Shadow

Decolează companii aeriene noi, sau cum să transformi o criză într-o oportunitate

Industria transportului aerian este încă departe de a-și reveni de la impactul pandemiei COVID-19 asupra activității sale din cauza limitărilor de mobilitate și a scăderii monumentale a cererii și a veniturilor, totuși se confruntă cu costurile menținerii operațiunilor lor. Pe măsură ce apar focare și chiar și mai noi variante virulente ale bolii, țările continuă să înăsprească restricțiile de călătorie, situația se înrăutățește în unele regiuni, chiar și la un an după ce noul coronavirus a început să facă ravagii. În 2020, aproximativ 30 de companii aeriene din întreaga lume, inclusiv AirAsia Japan, Air Italy, Avianca, Flybe, Germanwings, LATAM Airlines, NokScoot și South African Airways, au intrat în familia sau au devenit insolvabile, solicitând protecția falimentului. O mare parte dintre ele nu vor reveni pe piață. Cu toate acestea, sectorul companiilor aeriene se confruntă cu crize ciclice și este un expert în supraviețuirea lor, motiv pentru care aproximativ treizeci de antreprenori de pe toate continentele au decis să profite de oportunitățile pe care le oferă în contradictoriu criza actuală și să pregătească noi companii aeriene pentru decolare. 

Inițial, ar putea părea contradictoriu faptul că, în mijlocul unei pandemii și a opririlor de zbor, noile companii aeriene urmează să decoleze anul acesta. Cu toate acestea, există mai multe motive pentru care antreprenorii au recunoscut oportunitățile oferite de mediul actual, principala fiind costurile generale de operare ale unui companii aeriene au fost reduse drastic. De exemplu, mulți furnizori își oferă serviciile la tarife reduse, inclusiv producători de avioane precum Boeing și Airbus. Avioanele noi pot fi încă scumpe pentru companiile aeriene emergente, dar în prezent piața avioanelor second-hand este încă în plină expansiune, ceea ce face mult mai accesibilă închirierea avioanelor.

De asemenea, pandemia a creat oportunitatea de a accesa noi piețe, deoarece restricțiile de călătorie impiedică transportarii să călătoreasca pe rute pe distanțe lungi, astfel încât ar putea exista mai multe oportunități pentru companiile aeriene regionale de a completa lacunele.

Prin urmare, mai mulți dintre acești antreprenori consideră că este o oportunitate excelentă de a începe de la zero cu noi sisteme moderne și o abordare digitală inițială, cunoscând, de asemenea, toate provocările cu care s-a confruntat industria în timpul pandemiei.

De fapt, Domhnal Slattery, CEO al companiei de leasing Avolon, asigură că „vor fi noi câștigătoriAnticipăm mai multe companii aeriene noi în 2021 decât eșecuri în 2020„. El explică faptul că acest lucru se datorează faptului că, în această situație de scădere accentuată pe tot parcursul lanțului valoric, cel puțin în următorii doi-trei ani, noile companii aeriene vor avea un avantaj semnificativ din punct de vedere al costurilor, nu numai în ceea ce privește tarifele de închiriere a aeronavelor, ci și în resursele umane și alți furnizori care au fost, de asemenea, afectați de impactul pandemiei și vor fi dispuși să accepte acorduri favorabile. „Există mulți piloți, echipaj de cabină de pasageri (TCP) și mecanici cu experiența care caută noi locuri de muncă, permițând chiar salarii mai mici decât câștigau în vechile lor locuri de muncă”.

Iată câteva dintre aceste noi proiecte în format de pornire, multă inovație, tehnologie și costuri reduse.

Europa

Grupul de turism Iberostar lansează propria companie aeriană, World2Fly, în cadrul diviziei sale de călătorii W2M, cu un nou Airbus A350 închiriat. Planul este de a zbura din Spania către „destinațiile strategice” ale grupului în Cuba, Riviera Maya mexicană și Playa Bávaro din Republica Dominicană. Se așteaptă să decoleze la jumătatea anului.

În timp ce Lufthansa Group a închis două filiale, Germanwings și SunExpress Germany, în 2020, crează Eurowings Discover pentru rute de agrement pe distanțe lungi. Noua companie aeriană, al cărei brand inițial era Ocean, va începe să zboare cu un singur A330. Se așteaptă ca flota să crească pe termen mediu până la maximum șapte avioane.

Compania aeriană Play intenționează să opereze zboruri între Islanda, Europa și America de Nord cu o flotă de Airbus A321. Aceasta este o altă companie aeriană low cost care își propune să revoluționeze piața europeană a călătoriilor în acest an este Play. Compania aeriană cu sediul în Islanda a fost creată la câteva luni după ce WOW Air și-a încetat operațiunile în martie 2019. Inițial compania aeriană a planificat să înceapă zboruri în iarna 2019, cu toate acestea, data de lansare a fost întârziată de atunci și compania aeriană nu a început încă operațiunile. În prezent, site-ul web indică faptul că biletele vor fi în vânzare în curând, fără o dată de lansare definită. CEO-ul companiei aeriene și fostul fostul director executiv al WOW Air, Arnar Magnússon, a declarat: „Lucrăm foarte strâns cu Autoritatea de Transport din Islanda în aceste chestiuni”, atribuind întârzierea circumstanțelor legate de pandemia COVID-19″.

Un nou aeroport norvegian, Flyr, va intra și el pe piața în iunie. Cu servicii directe în Norvegia și către destinații europene populare, Flyr încearcă să devină o nouă companie aeriană low cost pentru piața norvegiană. Planurile pentru noua compania aeriană au fost dezvăluite pentru prima dată în octombrie 2020 de către proprietarul companiei și fostul director executiv al Braathens SAFE, Erick G. Braathen. La lansare, el a spus că numele Flyr „reflectă simplitatea afacerii, modelul și produsul pe care îl vom aduce pe piață”.

Flyr își propune să asigure o experiență simplă a pasagerilor, inclusiv tarife mici, fără taxe de schimbare și fără restricții de bagaje. Compania aeriană a declarat pe site-ul său că va oferi pasagerilor o „experiență de călătorie digitală flexibilă și onestă”. În plus, o aplicație mobilă va fi esențială pentru serviciile companiei aeriene, permițând clienților să facă rezervări și modificări la călătoriile lor.

Capacitatea de a începe o companie aeriană de la zero ar putea fi văzută ca un avantaj față de companiile aeriene tradiționale, a declarat CEO-ul companiei aeriene, Tonje Wikstrøm Frislid. 

În Italia, noua companie aeriană EGO Airways a decolar pe 25 martie cu un zbor din Catania spre Florența. Recent, a anunțat cele 11 rute inițiale, iar primul său serviciu de la Catania la Florența a început pe 25 martie. Compania aeriană va opera inițial o flotă de două avioane Embraer E190 cu 100 de locuri, cu sediul pe aeroportul Catania Fontanarossa, cu un al treilea avion, care va avea sediul la Milano Bergamo pentru a opera din Roma Fiumicino din iunie. După cum raportează publicația afiliată FTE anna.aero, EGO Airways a găsit o nișă de piață și toate rutele sale, cu excepția uneia, au concurența directă. Compania aeriană a declarat ca obiectivul său este să ofere clienților un „serviciu personalizat”, permițându-le să își personalizeze experiența de zbor prin achiziționarea de servicii suplimentare, precum închirieri auto private și hoteluri.

Supranumita „singura companie aeriană internațională low cost de lung curier din Regatul Unit”, flyPOP intenționează să lanseze anul acesta cu zboruri programate către India. Compania aeriană este cu un pas mai aproape de începerea operațiunilor după ce a primit „o investiție semnificativă” din partea Fondului Viitor COVID-19 al guvernului britanic, o schemă mixtă publică/privată menită să asigure investiții de capital pentru întreprinderile noi care nu pot accesa împrumuturile existente susținute de state.

În ceea ce privește experiența pasagerilor, tariful de bază flyPOP va include un scaun economic și un singur bagaj de mână cu opțiunea de a adăuga check-in și îmbarcări rapide, plus bagajul înregistrat la cală. Fondatorul și directorul executiv al companiei aeriene Navdip”Nino” Singh Judge a subiliniat că „flyPOP este singura companie aeriană care a recunoscut traficul VFR (vizitatorea prietenilor și familiei)”, segmentul cel mai probabil să se recupereze mai întâi din criza COVID-19, așa că crede că are șanse reale să aibă succes pe piață.

În Croația ETF Airways – ETF de la „easy to fly” – a primit primul său avion în martie, un Boeing 737-800 închiriat de la AerCap. Se așteaptă ca operațiunile sale să înceapă la sfârșitul lunii aprilie. Aeronava va fi utilizată pentru zboruri charter și ACMI. Pentru primii, ETF intenționează să se concentreze pe rutele din orașele de pe coasta adriatică croată precum Drubovnik, Pula, Split și Zadar către aeroporturile din Franța, Germania și Regatul Unit.

Se așteaptă să aibă o flotă de două 737 până în vara viitoare, trei până la începutul anului viitor și șapte avioane în 2025. Investitorii privați și fondurile de investiții cu sediul în Croația susțin inițiativă. Fondatorii estimează că fiecare avion trebuie să zboare 1.000 de ore pe an pentru ca compania să ajungă la punctul de echilibru, dar sunt încrezători că pot înregistra 2.500 de tone.

America de Nord

În Statele Unite, cel mai promițător proiect nou este Breeze Airways, start-up-ul cu sediul în Salt Lake City fondat de David Neeleman, om de afaceri brazilian-american fondator al companiilor aeriene de serie și istorice precum Azul, Jet Blue Airways, Morri Air, WestJet, era în plus partener al consortiului privat Gateway care a participat în compania națională portugheză TAP, preluată din acționariatul său de către guvernul portughez.

Cu Breeze, Neeleman speră să reproducă succesul companiilor sale aeriene anterioare prin introducerea de servicii punct-la-punct low cost în piețe mijlocii din SUA, care nu sunt servite de alte companii din țară. Un proiect preCOVID-19 la a cărui plan de afaceri omul de afaceri a făcut modificări în ultimul an, pe măsură ce pandemia a progresat și a modificat prețurile avioanelor, obiceiurile de călătorie și industria transportului de marfă.

Breeze și-a amânat data de lansare planificată în octombrie 2020 până în martie 2021, debutând cu servicii comerciale și nu cu operațiuni charter, cum era planificat inițial. De asemenea, compania și-a reajustat planurile de flotă pe măsură ce ratele de leasing și valorile aeronavelor au scăzut, hotărând să înceapă operațiunile cu 15 Embraer 190 și 195 din Nordic Aviation Capital și Azul. Compania aeriană se va concentra pe tehnologie care va permite clienților să își personalizeze experiența printr-o aplicație mobilă.

Similar cu Breeze, o altă companie aeriană de start-up care caută piețe de la punct la punct care nu sunt servite în SUA este Avelo Airlines. La conducerea companiei aeriene se află Andrew Levy, care a fost executivul United Airlines și Allegiant Air. Potrivit Los Angeles Times, compania a strâns 125 de milioane de dolari în finanțare și angajează activ pentru funcții operaționale. În timp ce Breeze se va concentra pe serviciul de zbor pe distanțe lungi folosind gama A220, Avelo Airlines se va concentra mai mult pe rute pe distanțe mai scurte care leagă aeroporturi mai mici cu piețe interne de agrement cu o flotă de Boeing 737-800.

Asia

Cu sediul în Sialkot, Pakistan, și deținut de cameră de comerț a orașului, Air Sial speră să se stabilească anul acesta după ce a operat un prim zbor comercial pe 23 decembrie. În stilul unei companii aeriene cu servicii complete, a început să ofere zboruri zilnice către Karachi din Islamabad și Lahore. De asemenea, intenționează să servească Karachi din Peshawar și Sialkot. Conform bazei de date Fleet Discovery a portalului specializat Aviation Week Network, compania aeriană are trei A320 în flota sa inițială, toate închiriate de la AerCap.

Greater Bay Airlines (GBA), cu sediul în Hong Kong, intenționează să înceapă operațiunile în acest an, deși cronologia specifică rămâne incertă, deoarece compania aeriană nu a obținut încă certificatul de operator aerian (AOC). Costul redus începe cu trei Boeing 737 închiriate, potrivit South China Morning Post. Cu toate acestea, a raportat proiectul ambițios de extindere a flotei sale la 30 de avioane până în 2025. De asemenea, a solicitat Autorității de licențiere a transportului aerian din Hong Kong dreptul de a opera mai mult de 100 de rute internaționale, aproape jumătate către orașele din China continentală și restul destinațiilor din alte țări asiatice. Drepturile de rute solicitate sunt în principal cele acordate de Cathay Dragon după închiderea sa în 2020.

nouă companie aeriană regională indiană, Flybig, a început operațiunile pe 3 ianuarie cu un zbor inaguaral care leagă Indore, baza companiei aeriene, de Ahmedabad. CEO-ul Srinivas Rao a declarat pentru Money Control că în primele săptămâni a funcționat de trei ori pe săptămâna și apoi s-a extins la cinci zboruri săptămânale, începând cu mijlocul lunii februarie. Modelul de afaceri al companiei aeriene este de deservi orașele de nivel 2 din India, cu o populație cuprinsă între 50.000 și 100.000.

Orientul Mijlociu

Wizz Air Abu Dhabi, cea mai nouă companie aeriană internă din Emiratele Arabe Unite, a decolat pe 15 iunie cu zborul său inițial către Atena din Abu Dhabi. A doua rută de transport ultra-low-cost (ULCC) a avut loc de la Abu Dhabi la Salonic pe 4 ferbuarie. Noua companie aeriană a anunțat inițial o rețea de rute care include și Alexandria, Kutaisi, Larnaca, Odessa și Erevan. Zborurile către aceste orașe vor fi lansate pe măsură ce fiecare destinație se alătură listei „țărilor verzi” și vor fi lansate mai multe destinații pe măsură ce compania aeriană se va adăuga flotei sale din Abu Dhabi în lunile următoare. Cu o flotă de aeronave Airbus A321neo nou-nouțe, compania aeriană își propune să aibă cea mai mică amprentă de mediu în rândul concurenților săi din regiune. Pentru o imagine de ansamblu mai completă a rețelei de rute a operatorului, consultați această analiză a site-ului FTE.

Africa

Noua Lift, companie low-cost din Africa de Sud și-a deschis sistemul de rezervare în noiembrie anul trecut și a început să funcționeze pe 10 decembrie, cu servicii de la Johannesburg la Cape Town. Lift are o flotă de Airbus A320 furnizate de Global Airways, o companie specializată în închiriere wet lease, contracte care oferă avion, echipaj, întreținere și asigurare – Aircraft Crew, Maintenance, Insurance (ACMI) cu sediul în Johannesburg. Noul operator, care subliniază flexibilitatea modelului său de afaceri pentru pasageri, a fost fondat de Gidon Novick, fost CEO al Kulula.com, iar CEO-ul său este Jonathan Ayache, fost director la Uber.

Pasagerii pot schimba zborurile de mai multe ori sau pot anula cu o rambursare creditată în „portofelul LIFT”. Modificările cu 24 de ore înainte sau mai multe nu au taxe sau penalități suplimentare și, dacă noua rată este mai ieftină, diferența este creditată. Detaliile numelui călătorului pot fi schimbate gratuit.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.