Franţa dublează garanţiile financiare pentru agenţiile de turism

Până în prezent, agenţiile de turism franceze şi turoperatorii trebuiau să ofere garanţii clienţilor, în caz de criza financiară, pentru o sumă echivalentă cu 10% din vânzările de pachete. Din 2015 aceasta va fi de 20%.

Aceasta este o măsură impusă sectorului prin decret guvernamental, şi afectează sistemul ASPT, care marchează garanţiile pe care trebuie să le aibă agenţiile pentru a opera, astfel încât clientul să fie acoperit în caz de falimente sau situaţii de criză în rândul distribuitorilor sau furnizorilor.

Această schimbare va însemna ca de la 1 ianuarie 2015, calculul ratei va schimba valoarea garaţtiei va fi calculată pe 20% din vânzările de pachete turistice (în loc de 10% cât este în prezent), şi 6% (în loc de 3%) în alte servicii. Suma minimă de acoperire se schimbă de la 100.000 la 200.000 de euro.

Guvernul francez susţine că pune în aplicare această măsură din cauza riscului potenţial pentru specialiştii din sector de a nu putea face faţă cu garanţiile actuale la cerinţele Uniunii Europene.

Între timp, surse din industrie critică măsura. Pe de-o parte, Raoul Nabet, preşedinte al APST (Association Professionnelle de Solidarité du Tourisme), care are peste 3.000 de membrii şi care s-a fundat în 1961, ceea ce duce la prima asigurare obligatorie pentru agenţii, arată că “această creştere burscă apare după 23 de ani de lipsă de acţiune din partea guvernului”, referindu-se la faptul că suma minimă nu a mai fost reevaluată din 1992, şi afirmă ca nu este vorba de o măsură a asociaţiei, ci a Guvernului.

Pe de altă parte, Richard Vainopoulos, preşedinte al Tourcom (reţea de agenţii de turism cu peste 600 de birouri), consideră această creştere a garanţiilor financiare o “nedreptate pentru distribuitori, în special pentru agenţiile revânzătoare”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply