Marketing hotelier: cum să fii glocal

Brandurile hoteliere se confruntă cu o provocare în strategiile sale de marketing. Şi, deşi sunt branduri naţionale sau globale, consumatorul mediu le trăieşte la nivel local. Călătorii pot avea preferinţe pentru un lanţ sau altul, dar când trebuie să decidă în ce hotel să înnopteze şi cum să se bucure de experienţe, totul se reduce la mediul local. Ținând cont de acest fapt, cum ar trebui să gestioneze brandurile globale această dublă viziune ‘glocal’ în strategia sa de marketing?

Totul începe cu promovarea colaborării între echipele de marketing global şi local. În unele cazuri, acestea pot fi diferite şi în altele pur şi simplu roluri diferite în cadrul aceleaşi echipe. Totuşi trebuie să existe o legătură strânsă relaţie între ambele părţi, şi nu linii directoare care să vină doar de la politică la nivel de brand.

Pentru Alicia Kan, directoarea strategiei de brand pentru Globe Runner SEO, cu experienţe în gestionarea brandurilor la nivel mondial, “este uşor pentru un birou central să planifice marketingul şi alte strategii şi să aştepte ca hotelurile să le adopte fără discuţie”. Prin urmare, ea recomandă “să implice unităţile de cazare cât mai mult posibil în crearea unor linii directoare de brand, să asculte preocuparile lor şi să le facă să se simtă parte din proces, astfel încât să simtă că contribuie la succesul său“.

De asemenea, specialiştii în marketing responsabili de hotelurile concrete trebuie să aibă încredere pentru a expune preocupările lor cu privire la cum politica globală a companiei se ajustează concret la unitatea sa de cazare, ceea ce nu este întotdeauna uşor. Kan sugerează că echipele locale caută moduri de a adapta campaniile globale. De exemplu, lansarea anuală a vinului Beaujolais Nouveau ar putea reprezenta o oportunitate pentru promovarea oricărui brand, dar fiecare hotel ar trebui să găsească modul de a-l promova si a-l vinde astfel încât să se adapteze la locaţia sa specifică.

Strategia de marketing în toate domeniile sale trebuie sa fie fidelă valorilor esenţiale. #shu#

Strategia de marketing în toate domeniile sale trebuie sa fie fidelă valorilor esenţiale. Imagine Shutterstock.

Dar una dintre cele mai mari strategii de marketing hotelier, precum şi o zonă în care se fac de multe ori cele mai mari greşeli în relaţia glocal (global/local) este în strategia de căutare.

Aşa cum explică Bryant Garvin, fondatorul şi propietarul Bryant Garvin Consulting, care a lucrat cu un număr mare, cea mai recentă Choice Hotels, “trebuie să incluzi reclamele tale în listele locale ale motoarelor de căutare pentru a obţine rezultate organice. Chiar dacă ai un sistem solid în locul unde te afli, hotelurile locale ar trebui să aibă oameni care să le adapteze şi să încerce să intre în listă pentru a avea control asupra ei. Problema aici este că SEO-ul organic care trebuie activat pentru unităţile de cazare locale este prea scump.

Iată un exemplu de cum strategia de marketing globală top-down necesită să fie adaptată la fiecare locaţie, astfel încât specialiştii locali să poată personaliza ofertele şi promoţiile. Dacă nu, ambele abordări pot lucra unul împotriva celuilalt.

Choice Hotels Garvin aplica un program cuprinzător de marketing de plată pentru performanţa care “a permis brandului să-şi crească performanţa online determinată de activităţile de marketing”. Comercializarea este condusă de activităţile de marketing cu echipe regionale centrate în Europa, Asia şi alte locaţii pentru a le adapta la diferenţele regionale care ar putea apărea, aşa cum s-a întâmplat în cele din urmă. De asemenea, ei gestionau un program centrat pe cooperare, care permitea hotelurilor individuale să se implice dincolo de modelul de marketing global.

 

Reţele sociale

Acesta funcţionează, de asemenea, pentru social media marketing. Încercarea de a gestiona zeci de conturi individuale pe Facebook pentru fiecare hotel sub aceeaşi marcă poate să nu aibă sens. Dar în timp ce pentru strategia de social media a lanţului poate funcţiona mai bine operarea cu puţine conturi globale, pentru echipele unităţilor de cazare individuale poate fi pozitiv să aibă acces la aceste conturi pentru a putea răspunde clienţilor cu privire la probleme specifice legate de serviciu sau întrebări despre hotelul în cauză.

Rebecca Brooks, fondatoarea companiei de marketing Alter Agents, care a lucrat cu companii de turism, cum ar fi Royal Caribbean, rezumă această dinamică asegurând că totul începe cu a avea o strategie clară de brand.

În opinia sa, “dacă brandul optează pentru a răsfăţa clientul cu un serviciu de înaltă calitate, toate comunicările trebuie să se bazeze pe acest concept. Începând de aici, poate vorbi pe profilurile sale de social media despre cazare, destinaţii, mâncare, instalaţii, aromă locală… Temele sunt infinite, cu condiţia ca acesta să rămână în parametrii valorilor esenţiale ale brandului“.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Streetfight.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply