GDS-urile impulsionează activitatea lor cu strategii comune

Afacerea GDS-urilor rămâne solidă în pofida schimbărilor care au loc pe piaţă. Cele trei mari GDS-uri, Amadeus, Travelport şi Sabre, au obţinut rezultate financiare excelente în 2014, renuntand la afacerile neprofitabile şi bazându-se pe soluţiile tehnologice.

Cele trei mari Global Distribution System (GDS) au cules cele mai mari succese anul trecut în termeni de rentabilitate şi cifra de afaceri.

Amadeus a obţinut un profit ajustat de 681,1 milioane de euro în 2014, reprezentând cu 9,9% mai mult faţă de 2013. Această creştere a contribuit la creşterea veniturilor, care au crescut cu 10,1% la 3.417,7 milioane de euro, si EBITDA, care a crescut cu 9,9%, la 1.306 milioane de euro.

Compania a depăşit performanţa sectorului, deoarece rezervările de zboruri prin intermediul agenţiilor de turism au crescut cu 3,2% pe an, în timp ce cele realizate prin intermediul sistemului Amadeus au crescut cu 5,2%, ceea ce a dus la o creştere a cotei de piaţă mai ales în America de Nord şi Asia-Pacific. În total, deţine o cotă de piaţă de 40,7% la nivel mondial, reprezentând o creştere de 0,7% de anul trecut.

Cu toate acestea, cel mai mare procent de creştere a afacerii al companiei este pentru soluţii tehnologice, în creştere cu 22,5%, la 962 milioane de euro, inclusiv cele mai recente achiziţii realizate- Newmarket International în domeniul tehnologiei pentru hoteluri, UFIS în domeniul tehnologiei pentru aeroporturi şi i:FAO pentru călătoriile corporate.

În cazul Travelport, acesta a revenit pe profit în 2014, obţinând un profit de 91 milioane de dolari (80 de milioane de euro), reprezentând o schimbare clară de semn de la cele 203 milioane de dolari (180 milioane de euro) de pierderi din 2013.

Cifra de afaceri a grupului a ajuns la 2.148 milioane de dolari (1.900 milioane de euro), reprezentând o creştere de 3% faţă de cele 2.076 milioane de dolari (1.835 milioane de euro) de anul trecut. EBITDA ajustat a rămas la 540 milioane de dolari (477 milioane de euro), cu o creştere de 5%.

Marile GDS-uri îşi continuă să crească cifra de afaceri diversificându-si activitatea.  #shu#.

Marile GDS-uri îşi continuă să crească cifra de afaceri diversificându-si activitatea. Imagine Shutterstock.

La rândul său, Sabre a obţinut câştiguri de 111 milioane de dolari (98 milioane de euro) în 2014, reprezentând mai mult de dublu comparativ cu cele 52 milioane de dolari (46 de milioane de euro) din 2013. Cifra sa de afaceri a ajuns la 2.631 milioane de dolari (2.327 milioane de euro), ceea ce înseamnă o creştere anuală de 4,3%.

Şi Sabre semnalează că partea de afacere care funcţionează cel mai bine este cea a soluţiilor tehnologice. Pentru întregul an instrumentele pentru companiile aeriene, aeroporturi şi hoteluri au fost cele care au contribuit cel mai mult la creşterea EBITDA, cu 32,7%.

În timp ce acest lucru are loc, atât Travelport cât şi Sabre au decis să vândă agenţiile online, Orbitz în primul caz şi Travelocity şi Lastminute în al doilea, arătând că este vorba de un domeniu de activitate pe care nu sunt interesaţi să-l menţină.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply