Destinaţiile urbane utilizează Twitter pentru a informa sau pentru a emoţiona?

Destinaţiile urbane tind să utilizeze Twitter în primul rând pentru a disemina programul lor de activităţi şi de leisure, în loc de a utiliza această reţea de socializare pentru a comunica valorile brandului sau ale identităţii respectivelor teritorii prin tweet-urile lor. Acest lucru a fost evidenţiat de o lucrare a Universităţii Rovira i Virgila (URV) din Spania, a informat grupul de cercetare Itaka.

Grupul Itaka (Tehnologii inteligente pentru managementul avansat al cunoaşterii) explică faptul că studiul s-a concentrat pe Berlin, Florenţa, Viena, Zermatt, Atena, Barcelona, Londra, Dublin, Budapesta, Amsterdam, Rimini şi Edinburgh.

Cercetarea s-a bazat pe analiza conţinutului postat pe Twitter de către douăsprezece agenţii de turism oficiale şi a le asocia cu unele “valori emoţionale” pentru a stabili dacă se comunică mesajele promoţionale dorite.

Tweet-uri publicate de biroul de turism din Berlin.

Tweet-uri publicate de biroul de turism din Berlin.

Astfel, grupul a analizat semantic, printr-un instrument pe care l-au proiectat, 3.000 de tweet-uri în limba engleză publicate pe conturile oficiale ale acestor douăsprezece oraşe.

Cercetatorii au stabilit în prealabil 58 de adjective ca valori emoţionale, cum ar fi: familiar, durabil, relaxant, tradiţional, romantic, luxos, liniştit, cosmpolit, inovator, minunat, exotic, interesant sau sănătos.

După ce au identificat adjectivele pe care le utilizează cele douăspreze conturi oficiale ale Twitter analizate şi le-au încrucişat cu această listă pentru a cuantifica câte tweet-uri se referă la aceste valori emoţionale.

Pentru a face acest lucru, au folosit instrumentul WordNet, o bază de date lexicală a limbii  engleze care grupează substantivele în seturi de sinonime.

Acestea sunt grupate într-o sructură semantică ierarhică, care poate fi utilizată pentru a măsura distanţa conceptuală între doi termeni.

În această cercetare au participat cercetători din grupul Itaka din Departamentul de Inginerie Informatică şi Matematică a URV şi Grupul Aterisco, al Departamentului de Studii de Comunicare al URV.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply