Europa cere SUA să respecte acordul Open Skies cu Norwegian

Comisarul de Transporturi al Uniunii Europene (UE), Violeta Bulc, a presat Statele Unite să permită companiei aeriene Norwegian să servească destinaţiile americane din Irlanda, făcând o aluzie fără precedent, ca va cere un arbitraj pentru a pune punct final stagnarii de doi ani în care se află această ţară în aplicarea acordului de ceruri deschise (Open Skies) în acest caz.

Şeful Comisiei Europene de Transporturi a afirmat că acordul dintre UE şi SUA de “ceruri deschise”, care a intrat in vigoare în 2008, cere autorităţilor americane să permită diviziei de rază lungă Norwegian Long Haul a Norwegian Air Shuttle şi, concret, filialei sale irlandeze cu sediul în Dublin, Norwegian Air International (NAI), care va funcţiona din Irlanda, să zboare rute transatlantice între cele două ţări.

Acum doi ani, în decembrie 2013, Air Norwegian a depus o cerere la care Departamentul Transporturilor din SUA nu a răspuns, sub presiune pe fondul cerinţelor industriei naţionale americane şi opoziţiei politice.

Europa cere SUA să respecte acordul Open Skies cu Norwegian

În urma întâlnirilor care au avut loc acum două săptămâni la Washington, Bulc a lăsat deschisă posibilitatea declanşării pentru prima dată a unei clauze de soluţionare a controverselor în pactul de ceruri deschise.

Comisia Europeană sprijină Norwegian Ai Shuttle în încercarea sa de a creşte concurenţa pe rutele transatlantice. Ea susţine că, deşi Norvegia nu este un stat membru al UE, Irlanda da, iar conectivitatea şi concurenţa în regiune vor creşte, două obiective ale acordului de ceruri deschise. “UE are în vedere în mod serios toate opţiunile disponibile pentru a rezolva rapid problema”, a afirmat Bulc, adăugând că ea speră ca vor putea fi  adoptate măsuri prompte pentru a asigura respectarea acordului de transport aerian între UE şi SUA.

Inacţiunea guvernului din Statele Unite cu privire la punerea în aplicarea a acordului, la cererea Norwegian Air Shuttle, care are ca scop să conecteze Cork si Boston, “a încetinit unul dintre cele mai ambiţioase planuri de expansiune a industriei”, afirmă Bulc.

Compania aeriana low cost a inceput in 1993 ca operator pe piata interna si, ulterior, incepand cu 2006, a adaugat baze operative in alte tari din Europa si, in cele din urma, a inceput sa ofere servicii pe distante lungi in 2013.

Compania aeriană deserveste destinaţii în SUA, Caraibe şi Bangkok din diferite oraşe din nordul Europei, cum ar fi Londra şi intenţionează să ofere din iulie zborurile din Paris la New York, Los Angeles şi Fort Laurderdale, Florida.

Norwegian utilizează avioanele Boeing 787 Dreamliner pentru operaţiunile de lung curier, iar recent a primit primul 787-9 şi al nouălea din flota sa, şi Boeingul 737-800 pentru rute pe distanţe scurte.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply