M-Commerce este noul E-Commerce

Comerţul mobil, comerţul care se bazează pe aplicaţii şi tranzacţii dezvoltate prin intermediul noilor medii digitale inteligente, cum ar fi smartphone-uri sau tablete, este ceea ce a primit numele de M-Commerce şi este noul E-Commerce, potrivit diverşilor vorbitori la ediţia cu numărul XV a Conferinţei Anuale a Expedia, care a avut loc în Las Vegas, printre care se află şi CEO-ul sau Dara Khosrowshahi. 

Acest lucru este evidenţiat de unele cifre prezentate aici: în prezent timpul petrecut pe dispozitivele de pe care au navigat pe platforma sa în ultima luna este deja practic acelaşi şi pe computer (43%, cu o tendinţă de -31%) şi pe smartphone (44%, cu o tendinţă de 20%). Tabletele se află încă la o distanţă considerabilă, cu 13% din timpul investit, dar şi cu o tendinţă de creştere de 11%.

Pe site-ul său Hotels.com, unul dintre cele mai mari din lume, cu peste 290.000 de unităţi de cazare, 25% din tranzacţii s-au realizat deja de pe telefonul mobil. Se estimează, de asemenea, că în ultimii şase ani, peste 60% din deţinătorii de smartphone-uri au făcut o achiziţie cu el. În plus, aceste achiziţii prezintă o componenţă de rapiditate pentru că în unele pieţe până la 72% din cumpărare se face cu 24 de ore înainte de consumul său. O menţiune specială o merită piaţa chineză în care Expedia, cu brandul său eLong, menţine o luptă aprigă cu CTrip, brandul Priceline pentru această nişă asiatică. Acolo, procentul de utilizare a mobilului în comparaţie cu PC-ul şi Call Center-ul a trecut în doi ani de la 17%, 62% şi 21%, respectiv, la 48%, 42% şi 10%.

 

Cifrele gigantului Expedia

Conferinţa, dezvoltată sub sloganul Learn-Connect-Innovate, a contat cu 3.700 de participanţi, reprezentanţi ai sectorului hotelier, ai transportului şi ai industriei de croazieră. Şi a fost scenariul ideal pentru a prezenta câteva cifre ale gigantului de intermediere online, propietarul unora dintre cele mai recunoscute branduri din sector, ca Hotels.com, Trivago, Venere, Egencia sau propia Expedia. Aceste cifre, prezentate de CEO-ul său Dara Khosrowhahi într-un mediu de efervescenţă comercială în adevăratul stil american, sunt peste 174 de milioane de nopţi de camere vândute pentru sfârşitul acestui an, ceea ce reprezintă aproximativ 6 nopţi pe secundă.

Mai multe cifre pentru deliciul unei audienţe dedicate au fost cele peste 88.000 de Boeing 747 umplute în 2004 sub forma de bilete de avion procesate pe site în acest ultim an, cele 44 milioane de apeluri preluate în 36 de limbi diferite, investiţia de 650 milioane de dolari în tehnologie sau cele 2.600 de milioane în marketing.

Vicepresedintele Expedia într-un mediu festiv şi original, raspunzand la întrebările celor peste 3.700 de asistenţi la Conferinţă.

Vicepresedintele Expedia într-un mediu festiv şi original, raspunzand la întrebările celor peste 3.700 de asistenţi la Conferinţă.

 

Privind în perspectiva pentru 2015, clasamentul oraşelor cu cea mai mare creştere este: Tokyo în frunte cu o creştere de 95%, Santiago de Chile cu 74%, Melbourne cu 70%, Paris cu 57% şi Barcelona cu 50%.

Una dintre informaţiile care a trezit, de asemenea, interes în rândul participanţilor hotelieri a fost modul în care clienţii aleg şi îşi modifică mijlocul preferat de plata. În timp ce în Europa, tendinţa este de a plăti la hotel în momentul ocupării camerei (Ungaria 72%, Portugalia 69%, Grecia 66% şi Spania 58%), în restul lumii tendinţă este de a plăti totalul sumei în momentul rezervării (Brazilia 78%, SUA 61% şi Germania 60%).

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply