Cutiile negre vor trebui să emită semnale timp de 3 luni după un accident de avion

Uniunea Europeană (UE) a adoptat noi norme privind modificările de securitate a aviaţiei care introduc modificări, cum ar fi cerinţa ca înregistratoarele de zbor ale noilor avioane să aibă dispozitive de localizare capabile să emită semnale timp de cel puţin 90 de zile, pentru a ajuta la sarcinile de căutare a aparatului de zbor în caz de accident.

Obiectivul este de a îmbunătţi monitorizarea avioanelor europene şi a preveni cazuri precum accidentul de avion al zborului MH370 al Malaysia Airlines din martie 2014, a căror cauze şi locaţia exactă a accidentului rămân la fel de neclare ca şi anul trecut.

Surse ale UE asigură că cu schimbările de reglementare va fi “tehnic imposibil” că un zbor să dispară în acest fel, deoarece noile sisteme vor permite localizarea cu precizie a punctului final al zborului şi a locului unde se află rămăşiţile avionului. Pentru acest lucru, trebuie să fie incorporate “mijloace automate de încredere” capabile să ofere această informaţie.

Cutiile negre vor trebui să emită semnale timp de 3 luni după un accident de avion

Cutiile negre vor trebui să emită semnale timp de 3 luni după un accident de avion

“Opinia publică nu poate înţelege că nu se monitorizează continuu avioanele, indiferent de itinerarul lor. Standardele adoptate vor corecta acest decalaj”, a declarat că comisarul pentru Transporturi, Violeta Bluc, după ce a fost adoptată noile reglementări.

Pe lângă creşterea de la 30 la 90 de zile a timpului minim care trebuie să emită semnale cutiilor negre ale noilor avioane de mare capacitate pentru localizarea lor în caz de accident, se va îmbunătăţi şi tehnologia dispozitivelor, în cazul în care înregistrează conversaţii din cabină (CVR) pentru a creşte capacitatea lor de la 2 la 25 de ore şi va fi îmbunătăţită protecţia lor.

Comisia Europeană a precizat că noile norme se concentrează pe rezultat, adică “să asigure localizarea aparatului accidentat şi nu stabilesc preferinţe cu privire la care trebuie să fie soluţia comercială sau măsura tehnică specifică adoptată pentru a reuşi acest lucru”.

Prin urmare, au adăugat cei de la Bruxelles, să permită “flexibilitatea necesară” şi adoptarea diferitelor opţiuni tehnice cum ar fi, de exemplu, serviciul tehnic de căutare şi salvare Galileo.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply