Expedia ajunge la o cifră de afaceri de 50.0000 mil. € cu adăugarea companiei HomeAway

Expedia depăşeşte 55.000 de milioane de dolari (aproximativ 55.000 de milioane de euro) cu achiziţia portalului grupului de închirieri de vacanţă HomeAway, din luna noiembrie a anului trecut, cu care şi-a consolidat poziţia de lider în rândul OTA-urilor la nivel mundial şi pe piaţa globală de turism online.

Acest lucru a fost afirmat de analistul Euromonitor InternationalWouter Gerts, care spune că “Expedia are în prezent vânzări de 50.447 milioane de dolari (46.457 milioane de euro)”, în timp ce, cel mai mare rival al său, grupul Priceline, propietarul agenţiei Booking, “are vânzări de 50.300 de milioane de dolari (46.332 milioane de euro). Adăugarea HomeAway la portofoliul agenţiei Expedia ar însemna vânzări totale de 55.283 milioane de dolari (50.909 milioane de euro)”.

Aşa cum am informat în ştirea Expedia cumpără HomeAway cu 3.600 mil. €, Expedia a anunţat că va cumpăra HomeAway cu 3.900 milioane de dolari (3.600 milioane de euro) în numerar şi acţiuni comune ale agenţiei online, deşi OTA menţine de acum doi ani un acord cu HomeAway pentru a oferi clienţilor săi 115.000 anunţuri de închirieri de vacanţă disponibile pe portal.

Expedia ajunge la o cifră de afaceri de 50.0000 mil. € cu adăugarea companiei HomeAway

Geerts spune că achiziţia ar putea fi foarte importantă pentru a creşte poziţia de lider a Expedia faţă de grupul Priceline şi a asigura astfel că acesta rămâne “cel mai mare intermediar din lume”.

La rândul său, analistul Euromonitor International, Amanda Bourlier, afirmă că Expedia a experimentat “cumpărări masive” ameţitoare în acest an, achiziţionând Travelocity, pentru 280 milioane de dolari, Orbitz cu 1.600 milioane de dolari şi HomeAway cu 3.900 milioane de dolari.

De asemenea, ea aminteşte ca acordul anterior între Expedia şi HomeAway a permis accesul la 10.000 unităţi de cazare în 2013 şi 115.000 în 2014. Cu toate acestea, firma de consultanţă afirmă că acest proiect părea lăsat un pic deoparte, atunci când Expedia şi-a concentrat mai mult atenţia pe Travelocity şi Orbitz.

Conform datelor pe care le are Euromonitor International, Expedia, Orbitz şi HomeAway ar însemna vânzări combinate de 47.000 milioane de dolari (aproximativ 43.000 milioane de euro) în 2014. Doar în Statele Unite, această combinaţie ar fi ajuns la aproximativ 25% din cota de piaţă a intermediarilor de călătorii pentru anul trecut.

Aşa cum a informat în ştirea Expedia îşi dublează profitul cu 705 mil. € până în septembrie, agenţia online a asigurat în prezentarea rezultatelor sale pentru primele luni ale anului 2015, cele mai recente achiziţii au contribuit cu 6% la creşterea cifrei de afaceri. Aceasta a ajuns la 4.973 milioane de dolari (4.520 milioane de euro), reprezentând o creştere de 13% comparativ cu cele 4.407 milioane de dolari (4.006 milioane de euro).

Expedia oferă de acum doi ani clienţilor săi cazare de pe HomeAway.

Expedia oferă de acum doi ani clienţilor săi cazare de pe HomeAway.

Aşa cum explică Bourlier, industria speculează de mai mult timp cu privire la posibila cumpărare a Expedia de către vre-un gigant, fiind sugeraţi în principal Priceline, TripAdvisor şi Google, semnalaţi ca şi “potenţiali cumpărători în mai multe rânduri”.

Între timp, Expedia a dat mai multă prioritate hotelurilor decât închirierilor de vacanţă, dar acum s-ar putea crede că agenţia online vrea să le dea mai multă prioritate.

“Măsura întăreşte capacitatea Expedia într-o categorie de cazare cu o importanţă crescândă şi consolidează poziţia agenţiei ca o companie de rezervări de călătorii într-un an dinamic, care a inclus propia activitate corporativă a Expedia, extinderea TripAdvisor în zona de intermediere şi zvonurile de potenţiali jucători noi, inclusiv Google”, afirmă experta.

Pe de altă parte, totul pare să indice că strategia companiei în acest sens ar putea să nu se oprească aici.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply