Industria hotelieră mondială, pe ultimul loc la implementarea de tehnologie

Industria hotelieră mondială este pe ultimul loc faţă de alte sectoare în implementarea de tehnologie pentru a satisface cererea clienţilor, aşa cum dezvăluie raportul întocmit de Grant Thornton ‘Hotels 2020: welcoming tomorrow’s guests’ prezentat în Berlin la Forumul Internaţional de Investiţii Hoteliere (IHIF) care a avut loc luna trecută. Studiul evidenţiază faptul că pe termen scurt hotelurile trebuie să se concentreze asupra  tehnologiei mobile pentru a concura cu economia de colaborare, unde companii precum Airbnb provoacă modelul de afacere tradiţional.

Iar industria hotelieră a rămas în urmă faţă de alte industrii în aplicarea tehnologiei mobile. Prin urmare, firma de consultanţă îndeamnă antreprenorii sectorului să ia în considerare  aplicaţiile care personalizează elementele experienţei oaspetului, mergând dincolo de procesele logistice simple de rezervare ale camerei şi check-in, astfel încât clienţii să poată adapta într-adevăr sejurul sau prin dispozitivele sale.

În acest sens, Ramón Galcerán, partener al Advisory în Grant Thorton şi specialist în sector, explică faptul că “dacă sunt dezvoltate cu grijă, înţelegând într-adevăr ceea ce doreşte clientul, aplicaţiile pot ajuta mult la crearea unei experienţe unice. De la asigurarea băuturii favorite în minibarul din cameră până la a oferi detalii despre restaurantele locale prin intermediul smartphone-ului, hotelurile trebuie să păstreze atenţia personală, care asigură că clientul revine”.

Aplicaţiile pentru telefoanele mobile pot ajuta mult la crearea unei experienţe unice, potrivit lui Ramón Galcerán.  #shu#

Aplicaţiile pentru telefoanele mobile pot ajuta mult la crearea unei experienţe unice, potrivit lui Ramón Galcerán. Imagine Shutterstock.

 

De fapt, unele lanţuri hoteliere folosesc deja tehnologia mobilă pentru personalizarea experienţei clientului.

În timpul Jocurilor Olimpice de la Londra 2012 Holiday Inn s-a asociat cu Samsung pentru ca oaspeţii să poată controla telvizorul, aerul condiţionat din camerele lor şi iluminarea prin intermediul dispozitivelor mobile. Hilton Worldwide dezvoltă un serviciu mobil de check-in şi check-out; în timp ce smartphone-ul funcţionează ca o cheie a camerei de hotel datorită unui proiect al Starwood Hotels & Resorts Worldwide.

La rândul său, concierge-ul virtual al Novotel a ajuns în Spania în vara anului 2013, iar anul trecut Ritz-Carlton a lansat o aplicaţie similară care oferă servicii de concierge, cum ar fi rezervări, ghiduri locale şi oferte speciale.

Cu toate acestea, şi pe fondul ingrijorării crescute cu privire la cantitatea de date partajate în reţea, raportul avertizează că hotelurile trebuie să fie conştiente cu privire lace tip de date sunt dispuşi să partajeze clienţii şi să lucreze în strânsă legătura cu ei pentru a asigura că personalizarea oferită este cea dorită de ambele părţi.

 

Talent tehnologic

În această cursă pentru implementarea celor mai noi tehnologii bătălia pentru talentul tehnologic cu alte industrii este acerbă, astfel că sectorul va trebui să gândească în mod creativ şi să lucreze cu parteneri strategici externi pentru a progresa. Aceşti parteneri pot fi furnizori de tehnologie, sau dezvoltatori de aplicaţii sau servicii deja existente, cum ar fi Uber.

Nu este surprinzător faptul că, conchide Ramón Galcerán, “industria hotelieră trece printr-un moment ireversibil de schimbare fără precedent. În 2020 se va fi transformat şi va fi foarte diferită.

pdf_image  Hotels 2020: welcoming tomorrow’s guests

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply