Lista neagră a companiilor aeriene nesigure: 232 de companii din 20 de ţări sunt încă interzise

Comisia Europeană a actualizat lista de siguranţă aeriană a Uniunii Europene, cunoscută sub numele de “lista neagră” a companiilor aeriene care fac obiectul unei interdicţii de exploatare sau restricţii de operare în UE. Toate companiile aeriene din Filipine, interzise din 2010, au fost eliberate din listă şi, prin urmare, li se permite să opereze în spaţiul aerian european. Cu această actualizare nu pot fi impuse noi interdicţii.

Lista actualizată include 232 de companii interzise, certificate în 20 de ţări: Afganistan, Angola (cu excepţia unei companii aeriene care operează sub restricţii şi condiţii), Benin, Congo, Republica Democrată Congo, Dijbouti, Guinea Ecuatorială, Eritreea, Gabon (cu excepţia a 2 companii aeriene care operează sub restricţii şi condiţii), Indonezia (cu excepţia a 4 companii aeriene), Kazahstan (cu excepţia a unei companii aeriene care operează sub restricţii şi condiţii), Kargazstan, Liberia, Libia, Mozambique, Nepal, Sao Tome şi Principe, Sierra Leone, Sudanşsi Zambia. La acestea se adaugă Blue Wing Airlines, o companie privată din Surinam.

Lista neagră a companiilor aeriene nesigure: se ridică interdicţia pentru companiile aeriene din Filipine.

Lista neagră a companiilor aeriene nesigure: se ridică interdicţia pentru companiile aeriene din Filipine.

Lista include, de asemenea, opt companii aeriene care fac obiectul unor restricţii de operare, putând opera în spaţiul aerian al UE dar numai cu anumite aeronave: Air Astana (Kazahstan), Afrijet şi SN2AG (Gabon), Air Koryo (Republica Populară Democrată Coreeană), Air Services Comores (Comore), Iran Air (Iran), TAAG Angola Airlines (Angola) şi Air Madagascar (Madagascar).

Companiile aeriene din Ghana cu restricţii de operare au fost, de asemenea, eliminate de pe listă, deoarece Comisia Europeană are asigurările necesare de la această ţară africană că nu mai există aceste companii şi ca avioanele lor au fost retrase din serviciul activ.

Comisarul european de Transporturi, Violeta Bluc, a afirmat că “după cinci ani muncă grea, în cele din urmă am reuşit să ştergem de pe Lista Europeană de Siguranţă a Aviaţiei companiile aeriene certificate în Filipine, o ţară importantă cu un sector al aviaţiei important de dimensiuni considerabile şi o creştere rapidă. Rezultatul poate fi un exemplu pentru alte ţări care au dificultăţi în a potrivi capacitatea lor de supraveghere a siguranţei cu creşterea industriei lor. De asemenea, sunt încântat să văd că alte ţări au făcut mari progrese. Comisia monitorizează în permanenţă evoluţia ţărilor terţe pentru a asigura că companiile aeriene care zboară în UE îndeplinesc cele mai înalte standarde de siguranţă”.

 

Cum a apărut lista neagră

CE a stabilit acest regulament în 2005, pentru a evita ca în spaţiul aerian european să opereze companii care nu respectă normele şi standardele de siguranţă a aviaţiei internaţionale sau autorităţile din ţările lor de origine şi responsabilii de reglementare a Aviaţiei Civile nu sunt în măsură să ofere monitorizarea şi supravegherea necesare în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei internaţionale pe această temă.

Lista este revizuită de către Comitetul pentru Siguranţă al Aviaţiei al UE, format din cei mai buni experţi în siguranţă aeriană al CE din fiecare din cele 28 de state membre ale Uniunii, precum şi din Norvegia, Islandia, Elveţia şi Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA) şi a cărei decizie unanimă a primit, de asemenea, avizul favorabil de la Parlamentul European şi al Consiliului de Ministri. Versiunea autentică a Listei de Siguranţă a Aviaţiei din UE nu a fost încă publicată.

În Europa, aviaţia susţine 5,1 milioane de locuri de muncă, directe şi indirecte. Aceasta furnizează 1.000 mil. € pe zi PIB-ului european, stimulând comerţul şi turismul.

Cu peste 800 de milioane de pasageri care utilizează 450 de aeroporturi şi 150 de companii cu zboruri regulare, UE este un jucător cheie în aviaţia internaţională şi reprezintă a treia parte din piaţa mondială. Ea este, de asemenea, sediul a mai mult companii lider în fabricarea de avioane şi motoare şi în cercetarea gestionării traficului aerian şi a tehnologiei.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply