Inovaţiile la care lucrează Google, Booking şi Amadeus

Congresul Hotelierilor Spanioli care a avut loc la Salamanca a oferit antreprenorilor din sector oportunitatea de a afla care sunt inovaţiile la care lucrează giganţii din industrie ca Google, Booking.com şi Amadeus, pentru a şti de la sursă ce noutăţi sosesc pe termen scurt şi mediu, care vor avea fără indoiala un impact în distribuţia hotelieră aşa cum o cunoaştem acum.

Google, aşa cum a explicat Sandra Manresa, responsabilul său în Spania pentru industria turismului, “nu doreşte să intre în partea tranzacţională, ci să ofere companiilor tehnologie care să le ajute să-şi îmbunătăţească ratele de conversie. Aceasta este motivul existenţei lui Book on Google, deoarece telefonul mobil a trecut de la a fi un dispozitiv la un canal de conversie”.

 

Astfel compania lucrează la trei domenii majore:

1. Comenzi vocale, “aici observăm că există mult potenţial de dezvoltare”, deoarece previziunile indică faptul că vom vorbi din ce în ce mai mult cu telefonul nostru mobil: “Viitorul lui Google va fi vocea, astfel încât acesta va deveni un fel deasistent personalpentru căutările pe mobil şi în care investim mult”.

2. Posibilitatea de a ajunge lanoi segmente de public într-un mod mai eficient şi mai ieftin: “cumpărarea programatică, care în ziua de azi cu resursele la dispoziţia noastră poate fi simplă, facilitând marketingul one to one“.

3. Inteligenţa artificială, machine learning, consolidând învăţarea comportamentului utilizatorului de către masini atunci când acesta navighează şi/sau în procesele de cumpărare pentru a răspunde cerinţelor sale.

Vorbitorii la Congresul Hotelierilor Spanioli de la Salamanca.

Vorbitorii la Congresul Hotelierilor Spanioli de la Salamanca.

Booking.com

În unele dintre aceste iniţiative coincide cu Booking care, aşa cum a dezvăluit directorul său de Marketing pentru Europa, Toni Raurich, se vede pe sine ca fiind “un canal de marketing pentru hotelieri”.

1. Cumpărare programatică, care “reprezintă încă un pas însegmentarepentru pentru a obţine personalizare, adăugând toate informaţiile disponibile pentru a putea vinde unu la unu, folosind inteligenţa artificială şi machine learning pentru a oferi utilizatorului doar cazarea pe care o caută”.

2. Consolidarea distribuţiei cu agenţiile de turism tradiţionale; precum şi Booking for Business, pentru a satisface nevoile clientului corporativ, accesând pieţe îndepărtate.

3. Booking Experience, astfel că “printr-uncod QRîn aplicaţie, în plus faţă de accesul la rezervarea hotelului clientul se poate bucura de activităţi în destinaţie, restaurante, etc., fără a trebui să plătească pentru că aplicaţia are deja datele cardului sau să aştepte la coadă”. În acest moment este disponibil în cinci oraşe (Londra, Paris, Roma, Dubai şi New York), dar ideea este că treptat să se extindă în alte destinaţii.

Viitorul, în opinia sa, “trece prin îmbunătăţirea agenţiilor de turism tradiţionale şi al mobilului spre o personalizare mai mare, pentru că în acest moment dacă nu eşti în lumea mobilă, pur şi simplu nu eşti”.

 

Amadeus

La rândul său Amadeus, în cuvintele directorului său general, Fernando Cuesta, lucrează “în două linii foarte puternice”:

1. Personalizarea călătoriei,“lucrând cu profiluri diferite în funcţie de tipul de călătorie în care mulţi actori interacţioneaza, precum şi hoteluri. Clientul poate oferi parametrii săi de voce sau de scriere şi în funcţie de ei furnizorii la oferă un serviciu personalizat; importantă este inteligenţa din spatele datelor şi a putea conecta în permanenţă cu clientul prin mai multe dispozitive pe care le utilizează”.

2. În 2017 “va fi disponibilă în Spania o platformă pentru ca agenţia, operatorul, hotelul să poată vinde călătorului nu doar sejurul său dar şi experienţa, astfel încât odată ajuns la destinaţie să nu piardă timpul cercetând ce poate face acolo, ci să aibă totul făcut din piaţa de origine într-un singur bilet care să-i permită să facă plăţile în funcţie de accesul la locuri”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply