ICAO interzice transportul bateriilor de litiu-ion în avioane comerciale

Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (ICAO) a interzis luni cu titlu provizoriu în transportul de marfă al aviatiei comerciale bateriile de litiu-ion în avioanele civile din cauza riscului la care sunt expuse aeronavele. Cu toate acestea, măsură, în vigoare de la 1 aprilie, nu afectează bateriile continute în aparatele electrctronice şi dispozitivele mobile ale pasagerilor de transport aerian.

ICAO a delcarat într-un comunicat că decizia apobată în după-amiază de luni la Montreal de către 36 de membri al consiliului de conducere al agenţiei ONU se referă: “doar la bateriile de litiu-ion car sunt trimise ca şi marfa în avioanele cu pasageri şi nu cele conţinute în aparatele electronice personale ale pasagerilor şi membrilor echipajului de cabină.

Preşedintele ICAO, Olumunyiva Bernard Aliu, a evidenţiat faptul că măsura va rămâne în vigoare până când agenţia ONU intenţionează să implementeze noi reglementări cu privire la transportul de baterii în avioane comerciale.

ICAO interzice transportul bateriilor de litiu-ion în avioane comerciale

ICAO interzice transportul bateriilor de litiu-ion în avioane comerciale

“Siguranţa este întotdeauna prioritatea noastră fundamentală în aviaţia civilă internaţională. Aceasta interdicţie provizorie va rămâne în vigoare cât timp va continua munca separată în ICAO cu privire la noul standard de împachetare a bateriilor de litiu, care este de aşteptat să fie finalizat în 2018“, a spus Aliu.

Decizia ICAO a avut loc după ce Administraţia Federală de Aviaţie (FAA) din Statele Unite a concluzionat că transportul de baterii de litiu-ion ar audce un risc mai mare decât s-a crezut iniţial în avioanele comerciale.

The Wall Street Journal informat în septembrie 2015 ca un avion Boeing 747 al companiei de transport de marfă UPS s-a prăbuşit în Dubai în 2010, la puţin timp după ce s-a declanşat un incendiu provocat de bateriile de litiu-ion.

Potrivit ziarului, comenzile de zbor au fost grav afectate la doar trei minute după începerea focului şi că în puţine minute fumul din cabină era atât de gros încât piloţii nu au putut controla instrumentele de zbor.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply