Facebook avertizează la WTM: mobilul revoluţionează prestarea serviciilor

Mobilul şi personalizarea sunt factorii care pun în mişcare turismul, aşa cum a spus Lee McCabe, responsabilul global de strategie pentru turism la Facebook, la World Travel Market. Tehnologia mobilă inundă totul şi influenţează comportamentul utilizatorilor decisiv. Pe scurt, telefonul mobil provoacă o adevărată revoluţie în domeniul serviciilor.

E ceea ce McCabe a numit “Uberificare” a oricărui serviciu care poate fi prestat, fie că este vorba de închirieri de biciclete, de bărci sau jeturi private; telefonul mobil îmbunătăţeşte comercializarea serviciilor de orice tip. De fapt, chiar a afirmat că “în viitor oamenii care vor cumpăra sunt cei care nu îşi vor permite să închirieze“.

Pentru furnizor, el a subliniat faptul că “nu a existat un moment mai bun de oportunităţi pentru a avea acces direct la client”.

Rezervarea directă se face astfel mai uşor, datorită aplicaţiilor mobile, mai mult de 2,5 milioane disponibile în prezent. Nu este surprinzător că 79% dintre utilizatori folosesc smartphone-ul lor cel puţin două ore pe zi, iar 86% utilizează aplicaţiile, cele autentice canalizatoare a activităţii pe telefoanele mobile, conform datelor furnizate de McCabe. Mulţumită lor, în propiile sale cuvinte, “în ziua de azi toată lumea poate fi agent de turism şi critic de călătorie”.

Imagine de la prezentarea reprezentantului Facebook la World Travel Market care confirmă argumentul său.

Imagine de la prezentarea reprezentantului Facebook la World Travel Market care confirmă argumentul său.

Cheie este de a conecta oferta şi cererea pe mai multe dispozitive pe care le utilizează utilizatorul, care este imposibil de urmărit cu cookie-uri în procesul de cumpărare, atunci când trece de la un dispozitiv la altul.

Pentru a înţelege consumatorul, Big Data sunt esenţiale, în scopul de a a-l aborda mai precis decât oricând. După cum a indicat managerul de la Facebook, “când mergeai înainte într-un oraş te simţeai ca un străin, dar acum, datorită telefonului mobil, poţi să te deplasezi în el ca şi un localnic; cunoşti mai bine mediul tău, dar şi mediul te poate cunoaşte mai bine mulţumită Big Data“.

Această personalizare ar trebui să aibă, de asemenea, drept scop simplificarea accesului şi ieşirii de pe aplicaţii, precum şi a propiului proces de cumpărare, pentru a nu îl prelungi cerând utilizatorului date deja cunoscute de aplicaţie, oferind astfel o experienţă mai bună de cumpărare în doar două sau treci clicuri, aşa cum fac, în opinia sa, Uber şi Hotel Tonight.

Prin urmare, viitorul călătoriilor “va consta în personalizarea fiecărui pas al procesului parcurs de client; astfel, viitorul va semăna mult cu trecutul”.

 

Reţelele sociale sunt, de asemenea, mobile

25% din timpul petrecut de utilizatori pe profilurile lor de pe reţelele sociale are loc atunci când aceştia sunt conectaţi pe dispozitivele lor mobile, procent care înregistrează creşteri puternice de la an la an, în timp ce doar 11% din bugetele de publicitate online se adresează acestui tip de dispozitiv, breşă care, potrivit managerului de la Facebook, tinde să se restrângă.

De fapt, 703 milioane de utilizatori care se conectează zilnic la Facebook o fac prin telefonul mobil, iar unul din cinci minute pe care îl petrecem conectaţi la smartphone-ul său tableta noastră îl alocăm acestei reţele sociale.

Pe scurt, mobilul “va continua să canalizeze creşterea şi oportunităţile de dezvoltare“.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply