Lipsa de paritate va duce la haos, afirmă OTA

Consumatorii vor fi cei care vor pierde cel mai mult dacă măsura adoptată în Franţa (Franţa va interzice prin lege clauzele de paritate pentru tarifele hoteliere, aşa cum am informat în altă ştire) se generalizează, ceea ce va da control hotelurilor de a dicta tarife diferite pe canalele online, terminând astfel cu paritatea de preţ, aşa cum a manifestat asociaţia de agenţii online ETTSA (European Technology and Travel Services Association).

Aşa-numita lege Macron, care a primit numele după minstrul de Economie francez, Emmanuel Macron, interzice agenţiilor online să includă clauzele de paritate în acordurile sale cu hotelurile, şi îi oferă hotelurilor libertate absolută de a stabili preţurile, inclusiv stabilirea celor mai mici tarife pe propiul site web.

Asociaţia Franceză de Hoteluri susţine că legea va stimula reducerile la tarifele hoteliere deoarece paritatea preţurilor ia sfârşit. Legislaţia le da hotelurilor dreptul de a controla preţurile în toate canalele de vânzări şi disponibilitatea pentru toate plataformele de rezervari online si agentii de turism online (OTA).

ETTSA avertizează că Legea Macron “va duce fără îndoială la practici anticoncurenţiale”.

ETTSA avertizează că Legea Macron “va duce fără îndoială la practici anticoncurenţiale”.

Paritatea de preţ, care permite OTA să aibă acces la tarife la fel de mici ca cele oferite de hoteluri pe propiile canale, şi care asigură că va termina cu competitivitatea lor. Aceasta este o licenţă pentru ca hotelurile să crească preţurile, potrivit agenţiilor online.

“Dacă hotelurile sunt cele care decid preţurile nu va mai exista concurenţa de tarife. Hotelurile vor favoriza nedrept propriile canale cu tarife şi disponibilitate mai bună, ceea ce va reduce concurenţa şi posibilitatea consumatorului de a alege”, a semnalat Cristoph Klenner, secretarul general al ETTSA.

“Acest lucru va duce la preţuri mai mari în lipsa unor stimulente pentru a face reduceri dacă au posibilitatea de a elimina orice concurenţă în canalele de distribuţie”, a afirmat Klenner.

 

Îndoieli în sezonul de vârf al verii

În opinia sa, controlul asupra preţurilor şi posibilitatea de a restrânge oferta “va conduce fără îndoială la practici anticoncurenţiale“.

Legea Macron, potrivit agenţiilor online, “va cauza haos şi probleme juridice” în timpul sezonului de vârf al vacanţelor de vară în august, atunci când nu vor mai fi vigente contractele fiecărui hotel cu platformele online, inclusiv acele acorduri fără clauze de paritate.

“Proiectul este procesat prea rapid; Senatul francez nu a acordat suficientă atenţie la consecinţele sale negative“, a spus Klenner.

Pentru această asociaţie este un precedent periculos faptul că sunt abrogate contracte valide şi negociate între companii. “Legea Macron este un semnal pentru alte industrii de care Guvernul Francez nu respectă drepturile companiilor şi ale cetăţenilor de a avea încredere în acordurile comerciale pe care toate părţile le-au convenit”.

“Această lege promite să provoace un scenariu de coşmar pentru agenţiile online şi hoteluri, care se vor confrunta cu probleme juridice uriaşe, deoarece de o zi pe altă toate contractele trebuie renegociate; aceasta este o situaţie teribilă pentru industrie şi consumatori în plină epocă a rezervărilor de vară”, a susţinut şeful asociaţiei de OTA.

Consumatorii, a spus el, “vor vedea că dispare posibilitatea de a rezerva hoteluri în Franţa prin Internet, fără nicio explicaţie; această este o situaţie de neconceput în care clientul are doar de pierdut”.

Asociaţia ETTSA a fost creată în 2009 pentru a prezenta şi promova interesele sistemelor de distribuţie globală (GDS) şi ale agenţiilor online în faţa factorilor de decizie, formatori de opinie, grupuri de consumatori şi alţi actori relevanţi de pe scena europeană. Printre membrii săi se numără Expedia, lastminute.com, eBookers/Orbitz, Opodo, GoVoyages, eDreams, şi Travellink, care reprezintă marea majoritate de vânzări de călătorii online în Uniunea Europeană.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Hotel Marketing.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply