Low-cost-ul este prezent în strategiile turoperatorilor

La fel ca în cazul agenţiilor de turism, low-cost-ul nu este un model pe care au pariat majoritatea turoperatorilor la nivel internaţional. Tendinţa generală este mai degrabă contrariul: marii turoperatori fac un angajament ferm pentru produse diferenţiate şi exclusiviste.

Cu toate acestea, există exceptii interesante şi chiar in interiorul acestor produse exclusiviste există loc pentru segmentul economic. Acesta este cazul brandului Smartline al grupului Thomas Cook, care a fost lansat de turoperatorul său Neckermann pentru piaţa germană în 2013 şi este unul dintre produsele a cărui cerere a crescut cel mai mult pentru grup în ultimii ani. Acesta este un concept de hoteluri cu buget redus pe care le oferă atât în Mediterana de Est cât şi în cea de Vest şi care include unităţi de cazare de 3 şi 4 stele cu o ofertă definită ca “eleganţă şi accesibilă”, cu care asigură că a consolidat turoperatorul pe piaţa emitentă germană.

O altă tendinţă pe piaţa internaţională pentru turoperatori este faptul că aceştia reduc zborurile charter tocmai din cauza abundenţei companiilor low cost, cu care sunt comercializate din ce în ce mai multe pachete dinamice. Acest lucru este ceva pentru care au optat atât TUI Travel cât şi Thomas Cook sau turoperatori mai mici, cum ar fi Monarch Travel Group. Tocmai în acest an, de exemplu, Thomas Cook a eliminat zborurile charter spre Alicante, ceea ce va afecta destinaţii ca Benidorm, pentru a înlocui pachetele tradiţionale cu pachete dinamice pe care le oferă prin intermediul motorului său de căutare Flexibletrips.

Directorul general al Jet2Holidays, Steve Heapy.

Directorul general al Jet2Holidays, Steve Heapy.

 

De fapt, atât Thomson, principalul turoperator al TUI Travel în Marea Britanie, cât şi Thomas Cook şi-au redus zborurile charter în ultimii ani pe piaţa britanică. De exemplu, Thomson a transportat 15,5 milioane de pasageri în 83.000 de zboruri în 2005, în timp ce în 2013 au fost 15,5 milioane de pasageri şi 55.000 de avioane, conform datelor Autorităţii Civile Britanice (CAA). Deşi acest lucru nu înseamnă că zborurile charter vor muri definitiv, Thomson operează 60 de avioane în această modalitate şi Thomas Cook zboară cu 30 de aeronave, dar se observă o evoluţie negativă a unui model de afaceri care a prevalat pe cerurile europene timp de trei decenii, din 1960 până în 1990.

În afară de aceste tendinţe, există pe piaţă alţi turoperatori de dimensiuni medii care au făcut un angajament pentru modelul low-cost. Acesta este cazul turoperatorilor Jet2Holidays şi Lowcosttravelgroup.

Jet2Holidays spun că modelul său a fost “un succes” şi care s-a impus ca unul dintre cei mai importanţi turoperatori britanic, care a câtigat cota de piaţă în ultimii ani, sub conducerea directorului său general, Steve Heapy, deoarece turoperatorul a luat naştere ca o modalitate de a completa serviciile oferită de compania low cost a grupului Jet2.com.

Ei asigură că creşterea turoperatorului a fost nu doar rezultatul cererii de produse low-cost ci şi de creşterea în toată Europa a rutelor operate de companiile aeriene, a cărei flote a crescut cu 70% din 2010, la 55 de avioane.

Steve Heapy a declarat ziarului Hosteltur că secretul succesului turoperatorului este că “obsesia noastră este să oferim cel mai bun produs la cel mai bun preţ posibil clienţilor noştri în nordul Marii Britanii. Nu ne oprim din extinderea ofertei noastre de destinaţii şi există o echipă care ascultă în mod clienţii noştri cu privire la nevoile şi gusturile lor. Capacitatea noastră de reacţie la acest feedback este unică”.

La rândul său, Lowcosttravelgroup se descrie ca un nou model de turoperator low cost. Directorul de Marketing şi Vânzări, Alex Gilbert, a declarat că grupul “nu a decis modelul, acesta a fost marcat de către client. Cererea clientului în Europa este un model de flexibilitate, un model dinamic şi la un preţ accesibil”. El adaugă că “în tot, fie că este vorba de tehnologie, decizii, reuniuni sau experienţa online, se recompensează mai mult viteza decât orice altceva. Noi inţelegem că clientul şi obiceiurile sale se mişcă din ce în ce în ce mai rapid şi, prin urmare, noi trebuie să fim mai agili, mai rapizi şi mai flexibili. Marea dificultate pentru LCTG în prezent este cum să opereze în 47 de ţări, cu o echipă cu 40% mai mare decât anul trecut şi în 10 birouri şi menţin această concentrare pe viteză”.

Şi unii operatori au indicat că strategia lor se inspiră într-un mod din modelul low cost, aşa cum afirmă turoperatorul britanic JacTravel.

O piaţă în care au proliferat în ultimii ani turoperatorii low cost a fost Rusia. Dar sectorul sugerează că tocmai aceste afaceri, care au presionat mult asupra preţurilor, au precipitat lanţul de falimente care a avut loc vara aceasta în această ţară.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply