Evoluţia marketingului hotelier de la patru P la patru E

Marketingul hotelier trebuie să fie întotdeauna în reinventare constantă, susţine profesorul John Fareed al MBA-ului în Hospitality Management la Institutul de Management Hotelier International (IHMI) al Îcolii Superioare de Ştiinte Economice şi Comerciale (ESSEC) din afara Parisului. Evoluează sau mori, sentinţă. 

O dovadă a acestei evoluţii a celor patru P ale marketingului tradiţional am trecut la 4 E, aşa cum confirmă şi profesorul Philip Kotler.

 

Produs

Astfel, primul P, Produs, a fost înlocuit cu Experienţa sau Entertainment. În ziua de azi, hotelierii nu mai vând doar camere, ci şi entertainment, provocând, de asemenea, reacţii umane, de la check-in la experienţă în cameră, baruri, restaurante, spa-uri şi alte puncte de vânzare.

Pentru că, explică Fareed, “dacă clienţii nu reacţionează la o echipă, de la portari la cameristă şi maseuri; la cameră sau la un fel de mâncare, ai eşuat. Dacă ei zâmbesc, sunt surprinşi şi/sau fac fotografii sau clipuri video cu smartphone-urile lor, atunci ai reuşit. Cum hotelierii nu ne concentrăm întotdeauna pe căutarea acestei reacţii, dar când facem acest lucru, produsul se îmbunătăţeşte, sporind în acelaşi timp word of mouth (din-gură-în-gură), punctajul pe TripAdvisor şi alte succese pe reţelele sociale.

 Cele 4 P ale mixului de marketing s-au transformat în Experienţă, Electronic, Schimb (Exchange) şi Evanghelizare.  #shu#

Cele 4 P ale mixului de marketing s-au transformat în Experienţă, Electronic, Schimb (Exchange) şi Evanghelizare. Imagine Shutterstock.

 

Prin urmare, Fareed recomandă că hotelierul “să aloce timpul sau redescopeririii şi a pune pe o hartă experienţa completă a clientului în hotelul sau brandul său; să devină din nou client, sa conserve totul din această perspectivă şi poate va găsi modalităţi creative pentru a îmubunătăţ această experienţă”.

 

Punct de vânzare

Punctul de vânzare (Place) este acum Pretutindeni (Everywhere) şi/sau Electronic. Dezvoltarea cunoştintelor cu privire la noile medii de comunicare şi canale în acelaşi mod în care un magician îşi prezintă noile sale tehnicii. Încearcă noi iniţiative, spune profesorul, “fă ceva care să nu înceapă cu reduceri şi publicitate cu bannere. Surprinde şi încântă publicul, fanii şi spectatorii”.

 

Preţul

Preţul a devenit Schimb (Exchange). Evaluează, în cuvintele lui Fareed, “valoarea lucrurilor, nu doar costul. Începe prin a calcula valoarea clienţilor tăi şi cât valorează pentru ţine atenţia, loialitatea şi permisiunea lor”.

 

Promovare

Cu siguranţă, Promovarea a evoluat în Evanghelizare, prin urmare, Fareed propune “căutarea pasiunii  şi emoţiei în brandul tău. Inspiră clienţii şi angajaţii cu această pasiune; transformă-i în evanghelizatori”.

În cele din urmă, ceea ce contează sunt ideile, ideile şi ideile, prin urmare, “transformă fiecare moment în inovaţie, distracţie şi autenticitate, pentru ca tu şi echipa ta să puteţi crea ceva magic împreună în hotelul tău”.

Şi în opinia sa, “aceasta este adevărata esenţă a marketingului hotelier: identificarea tendinţelor de consum şi crearea de programe care să depăşească aşteptările clientului în timp ce îi oferi o oportunitate tangibilă de a diferenţia compania, hotelul sau resort-ul de concurenţii tăi”.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Naked Hospitality.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply