Expoziţiile universale, un antidot pentru destinaţii

La data de 1 mai începe Expoziţia Universală de la Milano, un eveniment care are loc la fiecare cinci ani şi care este un stimul pentru sectorul turismului în destinatia care îl găzduieşte. Oraşul a modernizat aeroportul şi oferta sa de cazare. În aceeaşi linie, Dubai, care va prelua ştafeta în 2020, are în plan să dubleze oferta sa de hoteluri. Oraşul italian se aşteaptă să primească 20 de milioane de vizitatori, în timp ce oraşul din Orientul Mijlociu estimează că va ajunge la 25 de milioane de turişti.

Timp de şase luni, Milano va deveni centrul lumii. Se aşteaptă să primească 20 de milioane de vizitatori, o cifră mare pentru un loc care primeşte în fiecare an peste şase milioane de vizitatori, în 2013 a înregistrat 6,4 milioane de turişti. Organizatorii estimează ca între 12 şi 14 milioane vor fi turişti naţionali, iar restul vor veni din alte ţări.

Pentru a găzdui atâţia turişti au fost construite noi hoteluri şi au fost făcute îmbunătăţiri în aeroportul din Malpensa. De asemenea, şi după 15 de aşteptare şi cu ocazia Expoziţiei, în luna martie a fost deschis noul Muzeu de Culturi din Milano (Mudec).

La Expo Milano 2015, care se va concentra asupra securităţii şi diversităţii alimentare sub sloganul “Hrănirea planetei, energie pentru viaţă”, vor participa 148 de participanţi, dintre care 145 de ţări, printre care şi România, şi trei organizaţii internaţionale. Expoziţia este o mare oportunitate, nu numai pentru sectorul turistic din oraş, ci şi pentru întreaga zonă din Lombardia şi chiar şi pentru regiunile vecine, cum ar fi Piamonte.

Expoziţia de la Milano începe la data de 1 mai. #shu#

Expoziţia de la Milano începe la data de 1 mai. Imagine Shutterstock.

 

Se estimează că de la începutul anului 2014, în regiunea Lombardia au fost dechise în total 1.000 de unităţi turistice, printre care restaurante, companii de servicii, agenţii şi operatori turistici. În plus, conform datelor agenţiei de Turism din Italia (ENIT), se estimează că 8% din creşterea numărului de paturi a avut loc în Milano. În aeroportul Malpensa a fost construit un al treilea satelit, care îmbunătăţeşte capacitatea de îmbarcare a Terminalului 1, în timp ce a transformat şi imaginea sa, cu un nou centru comercial inspirat de populară Galerie Vittorio Emanuele din Milano, potrivit datelor Observatorului de la BIT, târgul de turism al acestui oraş.

În plus, locurile care găzduiesc acest tip de evenimente beneficiază de un impact puternic de promovare în întreaga lume înainte de începerea sa, deoarece imaginea oraşului are o prezenţă mai mare în mass-media în toate ţările de la Biroul Internaţional de Expoziţii, agenţia care decide ce oraş găzduieşte evenimentul- optează pentru un oraş candidat.

 

Dubai, în 2020

O expoziţie de aceste caracteristici reprezintă o mare oportunitate pentru ca destinaţiile să-şi poată promova realizările în domenii precum tehnologia, cultura sau arhitectura, şi o mare oportunitate pentru sectorul turismului. Din acest motiv, se fac investiţii uriaşe în îmbunătăţirea infrastructurii, cum ar fi cele anunţate de Dubai, emiratul arab care organizează Expoziţia Universală din 2020, după ce s-a impus în faţa candidaturii oraşelor Sao Paulo (Brazilia), Ekaterinburg (Rusia) şi Izmir (Turcia). Acesta devine astfel primul oraş din Orientul Mijlociu care organizează un eveniment de o asemenea magnitudine şi a început deja să lucreze pentru a avea totul gata în cinci ani.

Sub sloganul “Conectarea minţilor, creare viitorului”, expoziţia se va concentra asupra durabilităţii şi necesitatea de a promova proiecte inovatoare de energie solară şi apă potabilă. Organizatorii se aşteaptă să primească peste 25 de milioane de vizitatori, în prezent primeşte 10 milioane în fiecare an, 70% din afara Emiratelor Arabe Unite, şi să creeze 277.000 de locuri de muncă.

Printre infrastructurile planificate, acest oraş stat din Golf îşi va dubla capacitatea hotelieră. Potrivit TopHotelsProjects, companie care colectează proiectele hoteliere din întreaga lume într-o bază de date, există peste 60 de noi hoteluri high-end şi de lux în construcţie, cu aproximativ 29.000 de camere, care vor fi adăugate cele aproximativ 89.000 pe care le are deja disponibile în acest moment.

Dar cifra va fi chiar mai mare, deoarece în următorii ani investiţia se va concentra pe hotelurile de categorie medie, de 4 şi 3 stele. Astfel, şi potrivit datelor ale Dubai Corporation For Tourism and Commerce Marketing (DCTCM), oferta va creşte cu aproximativ 160.000 de camere până în 2020.

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply