Fast travel, o experienţă mai bună pentru pasager şi o economie de 1.900 mil. pentru industrie

A oferi pasagerilor mai multe opţiuni de self-service în aeroport, cum ar fi auto-facturarea şi livrarea automată a bagajului, îmbarcarea automată, etc., nu doar că economiseşte timp pentru el şi îi oferă şi controlul experienţei sale de călătorie, dar reprezintă, de asemenea, economii semnificative pentru companiile aeriene. În acest scop, IATA a lansat iniţiativa sa Fast Travel, care ar putea aduce industriei o reducere totală de costuri de 1.900 milioane de euro.

Un număr din ce în ce mai mare de pasageri doreşte să aibă un control mai mare asupra călătoriei lor, datorită stresului provocat de pierderea de timp şi cozi în unele etape cruciale ale procesului, de teamă de a nu pierde zborul sau o conexiune. De fapt, aproximativ 75% dintre pasagerii din întreaga lume doreşte mai multe opţiuni de autoservire.

 

Economii şi o experienţă mai bună

În cadrul programului Fast Travel, Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) propune companiilor aeriene să ofere opţiuni de self-service în aeroport în şase domenii ale procesului de zbor, a cărui aplicare va aduce o economie anuală de până la 2.100 mil. $ (1.900 mil. €) pentru industrie, potrivit estimărilor IATA, precum şi a oferi o experienţă mai bună de călătorie pentru client.

 Air New Zealand permite deja pasagerilor săi să-şi cântărească, identifice şi să-şi livreze bagajul.

Air New Zealand permite deja pasagerilor săi să-şi cântărească, identifice şi să-şi livreze bagajul.

În aceste momente, doar cinci companii aeriene oferă opţiunile de self-service din programul Fast Travel: SAS, Qantas, Air New Zealand, Hawaiian Airlines şi Alaska Airlines.

Patronatul, care au lansat programul într-o fază preliminara anul trecut, intenţionează să crească pentru 2015 gradul de penetrare în industria transportului aerian, astfel încât să includă self-service-ul la 35% din pasagerii aleşi, nivelul actual fiind de 24,4%.

Un al treilea avantaj este acela că zona de self-service va elibera spaţiul în aeroporturi pentru alte utilizări şi pot fi, de asemenea, împărtăşite de mai multe companii aeriene.

 

A călători rapid

IATA scoate în evidenţă că fiecare pasager care stă în picioare la o coadă lungă pentru a finaliza o procedură de aeroport, este un candidat la self-service pentru a accelera călătoria sa.

Programul Fast Travel al IATA adresează cererile pasagerilor de mai multe opţiuni de alegere şi control prin opţiuni de self-service în şase domenii:

  • Check-in: permite pasagerilor să primească permisul de îmbarcare prin intermediul canalelor de self-service (automatizat, web, mobil, telefon sau chioşc), evitând cozile lungi de la birouri.
  • Bagaj pregătit pentru plecare: permite pasagerilor să elibereze etichetarea bagajelor pentru a fi livrate, accelerând procesul de check-in şi livrare a bagajului. Compania aeriană trebuie să furnizeze imprimarea etichetelor prin online sau la chioşcurile de la aeroport, punând la dispoziţie o zonă întreagă, fără a fi nevoie de personalul companiei. Potrivit estimărilor IATA, această iniţiativă va genera economii anuale industriei de aproximativ 549 mil. €.
  • Verificarea documentelor: permite pasagerilor să-şi scaneze documentele de călătorie la chioscuri pentru verificarea datelor şi transmiterea ulterioară către agenţii guvernamentali, evitând controalele de identitate la birourile de facturare sau la porţi. O economie anuală pentru industrie de 204 mil. €.
  • Re-rezervarea zborurilor: permite pasagerului să gestioneze în mod activ re-rezervarea zborurilor anulate sau întârziate şi să obţină un nou permis de îmbarcare prin opţiuni de self-service, evitând cozile lungi de la birourile de transfer. O economie anuală pentru industrie de aproximativ 406 mil. €.
  • Auto îmbarcarea: oferă proceselor de îmbarcare automatizată pentru pasageri şi reducerea cozilor care se formează la îmbarcarea în avion. O economie anuală pentru industrie de 190 mil. €.
  • Recuperarea valizei: permite pasagerilor să raporteze la un chioşc, de pe Internet sau mobil o valiză pierdută, în loc de aşteptarea la coadă la un birou de serviciu al companiei în aeroport. O economie anuală pentru industrie de aproximativ 512 mil. €.

IATA spune că participarea sa la dezvoltarea programului s-ar concentra în principal pe crearea de reguli standardizate care să uşureze industriei dezvoltarea şi adoptarea unor soluţii de autoservire. A ajunge la o înţelegere cu autorităţile de reglementare pentru acceptarea de tehnologii noi, precum şi facilitarea implementării de formule pentru o infrastructură utilizată în comun, acolo unde este posibil şi benefic.

 

Viziune 2020 

IATA estimează pentru 2020 că 80% din pasagerii internaţionali vor avea un pachet de soluţii de self-service standard pentru industrie, care le oferă clienţilor săi un control mai mare asupra formalităţilor complete de la aeroport şi mult mai rapide.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply