Cum să stimulezi rezervarea directă dezvoltând o strategie multicanal

A opta pentru o strategie diversificată în segmente de cerere şi momente critice pentru călător este principala provocare cu care se confruntă industria turismului. Tehnologia, bazată pe o strategie planificată şi multicanal, este un pilon de bază pentru optimizarea resurselor şi a succesului în oferirea produsului potrivit, la momentul potrivit şi clientului potrivit.

Dificultatea de a spori rezervările directe este una dintre problemele pe care o manifestă majoritatea proprietarilor de unităţi de cazare. În cuvintele lui Pablo Delgado, CEO-ul Mirai, cu privire la rezervarea directă: “Acesta este un canal în plus care trebuie gestionat, pentru că site-ul hotelului nu crează o vânzare nouă. Vânzarea directă începe gestionând alte canale”.

Cum să stimulezi rezervarea directă dezvoltând o strategie multicanal

Focusul de vânzare cu privire la strategiile multicanal se bazează pe valorificarea mesajului unic şi experienţa de cumpărare de către utilizator, indiferent de canalul pe care îl folosesc.

În scopul de a oferi valoare în continuare şi a facilita munca de capturarea a rezervărilor, compania Hebsdigital a dezvoltat un conţinut care facilitează înţelegerea conceptului de strategie multicanal. Acest conţinut este pus în aplicare printr-o serie de acţiuni care vor ajuta la îmbunătăţirea vânzărilor directe ale produsului turistic.

Conform informaţiilor furnizate de Google, planificarea unei călători este influenţată de diferitele etape prin care trece călătorul. Ruta de acces până la finalizarea unei rezervări, împreună cu importanţa identificarii acestor etape de-a lungul său, necesită o structură semnificativă. Această muncă trebuie unificată pe baza eforturilor de marketingul multicanal de campanie cu privire la anumite segmente de clienţi.

 

De ce este atât de importat să se adapteze strategiile de marketing la multicanalitate?

Eforturile companiilor de turism se bazează pe intenţia de cumpărare a diferitelor segmente identificate în momentele critice de cumpărare sau de inspiraţie. Google identifică acest concept ca fiind “micro-moment” şi se dezvoltă prin unificarea canalelor şi dispozitivelor cu un singur mesaj de brand coerent. Un concept revoluţionar care schimbă complet distribuţia tradiţională prin intermediul agenţiilor de turism, creşte durata sejurului, capturează segmente noi şi obţine rezultate mai mari de 2.500%.

Un punct bun de pornire pe care să se susţina o strategie de rezervare directă ar răspunde la aceste cinci intrebari: cine, ce, când, unde şi de ce.

Cine: Acum trebuie să colectăm cât mai multe informaţii despre tipul de utilizator. Utilizarea datelor despre clienţi şi statisticile rezultatelor diferitelor campanii, analizarea statisticilor site-ului şi investigarea diferitelor tipuri de client vor fi paşii necesari pentru a construi perfilul de client tip în relaţie cu publicul ţintă al campaniei pe care o vom lansa. În această linie va fi cheie faptul de a descoperi atât beneficii emoţionale cât şi funcţionale asociate cu publicul ţintă asegurându-ne că va fi unul dintre elemente cel care va consolida campania.

Ce: Pe baza informaţiilor despre profilul clientului selectat, este necesar să se dezvolte mesajul campaniei în contextul adecvat pentru a atrage segmentul ţintă. Mesajul trebuie încadrat în canalele şi dispozitivele conform micro-momentului cheie.

Când: Prezice şi determină cel mai bun moment pentru a alinia campania şi eficienţa. În acest fel, resursele vor fi consumate la momentul potrivit.

Unde: Analizarea procesului de cumpărare şi determinarea acţiunilor de marketing necesare. Planificarea fiecărui moment identificat te va face să selectezi locul concret în care vei lansa campania ta.

De ce: Noi trebuie să stabilim într-un mod clar de ce acţiunile noastre, adică, obiectivele lansării în termeni de performanţă si poziţionarea prin abordarea consumatorilor.

Odată ce am răspuns la aceste întrebări, Hebsdigital ne oferă 10 sfaturi practice pentru a stimula rezervările directe, care ar trebui să fie luate în considerare:

  1. Asigură-te că ai un buget suficient şi flexibil la punerea în aplicare de campanii multicanal.Pentru a atinge obiectivele şi pentru a răspunde la nevoile afacerii, este important să rezervi 15-25% din bugetul total de marketing digital pentru campaniile multicanal.
  2. Stabileşte nevoile afacerilor, obiectivele campaniei şi indicatorii cheie de performanţăînainte de a începe planificarea unei campanii multicanal (KPIs).
  3. Utilizeaza datele CRM-ului pentru a construi profiluri de client ţintă.Acest lucru se traduce în a profita de datele demografice, psicografice şi de comportamente on-line ale segmentului asupra căruia se va lucra.
  4. Construieşte o hartă a procesului de cumpărare şi a micro-momentelor cheiepentru a te asigura că se ajunge la segmentul ţintă atat în timp cât şi la locul şi momentul selecţionat.
  5. Asigură-te că există ocombinaţie coerentă de canale pentru a ajunge în mod eficient la public. Toate acestea garantează rentabilitatea investiţiei corespunzătoare campaniei.
  6. Planificarea campaniei în mod transversal utilizării dispozitivelor de către utilizator. 
  7. Asigură-te că mesajul folosit se potriveşte în canalele potrivite la momentele critice pentru a impacta profilulselectat.
  8. Utilizarea tehnologiei necesare pentru generarea de leads, construirea de relaţii cu brandul şi, mai ales, generarea de rezervări directe.
  9. Utilizarea datelor CRM pentru a lansa iniţiative de marketing bazate pe informaţii. Astfel, bugetul pe un client identificat este optimizat.
  10. Asigură-te că ai măsurile adecvate pentru a realiza omonitorizare a conversaţilor şi optimizarea acţiunilor în mod eficient.

O strategie multicanal îţi oferă posibilitatea de a realiza acţiuni sub cunoaşterea activităţilor de zi cu zi şi pe o structură planificată. Aceste acţiuni necesită o cunoaştere organizată şi aprofundată a pieţei. Abordarea mai multor canale permite distribuirea produsului într-un mod coerent şi eficient a canalelor şi sementelor care au nevoi similare ale produsului nostru.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply