Lecţii de la economia de colaborare: ce pot învăţa hotelierii de la Airbnb

Inovaţia turistică condusă de economia de colaborare şi, mai precis Airbnb, înseamnă mai mult decât schimbarea comportamentului călătorului pentru a deveni un element perturbator pentru o întreagă industrie; de aceea a fost numită de către Inc. compania anului 2014. Ceea ce a determinat succesul său, cu toate acestea, nu este doar că a creat o piaţă pentru ca propietarii să poată oferi personal şi individualizat cazare călătorilor, dar a schimbat comportamentul acestora din urmă cu o experienţă care oferă o utilizare mai inteligentă a tehnologiei, o propunere de valoare percepută mai bine şi o experienţă de călătorie individualizate.

Nu există nici un motiv pentru ca hotelierii să nu poată oferi călătorilor acelaşi tip de produs adaptat nevoilor sale şi de fapt mulţi conduc deja schimbarea. Iată trei oportunităţi pe care antreprenorii din sector să le inveţe de la modelul Airbnb.

 

 

Utilizarea tehnologiei

Aşa cum a informat Fast Company, Airbnb a renovat la sfârşitul anului 2014 experienţa sa mobilă pentru a ajunge la 20% din rezervări prin intermediul dispozitivelor mobile şi să crească acest procent. Un sondaj online recent realizat de compania de asigurări Allianz Global Assistance arată că 60% dintre millennials are încredere în economia de colaborare, care include companii cum ar fi, Airbnb, Uber şi Lift. Aceasta este o mare schimbare de generaţii în comportamentul călătorului. Pentru a satisface această cerere hotelierii pot beneficia de tehnologii personalizate similare cu cele utilizate de Airbnb pentru a oferi un răspuns dorinţelor călătorilor şi a le oferi o experienţă mobilă superioară.

O experienţă mobilă optimă, adăugată la o varietate amplă a ofertei pentru a oferi clientului ceea ce îşi doreşte şi personalizarea serviciului, principalele avantaje competitive ale Airbnb.

O experienţă mobilă optimă, adăugată la o varietate amplă a ofertei pentru a oferi clientului ceea ce îşi doreşte şi personalizarea serviciului, principalele avantaje competitive ale Airbnb.

De exemplu, Hilton Worldwide a prezentat o aplicaţie mobilă care permite membrilor programul său de loialitate, HHonors, să aleagă camera lor atunci când realizează o rezervare, oferind călătorului mai multă putere în procesul de luare a deciziilor. Aplicatia ii permite, de asemenea, să efectueaze check-in-ul online, fără a fi nevoie să treacă pe la recepţie, iar în acest an va include şi o cheie digitală cu care clientul va putea intra direct în camera sa şi în alte instalaţii ale hotelului, cum ar fi sala de gimnastică sau piscină.  Tehnologia mobilă oferă utilizatorului o experienţă fără incidente de la rezervare pana la sosire, iar Hilton a constat că 93% dintre utilizatorii aplicaţiei sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de rezultate.

 

Creşterea valorii adăugate

Un studiu recent realizat de Morgan Stanley arată că 55% dintre utilizatori aleg această opţiune pentru preţul său mai competitiv. Dar pentru a şti ce este cu adevărat ieftin trebuie analizată propunerea sa de valoare. Airbnb are o gamă largă de opţiuni în funcţie de cine oferă cazarea, de la case la camere, iar clientul simt că participă la economia de colaborare. Valoara oferită este, prin urmare, a oferi călătorului exact ceea ce îşi doreşte în spaţii unice pentru oameni ca ei.

Dimpotrivă, percepţia generală este că marile lanţuri hoteliere oferă un produs mult mai standardizat, dar propunerea lor de valoare este bazată pe coerenţă, siguranţă şi încredere, aspecte pe care Airbnb nu le poate garanta în toate zonele. Hotelierii pot utiliza această valoare percepută ca experienţe care fac diferenţa pentru a fi în frunte şi a arăta ce oferă pachetul complet, în scopul de a influenţa comportamentul călătorului.

Hyatt Centric, lansată în anul 2015 ca o nouă strategie pentru brand, oferă o experienţă de cazare de tip boutique mai ecletică. Este un model de hotel cu toate serviciile dar, de asemenea, un brand lifestyle care oferă servicii speciale. Acestea sunt unităţi de cazare care primesc animale de companie şi au un spaţiu lounge, un studiu de sănătate şi un bar pe acoperiş. Fiecare dintre ele este situat în centrul oraşului cu acces convenabil la principalele atracţii turistice ale destinaţiei. Cu toate acestea, el oferă clienţilor săi ceva special, în pofida faptului că rămâne un mare lanţ hotelier, dar calitatea sa unică şi valoarea sejurului oferă călătorului multe elemente pe care le oferă Airbnb.

 

Experienţa personalizată

Millennials preferă să-şi cheltuiască banii pe experienţe mai degrabă decât pe alte lucruri, aşa cum indică Marketing Week, iar Airbnb oferă oricărui călător oportunitatea de a crea o experienţă individuală şi personalizată. De fapt, un studiu realizat de Yahoo arată că 78% dintre utilizatori caută mai multe personalizare în experienţa lor de consum. Nu are nimic de-a face cu ciocolata pe perna sa, ci cu crearea unei conexiuni emoţionale cu clienţii săi. O modalitate prin care hotelierii o pot construi este creând şi menţinând o conexiune umanizată prin intermediul reţelelor sociale. O unitate de cazare care să poată oferi o experienţă personală de principiu cu scopul de a câştiga loialitatea oaspeţilor săi.

Facebook, Twitter şi Instagram şi alte reţele sociale permit o conexiune directă cu călătorii şi un feedback imediat. Loews Hotel Group, de exemplu, acceptă rezervări care vin prin utilizarea unui hashtag pe Twitter, pe lângă faptul că a utilizat fotografii de pe Instagram de la clienţi real într-o campanie de publicitate recentă. Lanţul conectează astfel cu oaspeţii săi într-un mod real pentru a-i face să se simtă membri valoroşi ai comunităţii, creând o experienţă unică şi câştigându-le loialitatea faţă de brand. Hotelurile care instruiesc personalul pentru a informa clienţii cu privire la restaurante şi alte unităţi din afara circuitului turistic pot utiliza datele de pe reţelele sociale pentru a face recomandări personalizate şi de conţinut util în timpul calatoriei clienţilor lor.

Mai multe informatii în Airbnb exmplifică trei lecţii pe care hotelierii ar trebui să le înveţe de la P2P şi Cum pot concura hotelierii cu Airbnb pentru a atrage Millennials.

 

Informaţia de referinţă este disponiblă pe site-ul Sabre.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply