Investiţii puternice în afacerea intermediarilor

Marile companii online, atât din interiorul cât şi din afara sectorului turistic investesc masiv în afaceri de intermiediere, mai ales agenţiile online cu un viitor promiţător pe pieţele non-tradiţionale, cum ar fi cele din Asia, America Latină sau Australia.

La mijlocul lunii trecute am fost martorii unei tranzacţii foarte importante a unuia dintre cei mai mari furnizori de tehnologie şi GDS din lume, Sabre, care a achiziţionat cel mai important sistem global de e-commerce din Asia-Pacific, Abacus International. Până în acel moment acesta era co-deţinut de un consorţiu format din 11 companii aeriene asiatice şi de Sabre, care controla 35%, şi care va cumpăra acţiunile rămase cu o valoare estimată de 411 milioane de dolari (360 milioane de euro).

Cu această achiziţie, preşedintele şi CEO-ul Sabre, Tom Klein, asigură că “piaţa de turism din Asia-Pacific este cea cu cea mai rapidă creştere din lume”, astfel încât cunoştintele pe care le aduce Abacus cu privire la regiune este critică pentru creşterea marelui gigant american şi crearea de sinergii.

Valul de achiziţii are loc în toate pieţele. #shu#

Valul de achiziţii are loc în toate pieţele. Imagine Shutterstock.

Între timp, a doua cea mai mare afacere de e-commerce din China, după Alibaba, site-ul JD va investi 350 milioane de dolari (312 milioane de euro) în agenţia online Tuniu. Astfel va deveni principalul acţionar al OTA, cu o pondere de 27,5%. La rândul său, Alibaba intră din plin în afacere cu recentă creare a unei noi agenţii online.

Concurenţa acerbă de pe piaţa chineză duce la creşterea achiziţiilor atât a celor online cât şi offline. Tuniu a cumpărat în luna martie două reţele de agenţii de turism tradiţionale, Zhejiang Zhongshan International Travel Services (cunoscută sub numele Zhongshan) şi China Classical Holiday (CCH). Pe de altă parte, Ctrip a anunţat, de asemenea, la sfârşitul anului o investiţie uriaşă în Tuniu. Împreună cu firma de investiţii Hony şi site-ul JD.com a investit 148 milioane de dolari (118 milioane de euro).

De fapt, potrivit unor surse din piaţă, investiţia JD este parte a unei noi injecţii de 500 milioane de dolari (447 milioane de euro) în care participă, de asemenea, acţionari ai celei mai mari agenţii online din China, Ctrip.

Piaţa chineză a crescut cu 27% în termeni de venituri în 2014, potrivit datelor firmei de consultanţă iResearch, astfel că au ajuns la 277.300 milioane de yuani (aproximativ 40.000 milioane de euro).

De asemenea, piaţa din America Latină este foarte atractivă. Agenţia britanică JacTravel a cumpărat TotalStay, un furnizor de cazare cu care intenţionează să stimuleze creşterea sa în zonă. În timp ce Expedia a fost protagonista unei tranzacţii cu achiziţia agenţiei  Despegar.com, cu care să-şi lanseze creşterea în America Latină, după o investiţie de 250 milioane, şi în alte ţări unde Despegar intenţioneaza să intre. De asemenea, şi-a îndreptat atenţia spre Australia, unde a cumpărat Wotif.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply