Înregistrarea bagajului la cală, una dintre cele mai stresante etape

Cu toate că au existat numeroase îmbunătăţiri în ultimii ani, manipularea bagajului continuă să fie unul dintre cele mai mari bloccaje pentru a realiza un proces mai rapid pentru pasageri, care sunt stresaţi în special de înregistrarea bagajelor, şi un model de afaceri de transport aerian eficient.

Cele două obiective sunt critice şi strategice pentru industrie având în vedere că, la sondajul anual pe care îl face firma de consultanţă SITA, a face check-in-ul la aeroport pentru a înregistra bagajul continuă să apară printre cele mai stresante etape pentru călător de teamă că va pierde zborul, deşi este încă relativ mic procentul celor care îndrăznesc să utilizeze aceste tehnologii atunci când le au la dispoziţie.

O mare parte din investiţii în acest domeniu se concentrează pe tehnologiile de autoservire, cum ar if livrarea bagajului fără asistenţă din partea personalului. imprimarea şi punerea etichetelor chiar de pasager şi monitorizarea bagajelor, încep să dea roade.

Înregistrarea bagajului la cală, una dintre cele mai stresante etape

Înregistrarea bagajului la cală, una dintre cele mai stresante etape

De fapt, companiile aeriene au ajuns în 2015 la cea mai mică rată de bagaje prost gestionate din istorie, cu 6,5 piese la fiecare 1.000 de pasageri de transport aerian, cu 10,5% mai puţin comparativ cu cele 7,3 bagaje la fiecare 1.000 de pasageri în 2014 şi cu mai puţin de jumătate comparativ cu rata din 2003, datorită noilor tehnologii care îmbunătăţesc livrarea şi monitorizarea lor; potrivit raportului anual de manipulare a bagajelor realizat de SITA. Cu toate acestea, proasta gestionare a bagajelor reprezintă un cost suplimentar total de peste 2.300 milioane de dolari (peste 2.000 mil. euro).

 

Tendinţe de utilizare

potrivit unui sondaj de tendinţe realizat de SITA, adoptarea generalizată a proceselor de autoservire a bagajelor este încă departe. Cu toate acestea, firma de consultanţă apreciază semne a unei încrederi în creştere în următorul lor zbor. De asemenea, călătorii au arătat un mare interes pentru noile servicii de informaţii prin intermediul telefoanelor mobile pentru a scuti de stres aşteptarea la benzile de livrare.

La nivel mondial, aproape unul din cinci pasageri transportă doar un singur bagaj de mână atunci când zboară, în timp ce majoritatea înregistrează la cală unul sau două piese, cu o medie de 1,2 piese sau bagaje în 2015.

Sondajul a detectat, de asemenea, aşteptări foarte mari pentru serviciul de autoservire pentru etichete şi livrarea bagajului în aeroport, la 80% dintre pasagerii intervievaţi.

Majoritatea pasagerilor a utilizat biroul de check-in al companiei aeriene pentru a lăsa bagajul în 2015, în timp ce a cincea parte a realizat acest pas în mod complet automatizat. Unul dintre motivele pentru care utilizarea acestor tehnologii nu este încă ridicată, este ca unii pasageri se tem că nu ştiu să le folosească, preferând siguranţa a ceea ce cunosc, lăsând bagajul ca întotdeauna personalului companiei aeriene, în ciuda disconfortului de la cozi.

 

Unele experienţe

În Spania, Iberia a introdus anul trecut, în Aeroportul Madrid-Barajas autoservirea pentru check-in şi auto-facturarea bagajului. Cu aceeaşi maşină, pasagerul emite cardul sau de îmbarcare şi eticheta bagajului şi îl lasă pe banda de bagaje, într-o singură operaţiune şi fără asistenţa personalului companiei aeriene sau al aeroportului, scurtând timpul petrecut în aeroport şi îmbunătăţind experienţa calatorului.

easyJet a deschis în Terminalul de Nord din Aeroportul Londra-Gatwick o zonă de check-in, care este cel mai mare autoserviciu de înregistrare şi livrare automatizată a bagajului din lume.

Instalaţia ajută la eliminarea verificării şi reduce aşteptarea pentru livrarea bagajului. Imediat, timpul de aşteptare la cozi s-a redus la jumătate şi peste 90% aşteaptă mai puţin de cinci minute pentru a lăsa bagajele.

Zona are mai mult de 5.000 de metri pătraţi şi are 48 de chioşcuri de autoservire. Clienţii care ajung în zonă sunt întâmpinaţi de o echipă easyJet care le urează bun venit, care îi ghidează prin instalaţii şi le explică procesul în caz de nevoie.

Mai departe, paşapoartele pasagerilor sunt verificate cu cardul de îmbarcare înainte ca acesta să poată continua cu chioşcurile de auto-servire pentru lăsarea bagajelor pe un cantar. Imediat, chioşcul generează automat o etichetă pe care pasagerul o lipeşte pe bagajul său. Această etichetă este apoi verificată prin scanere laser pentru a confirma că informaţia este corectă şi este bine fixată înainte ca bagajul să fie distribuit prin sistemul bagajelor aeroportului până la avion. Această deschidere va permite companiei easyJet să consolideze pe deplin funcţionarea sa în Nort T din Gatwick pentru ianuarie 2017, creând o experienţă de călătorie mai uşoară şi îmbunătăţită.

 

Monitorizarea bagajelor

Delta Airlines a implementat o tehnologie RFID (Radio Frecuency Identification), prima dezvoltare de acest tip pentru o companie din Statele Unite şi marchează o schimbare istorică pentru Delta şi cele 120 de milioane de valize sau piese de bagaj pe care le gestionează în fiecare an.

Instrumentul va permite clienţilor o monitorizare în timp real al echipajului lor în timpul călătoriei.

RFID va înlocui sistemul manual de scanare a codului de bare, sistem standard utilizat de industrie la începutul anilor 90, Cu această nouă tehnologie, scanerele de undă radio captează informaţii cu mare precizie şi o stochează într-un chip RFID integrat în eticheta care este plasată pe bagaj, oferind o monitorizare şi o transparenţă mai mare.

Cu RFID, clienţii vor putea vedea bagajele lor intrând şi ieşind din avion prin notificări pe aplicaţia mobilă Fly Delta. Acest serviciu va fi disponibil din al patrulea trimestru al anului 2016.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply