Shadow

Grupul francez Europcar acceptă oferta de cumpărare făcută de Volkswagen pentru 2,9 miliarde de euro

Europcar Mobility Group a acceptat oferta făcută de Green Mobility Holding, un consorțiu condus de producătorul german de automobil Volkswagen și alcătuit din grupurile de investitori Attestor și Pon Holdings, pentru achiziționarea firmei franceze de închirieri auto pentru aproximativ 2,9 miliarde de euro, pe baza a aproximativ 0,50 euro pe acțiune, printre alte condiții. Europcar a fost puternic afectată de pandemia de Covid-19 care a paralizat mobilitatea și călătoriile internaționale și, deși și-a îmbunătățit rezultatele în al doilea trimestru al anului 2021, există încă multă incertitudine cu privire la reactivrea piețelor internaționale. Corporația franceză s-a asigurat că obiectivul grupului de cumpărători este „promovarea creării de valoare în transformarea ecosistemelor de mobilitate”

O ofertă anterioară de 0,44 euro pe acțiune de la Volkswagen și investitorii Attestor și Pon Holdings a fost respinsă de proprietarii fondurilor de investiții ai Europcar la sfârșitul lunii iunie, potrivit unui raport al agenției britanice de știri Reuters.

Impactul pandemiei

Liderul european în închirieri auto, care a fost puternic lovit de impactul pandemiei de COVID-19, atunci când călătoriile internaționale s-au oprit practic cu 100%, și-a publicat rezultatele în prima jumătate a ultimei săptămâni din luna iulie.

În 2020, veniturile Europcar au scăzut cu 45% și au raportat o pierdere netă de 645 de milioane de euro. Cu toate acestea, în ultima săptămână a lunii iulie a raportat o creștere a veniturilor sale în prima jumătate a anului 2021 de +3,6%  la 842 milioane de euro, cu o revenire de +88% în al doilea trimestru al anului 2021, datorită rezultatelor solide ale piețelor naționale între aprilie și iunie 2021, atât în Europa cât și în Statele Unite.

De asemenea, a raportat un EBITDA corporativ pozitiv de +20 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2021 „datorită unui control strict al costurilor fixe și semi-fixe, ceea ce confirmă un punct de rentabilitate redus”. În același timp, la sfârșitul semestrului compania are o poziție solidă de lichiditate corporativă de 447 milioane de euro.

Cele patru branduri principale ale grupului sunt: Europcar®, lider european în domeniul închirierilor de mașini; Goldcar®, lider pe piața europeană a închirierii de mașini low cost; InterRent®, închirieri de mașini la nivel mediu; și Ubeeqo®, unul dintre liderii europeni în car sharing dus-întors (BtoB, BtoC).

Europcar Mobility Group are o rețea extinsă în peste 140 de țări (inclusiv filiale deținute integral, 18 în Europa, una în SUA și două în Australia și Noua Zeelandă, completate de francize și parteneri).

Oferta publică

Attastor a oferit toate acțiunile pe care le deține la Europcar (adică, 12,8% din capitalul social) și va reinvesti veniturile cu numerar suplimentar împreună cu Volkswagen și Pon. Green Mobility Holdig va fi deținută în comun de membrii consorțiului, cu 66% pentru producătorul german.

Ceilalți acționari principali ai Europcar Mobility Group, Anchorage, Carval, Centerbridge, Diameter, Maraton și Monarch, împreună reprezintă 55% din capitalul social (68% adăugând Attestor) au semnat angajamente ferme de a-și oferi acțiunile în oferta publică.

Prețul de ofertă (cu excepția prețului complementar) reprezintă o primă de 23% la prețul mediu ponderat de o lună și 44% la media ponderată de trei luni de la ultima dată comercială din 22 iunie.

Caroline Parot, CEO-ul Europcar Mobility Group, a declarat: „În calitate de companie independentă, Europcar Mobility Group este bine poziționată pentru a crește, susținută de foaia de parcurs strategică „Connect” și de redresarea generală pe piața călătoriilor și a petrecerii timpului liber. Acest acord are potențialul de a stimula această creștere, permițând grupului nostru să își consolideze propunerea clienților prin dezvoltarea de alternative durabile la proprietatea vehiculelor. Atât pentru clienții noștri, cât și pentru angajații noștri, uniunea a două companii globale de servicii de mobilitate are astăzi mult sens și un mare potențial pentru crearea de valoare”.

Alexandre de Juniac, președintele consiliului de administrație al Europcar Mobility Group, a adăugat: „Consiliul de administrație salută acordul cu Volkswagen, care conduce Consorțiul, este un partener de afaceri al Grupului nostru de mult timp, Pon este un expert în servicii de mobilitate internațională și Attestor, cu capacitățile sale profunde de transformare, a fost un partener cheie în restructurarea noastră financiară. Punctele lor forte, combinate cu activele și foaia de parcurs strategică a Europcar Mobility Group, ar putea profita de oportunități unice de creștere în ecosistemele de mobilitate”.

Obiective strategice

Surse din industrie au susținut că acum s-ar putea atinge valoarea în utilizarea rețelei de stații de închiriere a Europcar pentru a-l ajuta să devină un furnizor mai larg de diferite opțiuni de transport, mai ales într-un moment în care piața observă vehiculele electrice. „(…) Plasarea vehiculelor electrice și atingerea obiectivelor medii de CO2 ale flotei sale ar putea fi o mișcare strategică”, au spus analiștii Kleper într-o notă din iunie, citată de Reuters.

Volkswagen deținea Europcar în trecut până când a vândut compania către investitorul francez Eurazeo în 2006 pentru 3,3 miliarde de euro, inclusiv datoriile.

Producătorul german intenționează să realizeze transformarea Europcar Mobility Group pentru a-și extinde oferta de soluții de mobilitate, profitând de platformele sale fizice și digitale și „satsifăcând așteptările clienților pe o piață semnificativă în schimbare, cu un apetit în creștere al clienților pentru soluții de mobilitate noi și inovatoare ‘la cerere’, cum ar fi modelele de abonament și car-sharing”.

În ceea ce privește locurile de muncă, consorțiul cumpărător a asigurat că oferta „nu ar trebui să aibă un impact semnificativ asupra criteriilor actuale de management al resurselor umane și al personalului Europcar Mobility Group” și și-a confirmat sprijinul pentru politica actuală de relații de muncă și resurse umane ale companiei.

 

Sursă: hosteltur.com și Revistatravelmanager.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.