Marriott a câştigat cu 20% mai mult în 2014, la 664 mil. €

Marriott International a înregistrat un profit net de 753 milioane de dolari (664,3 milioane de euro) în 2014, reprezentând cu 20,2% mai mult faţă de câştigurile realizate în anul precedent, a raportat grupul hotelier.

Cifra de afaceri a crescut cu 8%, la 13.796 milioane de dolari (12.172 milioane de euro), comparativ cu cele 12.784 milioane de dolari (11.284 milioane de euro) cu un an mai devreme.

Venitul operaţional a fost de 1.159 milioane de euro (1.023 milioane de euro), reprezentând o creştere de 17% comparativ cu anul 2013.

Marriott a câştigat cu 20% mai mult în 2014, la 664 mil. €

Costurile au fost reduse cu 7% în cursul anului 2014, la 12.637 milioane de dolari (11.155 milioane de euro).

În ultimul trimestru al anului, lanţul a câştigat 197 milioane de dolari (173,7 milioane de euro), cu 30,4% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce cifra de afacere a ajuns la 3.559 milioane de dolari (3.141 milioane de euro), reprezentând o creştere de 11%.

Veniturile pe cameră disponibilă (RevPar) au crescut cu 6,3% în 2014, în timp ce gradul mediu de ocupare a ajuns la 73,7% (cu 2,1 puncte procentuale mai mult) şi preţul mediu zilnic (ADR) a revenit cu 3,3%.

În afacerea internaţionala, RevPar-ul a crescut cu o medie de 5,1%, cu creşteri de 2,7% în Europa, de 9,4% în Caraibe şi America Latină, de 8,1% în Orientul Mijlociu şi Africa şi 5% în Asia-Pacific.

 

O ofertă cu 5,7% mai mare

Grupul hotelier a adăugat 70 de propietăţi noi (14.695 de camere) la portofoliul sau la nivel mondial în ultimul trimestru a anului şi a cesionat 22 de propietăţi (1.851 de cemere).

Marriott a închis 2014 cu un total de 714.765 de camere, reprezentând o creştere de 5,7% a ofertei gigantului hotelier, comparativ cu 2013.

Lanţul hotelier a semnat în ianuarie acordul definitiv pentru a cumpăra compania canadiană Delta Hotels and Resorts de 135 milioane de dolari (119,2 milioane de euro), care va însemna adăugarea la portofoliul sau încă 100.000 de camere.

 

Perspective bune pentru 2015

Preşedintele şi CEO-ul Marriott International, Anne Sorenson, a evidenţiat acordurile pentru a include 100.000 de camere (38 de hoteluri), care va impulsiona linea sa de afacere la 240.000 de camere.

“Cu puterea portofoliului nostru, ne aşteptăm să ajungem la un milion de camere deschise sau în dezvoltare cu mult înainte de sfârsitul anului 2015”, a afirmat el.

Privind la primul trimestru din 2015, lanţul hotelier îşi propune să crească cu între 4% şi 6% RevPar-ul sau la o rată de schimb constantă şi între 5% şi 7% în America de Nord.

Pentru întregul an, se aşteaptă ca creşterea să fie într-un interval de între 5% şi 7% în toate pieţele în care operează.

Cu această scală, este încrezător că veniturile sale pe cameră disponibilă se vor ridica la între 1.875 de milioane de dolari (1.665 milioane de euro), cu o creştere de între 95 şi 11%.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply