 186 milioane de euro

Marriott, care îşi va asuma datoriile Starwood, se aşteaptă să obţină primele sinergii, excluzând costurile de tranzacţie, în al doilea an după finalizarea fuziunii lor. Lanţul se aşteaptă să se menţină un raport de creanţă/Ebitdar ajustat la de 3 sau de 3,5 de ori. În 2015 este de aşteptat să fie repartizate 2.250 milioane de dolari (2.099 milioane de euro) în dividende şi planuri de răscumparare de acţiuni de la acţionarii săi.

Marriott se aşteaptă, de asemenea, să obţină nişte economisiri de costuri anuale de cel puţin 200 milioane de dolari (186,6 milioane de euro) începând cu mijlocul anului 2018, datorită sinergiilor de operare şi strategia activelor.

După fuziune, consiliul de administraţie al noii companii va ajunge de la 11 membri la 14 consilieri, cu adăugarea a trei membri ai consiliului de administraţie al Starwood. CEO-ul lanţului Marriott International, Anne Sorenson, va rămâne CEO după fuziune, iar sediul companiei va rămâne în Bethesda, în Maryland.

“Suntem încântaţi să jucăm un rol vital în crearea celei mai mari companii hoteliere din lume, cu un potenţial enorm de creştere”, a subliniat CEO-ul interimar al Starwood, Adam Aron.

Actiunile Marriott aveau o creştere de 0,32% pe piaţa Nasdaq, în care s-a depreciat cu 7% din ianuarie, în timp ce acţiunile Starwood înregistrau o scădere bruscă de 5,16% la Bursa de la New York, în care s-au devalorizat cu 12,2% de la începutul anului.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply