Destinaţiile mediteraneene avertizează la WTM că în 2015 va creşte concurenţa

La târgul World Travel Market, care a avut loc la Londra, s-a confirmat recuperarea, foarte puternică în unele cazuri, a mai multor destinaţii din Marea Mediterană care concurează în segmentul de soare şi plajă.

Spania, care a primit 60,6 milioane de turişti străini anul trecut şi, care estimează că va finaliza anul 2014 cu un volum mai mare de vizitatori, va avea mult mai multă concurenţă în sezonul următor, în special în Marea Mediterană.

De exemplu, Grecia se aşteaptă să finalizeze anul 2014 cu un număr record de turişti străini. Aceasta va ajunge astfel la 21,5 milioane de vizitatori, cu 7% mai mult decât anul trecut. Recuperarea provine n principal de pe piaţa britanică şi cea franceză.

În plus, veniturile din turismul străin se vor ridica la 13.000 de milioane de euro, cu 6,5% mai mult, conform estimărilor guvernului grec.

O altă destinaţie care înceape să facă paşi fermi de recuperare este Egipt. Revenirea pe piaţa din această ţară, cu toate staţiunile sale de plajă de la Marea Roşie, pot afecta în următoarele luni unul dintre principalii săi concurenţi în sezonul de iarnă: Insulele Canare. A se vedea, de asemenea, articolul Recuperarea Egiptului este confirmată la WTM.

“A avut loc o recuperare progresivă a unor destinaţii, în special Grecia, Maroc şi Tunisia. Turcia continuă tendinţa de creştere, fiind în continuare primul concurent al Insulelor Baleare şi unii dintre principalii concurenţi pe care îi are Spania”, a explicat Aurelio Vázquez, preşedintele patronatului hotelier din Mallorca (FEHM).

De fapt, Turcia a primit 37,8 milioane de turişti străini anul trecut, cu 5,9% mai mult faţă de 2012, potrivit OMT. Doar din Marea Britanie au ajuns 2,5 milioane de turişti britanici (+2%).

“Fără îndoială concurenţa este din ce în ce mai intensă în regiunea mediteraneană. Există trei milioane de paturi care concurează cu o marjă îngustă de preţ şi cu sensibilitate imensă la orice mişcare de tip economic, fiscal, social, şi prin urmare, cu o mare sensibilitate la orice ştire”, a adăugat Aurelio Vázquez.

Stand-urile Greciei şi Turciei la târgul World Travel Market 2014, care a avut loc la Londra.

Stand-urile Greciei şi Turciei la târgul World Travel Market 2014, care a avut loc la Londra.

La rândul său, ministrul Industriei, Energiei şi Turismului, José Manuel Soria, a explicat la târgul World Travel Market de la Londra că “vara aceasta, din iunie până în septembrie, Spania a primit 31 de milioane de turişti, în creştere cu 6,9%. Noi am depăşit previziunile cele mai optimiste“.

“În luna decembrie vom depăşi cifrele de anul trecut, în turişti şi cheltuieli a acestor călători”, a adăugat minstrul.

Potrivit lui José Manuel Soria, “Spania beneficiază de creşterea turismului la nivel mondial”. Şi, pe de altă parte, “atracţiile intrisenci ale destinaţiile ajută, de asemenea” la această creştere, inclusiv “siguranţă” în sens larg.

Continuă să beneficieze Spania efectele Primăverii Arabe, care a început în 2011?

“În unele părţi încă persistă unele efecte şi au existat devieri de turişti, desigur, nu suntem străini de aceasta realitate. Dar am încercat să obţinem o loialitate mai mare în rândul vizitatorilor”, a răspuns José Manuel Soria la WTM.

“Efectul Primăverii Arabe a avut mai multă importanţă în anii 2011 şi 2012, dar atunci când turiştii repetă, aşa cum se întâmplă acum, se arată că noii vizitatori apreciază deja puterea destinaţiei“, a concluzionat ministrul.

One comment

  1. […] destinaţiei începe să fie un fapt. Vezi articolele: TUI dublează capacitatea spre Egipt şi Destinaţiile mediteraneene avertizează la WTM că în 2015 concurenţa va creşte. La târgul EIBTM, care a avut loc la Barcelona, preşedintele Autorităţii de Turism din Egipt, […]

Leave a Reply