Germania este a doua destinaţie de vacanţă şi business pentru români, din Europa

Comunicat de presă

Conform celor mai recente date ale Institutului Federal de Statistică, în anul 2016 Germania a înregistrat peste 880.000 de înnoptări ale turiştilor români şi o creştere procentuală de 10,1% faţă de anul anterior, când s-au înregistrat 801.705 înnoptări.

Având în vedere numărul de turişti cazaţi pe teritoriul german, România a avut una dintre cele mai mari creşteri faţă de ţările din regiune. Cu o cotă de piaţă de 12%, Germania este pe locul al doilea ca destinaţie din Europa, pentru turiştii români. Regiunea Bavariei (26,7%), Baden-Wruttemberg (19,4%) şi Hessen (14,7) se numără printre zonele preferate. Turiştii români preferă sejururile lungi, de peste 4 zile şi au un buget zilnic de aproximativ 64 euro. 69% dintre turiştii români în Germania aleg să călătorească cu maşina, însă este în creştere numărul celor ce preferă avionul (19% din totalul turiştilor români în Germania) şi autocarul (10%).

 Conferinţa anuală a Organizaţiei Germane pentru Turism.

Conform statisticilor, turiştii îşi planifică din timp vacanţele (57%) şi aleg în continuare să îşi rezerve vacanţele prin intermediul agenţiilor de turism (31% din total). În ceea ce priveşte scopul călatoriei, 44% dintre turiştii români îşi petrec vacanţa în Germania în timp ce 29% vin în interes de serviciu. Majoritatea turiştilor care aleg Germania ca destinaţie turistică fac parte din generaţia tânără, cu vârste cuprinse între 15-34 de ani (49%). Numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania.

 

Germania a depăşit 80 de milioane de înnoptari în anul 2016

În anul 2016 Germania a continuat trendul de creştere a turismului de incoming, înregistrând un plus de 1,4% comparativ cu anul 2015 şi depăşind nivelul de 80 de milioare de înnoptări. Europa rămâne cea mai puternică piaţă – sursa de turişti care aleg să îşi petreacă vacanţele pe teritoriul german, cu o cotă de piaţă de 73,7% şi o crestere faţă de anul anterior de 1,9%. Este urmată de SUA (crestere de 2,5%) şi continentul asiatic care a înregistrat o uşoară scădere de 1,1%. Pe baza analizei realizate de UNWTO şi de centrul de monitorizare IPK International World Travel Monitor, având în vedere situaţia geopolitică actuală, previziunile pentru anul 2017 arată o creştere cuprinsă între 0% si 2% a turismului de incoming în Germania.

 

Germania Lider pe piaţa din Europa, ca destinaţie de vacanţă

Germania şi-a menţinut poziţia puternică în competiţia cu alte destinaţii europene în anul 2016. Conform celor mai recente analize realizate de IPK International World Travel Monitor, Germania este a doua opţiune de călătorie în topul celor mai populare destinaţii turistice pentru europeni, cu 53,7 milioane de excursii organizate din Europa. În fruntea clasamentului se află Spania care a înregistrat o creştere de 10%, Franţa rămâne pe locul al treilea, în ciuda scăderii cu 4% a călătoriilor organizate în ţară, iar următoarele în topul destinaţiilor preferate de turiştii europeni sunt Italia şi Austria. Cea mai mare parte a turismului european de incoming pentru Germania o reprezintă vacanţele, acoperind peste 55% din acest segment de piaţă. Europenii preferă în continuare vacanţele mai lungi, de minim 4 nopţi (17,5 milioane de înnoptări şi o creştere de 5%). Cu toate acestea, numărul de înnoptări pe termen scurt, pentru city break-uri, a înregistrat o creştere mult mai dinamică, de 25%, ajungându-se la 12,1 milioane de înnoptări. Aşadar, Germania este în continuare pe locul întâi în Europa ca destinaţie de city-break. Europenii au cheltuit în 2016 în jur de 31.4 milioane în timpul şederii în Germania, la acest total fiind inclus transportul, cazarea, masa, cumpărăturile etc.

 

Leave a Reply