Industria croazierelor a generat 40.200 mil. € în Europa în 2014, cu 2,2% mai mult

Contribuţia economică a industriei de croazieră în Europa a atins un nou record de 40.200 milioane de euro, cu 2,2% mai mult decât în 2013. Cheltuielile directe generate de industrie a fost de 16.600 milioane de euro, ceea ce înseamnă, de asemenea, o creştere faţă de cele 16.200 milioane din 2013, conform datelor CLIA Europa.

Industria de croazieră continuă să conducă redresarea economică europeană, dar Pierfrancesco Vago, preşedintele CLIA Europa, a avertizat că creşterea viitoare a industriei necesită o atenţie deosebită pentu a elimina barierele din faţa creşterii economice.

În ceea ce priveşte generarea locurilor de muncă, industria a creat aproximativ 10.000 de noi locuri de muncă în Europa în 2014, cu un total de 349.000 de locuri de muncă în croaziere şi societăţile afine, care includ 82.000 de locuri de muncă în zona de producţie. Salariile şi alte beneficii ale angajaţilor au ajuns la 10.750 milioane de euro.

Vago a remarcat faptul că “industria croazierelor realizează o contribuţie vitală la redresarea economică din Europa. În 2014, această industrie a injectat aproximativ 40.000 de milioane de euro în economia europeană a menţinut aproximativ 350.000 de locuri de muncă, din care peste 80.000 se află în sectorul de producţie. Aceste rezultate sunt ceva pentru care toţi am lucrat din greu, ar trebui să sărbătorim şi să continuăm să lucrăm în această direcţie”.

Ca un avertisment, de asemenea, a adăugat că “deşi creşterea poate fi obţinută şi în viitor în Europa, nu este garantată”. Pierfrancesco Vago a spus că “există o serie de tendinţe care sunt îngrijorătoare, deşi 6,4 milioane de rezidenţi europeni au rezervat o croazieră în 2014 şi că şantierele navale europene, care au un maxim istoric de noi nave de croazieră în construcţie, rămân ca şi principalul centru de construcţie. De exemplu, numărul de pasageri care s-au îmbarcat într-o croazieră de la un port european s-a redus cu 3,6% comparativ cu 2013, ajungând la 5,85 milioane”.

Pierfrancesco Vago a concluzionat că “această tendinţă de scădere din Europa ca destinaţie este rezultatul a obstacolelor serioase în creştere, care nu pot fi ignorate. Europa trebuie să termine cu aceste frâne implementând o legislaţie de mediu armonizată, restructurând procedura de vize, făcând investiţii în infrastructură de coastă şi îmbunătăţind instalaţiile portuare”.

 

Europa, cheie pe piaţa de croazieră

Potrivit Raportului de Contribuţie Economică din 2015 al CLIA Europa, aproximativ 6,4 milioane de locuitori din Europa au rezervat o croazieră în 2014, cu 0,5% mai mult decât în 2013. “Pasagerii de croazieră europeni reprezintă 30% din toţi pasagerii de croazieră din lume. În plus, Europa este una dintre principalele destinaţii de pasageri de croazieră şi bărci din întreaga lume, ceea ce implică o investiţie considerabilă în turism şi în cheltuieli”, a explicat Raphael Von Heereman, Secretar General al CLIA Europa. Pe de altă parte, 5,85 de milioane de pasageri s-au îmbarcat într-o croazieră de la porturile europene în 2014, o reducere de 3,6% din 2013. Dintre aceştia, aproximativ un milion de pasageri au venit din afara Europei.

Croazierele sunt o sursă importantă de bogătie. #shu#.

Croazierele sunt o sursă importantă de bogătie. Imagine Shutterstock.

Europa rămâne principalul centru de construcţii de nave de croazieră din lume. Cheltuielile privind noile construcţii şi întreţinerea lor a crescut pentru al treilea an, finalizându-se un declin de trei ani din 2012. Şantierele europene au în planuri construirea de 29 de nave noi până în 2018, ceea ce reprezintă o valoare totală de aproape 16.000 de milioane de euro. Cheltuielile în şantierele navale europene, care construiesc cele mai inovatoare nave din lume, a crescut cu 12,8% faţă de 2013. În 2014, companiile de croazieră au investit 4.550 milioane de euro în construcţii noi şi renovări în Europa, a treia creştere anuală.

 

Principalele cifre ale CLIA privind Europa

– Un total de 42 de linii de croazieră îşi au domiciliul în Europa, care operează 123 de nave de croazieră cu o capacitate de aproximativ 146.000 de locuri.

– Alte 60 de nave aparţinând a 18 linii de croazieră din afara Europei oferă o capacitate de aproximativ 89.000 de locuri.

– Contribuţia economică totală a fost de 40.200 milioane de euro.

– Contribuţia economică directă a companiilor de croazieră, pasageri şi echipaj a fost de 16.600 milioane de euro.

– Numărul total de locuri de muncă generate în 2014 a fost de 348.930.

– Compensaţiile salariale ale angajaţilor s-au ridicat la 10.750 milioane de euro.

 

Sursă: hosteltur.com

 

 

Leave a Reply