Instant Booking al TripAdvisor: ce opţiuni au hotelurile

TripAdvisor a încetat să mai fie “site-ul cu lista de reputaţie”, aşa cum inisistă Pablo Delgado, CEO al Mirai. Şi acum oferă mai multe servicii utilizatorului şi, “cu cât va participa mai mult în acestea hotelul cu atât mai mult se va beneficia de vizibilitatea pe care o poate oferi ca vitrină“. Dar, eplică el, “cu Instant Booking nu vor creşte vânzările hotelurile, ci vor putea fi distribuite prin canale mai rentabile. Adică, nu va vinde mai mult, dar avantajul este în transferul de rezervări între canale, în această canibalizare pozitivă de la OTA la vânzarea directă“.

Instant Booking reprezintă astfel, aşa cum explică Pablo Delgado, “o nouă transformare, a nu ştiu câta, a distribuţiei on-line. Hotelul are două opţiuni: a nu face nimic, şi a lăsa ca OTA precum Booking.com să se urce în trenul schimbării şi să profite de oportunitate, sau să se urce antreprenorul şi să concureze faţă în faţă“. Aceasta este întrebarea.

La întrebarea dacă hotelierul trebuie să participe pe Instant Booking cu vânzarea sa directă, CEO-ul Mirai recunoaşte ca “nu pare ideal să avansezi către un scenariu în care vânzările directe, al cărui scop final ar trebui să fie reducerea costurilor şi creşterea  independenţei hotelului, este obligată să suporte un nivel de costuri apropiat de cel al OTA şi de a cea o dependentă de un alt gigant”.

“A nu conecta site-ul hotelului îl va împinge la marginalizare”, afirmă Pablo Delgado.

“A nu conecta site-ul hotelului îl va împinge la marginalizare”, afirmă Pablo Delgado.

Cu toate acestea, adaugă el, “să sperăm că hotelul şi vânzarea sa directă, nu va trebui să ajungă acolo, dar din moment ce TripAdvisor devine o vitrină enormă şi OTA, în special Booking, participă în el, a nu conecta site-ul hotelului îl va împinge la marginalizare“. Prin urmare, “ca răul cel mai mic, recomandăm să se participe”. Avantaje:

– Rentabilitate asigurată: “Într-un model de comision pe sejur, hotelierul nu va avea riscul ca costul să crească să crească foarte mult, aşa cum se întâmplă în unele investiţii CPC (cost per click), în special în unităţile de cazare cu preţ mediu scăzut”.

– Nu necesită mult control şi monitorizare: “Datorită acestei rentablităţi garantate, nu va trebui să facă o monitorizare periodică, economisind astfel acel timp pe care  nu-l avem niciodată. În plus, hotelul nu trebuie să-l gestioneze ca un canal nou, deoarece utilizează tarifele existente”.

– Dacă nu pui tu vânzarea directă o va face o alta OTA ca Booking: “Aşa de simplu. Pentru a profita de această vitrină, iar TripAdvisor este una dintre cele mai puternice, are două opţiuni: sau îl plăteşti direct sau prin intermediul comisioanelor lui Booking, care oricum va fi acolo”.

– Risc de canibalizare: Prin participare, hotelierul provoacă ca unii utilizatori să facă rezervări pe Instant Booking în loc de alte posibile opţiuni existente, cum ar fi Perfil PlusTripConnect sau chiar Instant Booking pe site în loc de o OTA”. În acest din urmă caz, ar fi “un efect pozitiv şi probabil ca va avea loc. Este marele avantaj al Instant Booking, deoarece reprezintă o reducere a costului distribuţiei, pentru ca trece de la vânzarea pe OTA (un comision de 20%) la până la 12% sau 15% mai mult decât costul de vânzare directă. Pentru fiecare rezervare pe care o captează poate economisi între 1% şi 6%”.

Dar, cea mai bună strategie, recomandă Delgado, “nu este doar de a se conecta la Instant Booking, ci şi pentru a scoate toata intermedierea de acolo. Cea mai bună vitrină este astfel la îndemâna hotelului. Adică, a cere lui Booking şi restul de OTA (multe dintre care nici nu au un constract cu unitatea de cazare şi se alimentează din băncile de paturi) să lase drumul liber şi să nu liciteze pentru a fi acolo, pentru că este o vitrină în care hotelierul poate ajunge acolo singur”. Să nu uităm că “scopul intermedirii este de a-l ajuta să ajungă acolo unde el nu ajunge”.

 

Clasamentul TripAdvisor

Participarea in Instant Booking afectează poziţionarea în clasamentul TripAdvisor?, se întreabă Delgado. “Nu influenţează clasamentul bazat pe notă şi recenzii pentru că modificarea sa ar pune în pericol credibilitatea sa şi imparţialitatea faţă de utilizator. Dar la acest clasament “tradiţional” s-au alăturat recent alte ordonări din ce în ce mai proeminente: după preţ, distanţă şi, mai ales, “exclusiv pentru tine“, care ia în considerare diverse criterii, printre care, cum este normal, probabil, usurinţa de a rezerva fiecare hotel”.

 

Este o OTA?

TripAdvisor a devenit astfel o OTA, deşi cu unele nuanţări, susţine CEO-ul Mirai, “concurând faţă în faţă cu marile agenţii ca Booking şi Expedia“, aşa cum am informat în ştirea Google şi TripAdvisor aduc provocări marilor OTA.

Într-un fel este o OTA pentru că aproape întregul proces de rezervare este făcut pe site-ul său şi percepe un comision aproape ca oricare agenţie on-line. Cu toate acestea, confirmarea rezervării, serviciul post-vanzare şi plata sunt suportate de către furnizor, adică, de hotelul în sine sau o altă OTA, care primesc datele clientului după rezervare.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply