Industria europeană de croazieră a detectat ameninţări pentru creşterea sa

Industria europeană de croaziera a atins în 2014 un record care a stimulat redresarea economică în Europa, ajungând la 40.200 milioane de euro, reprezentând o crestere de 2% faţă de anul precedent. Cu toate acestea, CLIA Europa a avertizat că apar o serie de provocări la orizont care ameninţă să submineze creşterea economică viitoare, dacă nu se iau măsuri urgente.

La sesiunea inaugurală de deschidere a evenimentului Seatrade Europe, cel mai mare eveniment bienal concentrat pe piaţa europeană de croazieră care a avut loc la mijlocul lunii septembrie 2015 la Hamburg, Pierfrancesco Vago, Preşedintele CLIA Europa, a semnalat că în 2014 “industria de croazieră a continuat să crească şi, intensificând importanţa sa în Europa, a generat 350.000 de locuri de muncă, cu 10.000 mai multe decât în anul precedent, şi fiind liderul producţiei industriale din Europa, 29 din cele 31 de nave de croazieră programate pentru a fi livrate în 2018 sunt construite în şantierele navale europene.

Pierfrancesco Vago a subliniat, de asemenea, că “cu toate acestea, creşterea industriei de croazieră în Europa a scăzut în comparatie cu anii anteriori. Deşi tendinţa pe termen lung rămâne pozitivă, viitorul ar putea fi chiar mai luminos. Avem nevoie să abordăm urgent o serie de constrângeri critice dacă industria de croazieră continuă sa contribuie solid la economia Europei.

Industria europeană de croazieră a detectat ameninţări pentru creşterea sa

Industria europeană de croazieră a detectat ameninţări pentru creşterea sa

Infrastructuri, mediu su vize, domenii cheie

În timpul discursului său de deschidere, Pierfrancesco Vago a subliniat unele domenii cheie care acţionează ca obstacole pentru o creştere mai mare a industriei de croazieră, cum ar fi: o dezvoltare insuficientă a infrastructurii portuare, aplicarea neuniformă a legislaţiei de mediu a Uniunii Europene în porturile europene şi constrângerile care impiedică sosirea de mai mulţi turişti din ţări terţe din Europa.

Cu privire la necesitatea de a extinde în continuare infrastructurile portuare, Vago a spus:

“Multe porturi lucrează pentru a ţine pasul cu creşterea rapidă a industriei de croazieră. Este nevoie de o investiţie în modernizarea infrastructurii portuare în întreaga Europă, care servesc pentru a deschide noi rute şi destinaţii şi a spori şi mai mult impactul economic al industriei de la sol. De asemenea, ar trebui să se asigure că din ce in ce mai multe porturi europene au instalaţiile adecvate pentru a permite navelor de croazieră să evacueze apele uzate la sol”.

În ceea ce priveşte aplicarea neuniformă a legislaţiei Uniunii Europenei în porturile europene, Raphael von Heereman, Secretarul General al CLIA Europa, a afirmat: “Modul în care anumite părţi ale legislaţiei UE sunt aplicatie în întreaga Europă poate fi comparat cu resturi de pânză, care afectează capacitatea de a optimiza eficienţa de operare a bărcilor noastre. Directiva UE cu privire la Sulf este un exemplu bun. În timp ce liniile de croazieră investesc în sisteme scumpe de depurare a gazelor de eşapament pentru a se conforma directivei, nu este încă clar modul în care vor folosi porturile. Statele membre ale UE ar trebui să se concentreze pe alinierea punerii în aplicare a legislaţiei europene în toate porturile sale, pentru a evita această confuzie”.

Cu privire la necesitatea de a permite unui număr mai mare de turişti din ţări terţe să viziteze Europa, von Heereman a continuat: “Europa este una dintre cele mai restrictive regiuni din lume în ceea ce priveşte obligativitatea vizelor pentru cetăţenii străini şi, în consecinţă, se pierd şase milioane de potenţiali turişti în fiecare an pentru recuperarea economică. Propunerea de reformă a codului de vize al UE este un început vital pentru îmbunătăţirea fluxurilor de turişti în Europa. Dar instituţiile UE trebuie să adopte treptat implementarea noii legislaţii sau va exista riscul de a priva Uniunea Europeană de şi mai multe venituri din turism într-un moment în care este mare nevoie de ele”.

Pierfrancesco Vago a cerut tuturor părţilor interesate, inclusiv operatorilor de croaziere, porturilor, autorităţilor şi altor părţi interesate din turism să lucreze în continuare împreună pentru a găsi soluţii la aceste şi alte provocări:

“CLIA susţine o abordare multi-stakeholder pe baza unui consens, care începe cu un dialog între toate părţile interesate. Deşi ne confruntăm cu provocări mari, CLIA şi industria de croazieră s-au angajat să facă tot ceea ce este necesar pentru a asigura în continuare creşterea industriei de croazieră în mod durabil în Europa în următorii ani”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply