Cum se va comporta industria hotelieră în 2017?

Piaţa hotelieră din SUA va creşte de şase ori mai repede decât cea europeană, cu 6,8% faţă de 1,1%; lanţurile europene vor creşte oferta lor de trei ori mai rapid decât unităţile independente între 2013 şi 2017; 39% din rezervări vor fi efectuate online, cu 5% mai mult decât acum, în timp ce în Statele Unite cota de piaţă va creşte la 44% cu o creştere de 2%; iar OTA va ocupa 52% din rezervări în acea ţară. Acestea sunt concluziile studiului realizat de PhoCusWright şi h2c pentru SiteMinder.

Industria hotelieră la nivel mundial confirmă astfel evoluţia rapidă a ultimilor ani, în care vom vedea mai multe schimbări în anii următori, aşa cum reiese din studiul citat, reflectând puterea în creştere a pieţei din SUA comparativ cu cea europeană, deşi prezintă de asemenea tendinţe pozitive, cum ar fi consolidarea lanţurilor versus hotelurile independente, care văd cum cota sa de piaţă scade de la 58% în 2013 la 56% în 2017. În cazul Statelor Unite procentele se menţin la 28% de unităţi inidviduale şi la 72% cele integrate în lanţuri.

Fără îndoială, aşa cum afirmă SiteMinder, primul catalizator al evoluţiei pieţei a fost, şi încă mai este, natura schimbătoare a călătorilor. Creşterea rezervărilor online a crescut puterea consumatorului într-un mod imens şi a schimbat comportamentul de rezervare  aproape complet.

De fapt, un studiu realizat de Nielsen pentru Google arată că utilizatorul dedică o medie de 53 de zile pentru a rezerva călătoria sa, în timpul cărora consulta 28 de site-uri în aproximativ 76 de sesiuni, în timp ce jumătate din călători folosesc reţelele sociale pentru a solicita sfaturi.

 

Rezervările prin intermediul telefoanelor mobile

În aproape toată sfera de afaceri, de la ştiri la muzică, mobilul devine rapid regele, iar industria hotelieră nu ar trebui să fie diferită. Raportul PhoCusWright pentru SiteMinder arată că, deşi în prezent doar 8% din rezervări se fac de pe un dispozitiv mobil până în 2018acest procent va ajunge la 35%, ceea ce înseamnă că site-urile mobile-friendly’ sunt esenţiale pentru hoteluri dacă doresc să crească veniturile.

Cu toate că, în general, hotelurile devin adevăraţi experţi cu propriile site-uri într-o încercare de a creşte vânzarea directă online, creşterea OTA va continua în următorii ani. Tocmai din acest motiv, şi având în vedere numărul mare de opţiuni disponibil pentru client şi creşterea experienţei sale ca şi călător, hotelurile trebuie să găsească cel mai eficient mix de canale de comercializare directe şi indirecte pentru a depăşi aşteptările sale.

Natura schimbătoare a călătorilor ne-a condus la un boom în turismul internaţional, care aduce provocări şi recompense potenţiale pentru hoteluri. Previziunile OMT (Organizaţia Mondială a Turismului) continute în raportul său Tourism Vision 2020 indică faptul că sosirile internaţionale în acest an se apropie de 1.600 milioane.

Astfel, se deschid pieţe şi mai mari pentru hoteluri, care în acelaşi timp înseamnă că acestea vor concura într-un scenariu în continuă creştere la care trebuie să se adapteze în mod adecvat. În anii următori, prevede SiteMinder, “a-ţi cunoaşte piaţa va fi şi mai fundamental”.

 

OTA continuă să crească

Pe măsură ce rezervările internaţionale prin OTA continuă in crescendo, acele companii care au o clientelă internaţională extinsă vor avea din ce în ce mai multă încredere în intermediari ca şi ele şi detailişti, în timp ce colegii lor bazaţi pe o cerere internă ar trebui să se concentreze pe site-ul lor şi pe relaţiile personale.

Studiul realizat de PhoCusWright şi h2c relevă tendinţe variate în diferite ţări europene în această privinţă pentru 2017:

– Germania: scădere de 4% a utilizării OTA şi creştere de 3% a rezervărilor directe prin intermediul site-ului hotelului.

– Franţa: declin de 2% a OTA, acelaşi procent în care creşte vânzarea directă.

– Media europeană: scădere de 2% a utilizării OTA şi creştere de 3% a rezervărilor directe.

– Cifrele pentru Spania şi Statele Unite rămân relativ estatice.

Prin urmare, industria hotelieră va experimenta mai multe schimbări în următorii ani decât în ultimele două decenii, dar previziunile arată că vor trebui să continue să se adapteze pentru a avea succes. Pe măsură ce sectorul creşte, o vor face şi rezervările online iar cele efectuate prin telefonul mobil vor fi următoarea zonă de dezvoltare.

Dar, avertizează SiteMinder, “hotelurile trebuie să menţină punctele lor forte tradiţionale, cum ar fi valoarea de brand şi serviciul pentru clienţi. Va fi din ce în ce mai important să-ţi cunoşti piaţa şi clienţii şi să le oferi un produs personalizat, indiferent dacă sunt clienţi naţionali şi internaţionali.

Previziuni ale SiteMinder pentru sectorul hotelier în 2017.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply